Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-05 07:09:17 följande:
    Godmorgon!Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.
    Oj, vilken stress! Förvånad Vet inte om jag skulle fixa det, jag skulle lätt ta in någon om jag kunde. Men vad roligt det blir sen, för oss också! Jag längtar till söndag och aftonbladet Skrattande
  • mimmi006
    lillafruluva skrev 2007-12-05 07:14:19 följande:
    Skönt!Ja, min lilla hade spytt i sängen igen och hon blev inte ledsen eller så utan låg kvar där i allt så när vi kom in blev det dusch och tvätt!
    Nämen, lilla gumman... att hon inte skrek! Kyss
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 07:15:41 följande:
    Jag behöver lite hjälp, Efterlyser en fin lite större lykta att ha på trappen utanför huset, tips någong?
    Oj, det finns så många....
    Jag tycker att de stora med svarta kryss på är fina. Det skulle passa med något som ser lantligt, enkelt och gammaldags ut hos er... fanns det inte en fin på framsidan av förra Lantliv? Ellos har en del fina, men jag tror att de är små. Ska fundera och göra frukost, kommer nog på
  • mimmi006

Lisa- vilka fina bilder! Älskar kransen, vilken sorts gran använder ett proffs?

mimmamum- det där var taskigt! Hon blev antagligen sur för att du fick den billigt... har du lämnat omdöme redan?

julia- granngården alltså! det var nåt annat jag ville ha därifrån... just det! Markslöjds granslinga , får väl ta en tur dit på fredag!

• mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-05 08:27:32 följande:
    Lisa, så fina bilder! Underbar krans!Ja jag har lämnat neg. omdöme för någon månad sedan! Hon hade redan massor av negativa, så det verkar inte vara en säljare att rekommendera! Känns så tråkigt, det hon skriver stämmer ju inte. Jag ska kolla upp på tradera vad man kan göra!
    Du kan kommentera omdömet, tror jag. Se till att hon blir avstängd.
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2007-12-05 08:30:20 följande:
    Tack alla för att ni blev så glada för min skull ang. bordet....att det äntligen kommer. Känns så bra att jag har er, ni förstår hur glad man kan bli för ett bord
    Absolut! Man blir som ett barn på julafton *hihi*...
    jag måste hitta stolar till vårt bara och sälja av andra först!! Det är helt övermöblerat här som det redan är *suck*
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 08:34:13 följande:
    lasse, har helt missat, grattis! Den tar jag med i samma veva som smegen mimmi, japp, granngården blir det idag, trappkorgen jag beställt har också kommit in, kan vara fin att ha på trappen...
    Jag måste erkänna att jag aldrig har varit på granngården, det ligger lite off här och jag glömmer bort det! Desto mer spännande att ta en tur dit med andra ord!
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 08:37:18 följande:
    Behöver lite tips, jag tänker om man gör en lite enkel "dukning",typ lite julfika bara inför fotograferingen. Vad ska jag baka, ha framme, alla tips tas tacksamt emot!
    Det beror lite på... vilket porslin blir det? Greengate?
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-05 08:42:07 följande:
    Det gjorde du rätt i, att köpa den menar jag. Den är ju så fin -väntar på att få sen bild idag
    Ja, det var lika bra! Är man kär så är man, skulle inte bli detsamma med en annan Oskyldig! Kan ta en bild nu, tror jag...
Svar på tråden Vita hem del 6