Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Hejhej! Är inne en sväng mellan jag ordnar läxor och veckobrev och spex för fest ikväll! Ska försöka läsa ikapp lite, men ni får gärna uppdatera mig...

angående inredningsprogram så ser jag inte så många längre, bara med ett halvt öga eller nåt. Tycker att de upprepar sig för mycket och slår knut på sig själva. Limmar snören runt lampor och klipper tapet, bara för att hitta på nåt liksom. Snyggt blir det inte alltid

• mimmi006

Just det! Jag tyckte att programmet där fyra par som renoverade varsin lägenhet var roligt att kolla på... inte så mycket för inspirationen, som för idén kanske, men ändå! Kvarteret eller vad hette det? Bygger väl på en australiensisk programidé?

Sylt- vad har du i görningen *hahaha*?

• mimmi006
    JeaJea skrev 2007-12-06 16:16:51 följande:
    hejhej skummat lite...Vit bock i min blogg ja www.kronbladochlantliv.blogspot.comLisa, de är ju underbara de möblerna, det köpet kommer du aldrig att ångra. slagbordet absolut. vill man kan man köpa halvmånebord och sätta till på kortsidorna om det kommer många (min dröm) Syltan du kan komma och spraya hos mig också om du saknar objekt...Ang.inredningsprogram. Isabell Halling ger mig rysningar. Hon verkar skön till sitt sätt men hennes projekt är så gräsliga. Det ser ut som något barn har gjort, klippa en massa papper och kladda. Bara för att det är budget behöver det ju inte se lumpigt ut.Roomservice (haha pärla jag håller med med det passade ju till dem) och från koja till slott. Sen finns det ett Engelskt som heter Wow factor som är bra. Fråga: var hittar man en fin barngitarr? och finaste julgransfoten? Hittar inte vår
    Jag tycker att de prickiga från Lisbeth Dahl är fina... systerlycklig. se har iallafall haft dem!!
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-07 17:53:14 följande:
    Har köpt några nya glöggmuggar, vita, från Höganäs. Gillade dem mycket, plus de fina underläggen i grå filt! Kakburken från Ylva Skarp!
    Å de där är jättefina! Gillar underläggen...
  • mimmi006
    emmasa skrev 2007-12-07 21:45:47 följande:
    Paus i idol Skriver lite efter några veckor. Har varit in och kikat då och då i tråden men inte orkat skriva något. Nu börjar saker och ting kännas lite mer hoppfullt har tom lyckats med ett blogginlägg. www.alfridashem.blogg.seVsm: Måste bara säga att du är en hemskt pinsam mamma   Skylten var jättesöt!
    Hur det med dig? Får du vara hemma?
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2007-12-07 22:17:39 följande:
    Jag gillar Amanda! Men det känns som Marie passar bättre i Idolformatet. Amandas version av vinnarlåten var sådär va?!
    Eller att Marie passar bättre för idollåten ... Amanda grät ju efteråt, hon måste avsky den...
  • mimmi006

Godmorgon! Jag hoppas att det inte regnar idag, så juag kan gå ut i skogen och plocka fina saker utan att bli genomblöt... det kanske blir lite julmarknad också.
    Jag ska baka mjuka pepparkakor också, tänkte testa receptet i förra lantliv. Är det någon som har testat det?

Svar på tråden Vita hem del 6