Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-05 09:38:22 följande:
    Här kommer bild på den enorma kransen som jag inte riktigt vet var den ska få vara...
    Å så vacker... kan den inte stå lutad, som den redan gör?
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2007-12-05 09:53:44 följande:
    Hej!Har inte läst i tråden på flera dagar. Kämpar för att hålla mig härifrån ett tag. Tänkte bara titta in en kortis.Var på kransbindningskväll igår i en blomsteraffär och flioristen konstaterade vid kvällens slut att jag gjort årets största krans. Den är as-tung! Den kan INTE hänga på dörren! Så nu har jag satt upp den på en stolpe utanför istället. Den är gjord i ädelgran och buxbom.Kan fota om någon vill se den. Såg att juliah också gjort en stoor krans. Visst är det fint med stora kransar, men det är ju kul om man kan hänga upp dom också! *morrar*
    Låter jättefint! Du kan inte ha de över bordet som Rappne gjorde igår på Äntligen hemm? Jag gjorde en jättekrans i midsomras och hängde över bordet, riktigt fint!
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2007-12-05 10:04:06 följande:
    missade ju äntligen hemma igår när jag var på pysselkväll. Kan man inte se det på datorn? Ska kolla det!
    Jo då! Men ja g tycker att din krans var urtjusig där!! Du kan kika på "vårt" golv också *längtar*
  • mimmi006
    JeaJea skrev 2007-12-05 14:00:39 följande:
    Hej på er!Varje gång jag kikar in har ni skrivit 200 sidor till, pust! hinner inte läsa ikapp heller så hoppas ingen tar illa upp för att jag bara kommenterar det senaste/det jag kommer ihåg lite extra.Ser fram emot reportagen hos Juliah, när kommer det i Aftonbladet?Kul att ni pysslar med kransar, här är det lite mycket kransar nuhinner inte riktigt med något annat. Det blir inte riktigt samma sak när man gör det hela dagarna med tidspress, en pysselkväll med kompisarna låter mycket mysigare.Jag har varit sjuk i 4 veckor och fick en fin allergisk reaktion på tvättmedel som såg ut som nässelfeber. Hela ryggen full, tur man inte skulle på bal eller nåt... Däremot blev  julskyltningen lidande, jag orkade helt enkelt inte allt som var tänktIgår valde jag tapeter och golv till mannens bygge, är så nöjd. Allt blir vitt förutom några fondväggar i. Coola grafiska mönster med smala ränder ena svart med vitt och andra vit med svart, en vit tapet med siluetten av ett träd i svart med silvergrå bladverk, och en med vit matt botten och små blanka rutor som blev ett böljande mönster.Svart smeg i köket och vita släta skåpsluckor utan handtag. bilder kommer i bloggen, ha det bra allihop!
    Å vad snyggt det låter! Men det där med nässelutslagen låter värre, så himla otäckt.. Stackars dig!  Har du några heta kranstips eller kräks du på sånt just nu?
  • mimmi006
    JeaJea skrev 2007-12-05 14:17:48 följande:
    Mimmi: Jag gillar ju själv rena mosskransar bäst, med en hasselgren och vita pärlor på, taklök kanske eucalyptusbär eller några andra grå småkottar. Väldigt enkla och rena. eller så ska det vara riktigt juliga med äpplen, korallkornell, kanel, stjärnanis och kottar. Spraya på limspray och häll på låtsassnö eller pärlemo- eller silverglitter (små flingor) så de blir frostiga. Hd stjärnan från förra året är snyggast om det var toppstjärna till granen du letade efter. 
    Ja, vilka bra idéer! Jag vet inte hur hd stjärnan såg ut, har du nån bild?
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2007-12-05 16:39:42 följande:
    Tack Juliah! Idag var vi ute på skogspromenad...eller i jungeln som ett av barnen sa Hittade iaf fin mossa och nått som ser ut som grangirlanger, fast det växte på marken?! Undar vad det är för nått jag hittat? Fint var det iaf Ska se om skaparhjärnan kan skakas igång så här på kvällskvisten...
    Det är nog lummer... ligger som långa revor längs marken och har utlöpare som rötter?
  • mimmi006
    Peak skrev 2007-12-05 18:59:43 följande:
    Lisa1981 - vad fina bilder du visade! Vill också sy hjärtan! jag och mamma försökte - herregud de blev som tarmar och inte alls som vi hade tänkt!! Tips att ge? Juliah - det är söndagens bilaga till aftonbladet man ska inhandla va? Kul att de kommer snart, men inte kul om du känner dig stressad, men tycker nog inte du behöver det. Du har ju redan så fint hemma!!Fina kransar ni har gjort!!Såg ni vilken fin vedkorg Lulu hade ställt in i Äntligen hemma igår? vart kan man hitta en sådan tro? Åh vad kul, vad heter butiken? Är det i Linde du bor? Fick tips om en bra butik där och det låter som den kanske?Jag vill också öppna butik! SÅÅÅ sugen nu, när man är arbetslös, inte vill plugga och inte hittar något intressant jobb!!Någon som vet vart jag kan hitta en trehjuling som är i järn (?) silverfärgad. Inget flak. Helgjuten kan jag tänka mig...nån som vet hurdan jag menar?Lowe har en rejäl bula i huvudet nu - han puttade in skärbrädan och på den stod en flaska chilisås som han fick i pannan - pluttisen Idag var vi och kollade i huset, nu är innerväggarna uppe, om 2 veckor får vi tillgång till huset och sambon ska vara ledig från jul till första vardagen i feb och snickra!
    Den har iallafall funnits på en trädgårdsbutik... kanske www.tradgardsrum.se ?
Svar på tråden Vita hem del 6