Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

Peak skrev 2007-12-10 13:41:13 följande:
    Åhh rabatten gällde ju såklart INTE möbler
    Nej, det är inte ofta den gäller möbler så jag passade på när jag väl fick en trabatt som gällde möbler med!
  • lillafruluva
    Peak skrev 2007-12-10 14:24:37 följande:
    Camilla R skrev 2007-12-10 14:21:03 följande: Ah, tackar - vad man får lära sig här!! Lillafruluva - läste recensionerna på Ellos om bordet och att en hade fått byta sitt 2 ggr för det var repigt och fult, ditt var bra??Någon som vet vart jag kan hitta mönster på virkad apa? Jag rev ur ett mönster ur en av mammas tidningar, vi tror det var Allers och nu skulle hon virka en sådan, har köpt garn och allt men mönstret är borta!!
    Ja, mitt var bra! Inga repor här inte! Personen i fråga kan ju haft otur också Fundersam
  • lillafruluva

Det känns så tråkigt! Av någon anledning har jag ingen julkänsla alls, har inte ens tagit fram alla julsaker.(och jag brukar ju ändå se fram emot nästa jul redan på nyår ).
     Får hoppas att det är en tillfällig vinterbacill som gjort det
    Tips för mer julkänsla tack!!

• lillafruluva
    Karamellfabriken skrev 2007-12-11 10:01:16 följande:
    Godmorgon alla!Känner igen det där med utebliven julkänsla men har inget direkt tips på vad man gör åt saken.Iår renoverar vi ju och det bidrar ju såklart. Annars tror jag att min julkänsla försvann 1994 då min mormor dog precis före jul. Jag mins när vi satt på sjukhuset och alla adventsljusstakarna lyste i fönstren. Usch vad hemskt det var. Helt ovetande hade jag varit med och pyntat kyrkan med blommor, julkrubba och granar. Veckan efter stod mormors begravning där. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om julen igen.Julen var så mycket min mormor. Hennes mat och klappar.Jag gör mitt bästa eftersom vi har barn och jag älskar pyssel men känslan är svår att hitta känner jag.Lillafruluva, Kan avsaknaden av julkänsla kanske bero på att din bror sitter i fängelse nu? Jag hoppas att ni får en riktigt mysig jul trots allt!
    Åh, jag förstår det där med att du förknippar julen med din mormor på ett både positivt och negativt sätt, tråkigt!
    Har inte ens tänkt på att det kan ha med min bror att göra faktiskt, men det kanske du har rätt i!

Nä, har ju alla barnen hemma idag efter all magsjuka så jag ska nog försöka få det lite mysigt!
    Skönt att man kan skriva om lite allt möjligt här!
    malins79 skrev 2007-12-11 09:57:16 följande:
    Tänd massa ljus, sätt på julmusik, drick lite glögg och ät nån pepparkaka till.Jag har inte heller den rätta julkänslan, men den kommer väl
    Ska göra det, man måste ju för barnens skull om inte annat!
  • lillafruluva

Juliah- sitter med julmusik nu!!

Barnen har bio inne i dotterns rum

Usch, min kusin åkte in till akuten med aaalldeles för tidig vattenavgång och sammandragningar för ett par timmar sen. Hon är i vecka 22 och har haft sammandragningar innan!! Allt händer alla samtidigt!

• lillafruluva

Pärla: Vi åker in till honom och hälsar på i två timmar på julafton, en det blir ju långt ifrån en vanlig jul! Ja precis, man får inte glömma sin egen lilla familj heller!!

Tycker så synd om min kusin, först försökte de bli med barn i 2,5 år, sen blir hon med barn och har läskiga sammandragningar tidigt och nu det här. Hoppas också att bebben stannar kvar där inne!

• lillafruluva
    Bandykillar skrev 2007-12-11 12:04:45 följande:
    Lilla fruluva, jag kikade runti din fina blogg en stund och såg att du tänkt måla om i ena dotterns rum. Hur har det gått eller är det ett projekt för våren.Jag är sugen på att fixa till stora grabbens rum, han fyller 8 i vår. Ngn som har bilder på lite tuffa killrum att visa?
    Jag har precis skruvat isär möbler i hennes rum som ska hämtas. Har införskaffat en del nya möbler och planerar målningen. Tänkte ha vita väggar först, men sen läste jag att vitt i barnrum inte är det bästa så nu funderar jag på en ljuuuus beige...??
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:22:30 följande:
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
    Oj! Har vännen inte heller sett honom?? Hoppas han bara försovit sig eller något liknande!
    Läskigt när sånt händer!
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:32:02 följande:
    Nä, ingen har sett honom, ingen har hört något. Försovit sig tror vi inte längre på då klockan nu är så mycket och han gick från krogen vid 1-tiden och han var i stort sett nykter. Föräldrarna skall nu ringa runt till sjukhusen och jag bara skakar och vibrerar. Vet inte om jag upplever det "extra hemskt" eftersom ju jag var den som såg honom senast..
    Usch, stackars er allihop! Klart man tror det värsta nu när det händer så mycket hemskt ute! Hoppas verkligen att det finns en vettig förklaring!
Svar på tråden Vita hem del 6