JeaJea skrev 2007-12-15 18:36:40 följande:
hej igen, hinner inte läsa ikapp här mer än de senaste sidorna.Kajsa vad tråkigt! du kan trösta dig med massor med fina taklökar, amaryllis och hasselgrenar.Mimma: jag tar vanliga frimärken OM jag skickar julkort. Kom på mig själv med att stressa ihjäl mig för några futtiga tior, tror jag hade 17 julkort x50 öres vinst
Ja, det ordnar sig nog.

versan skrev 2007-12-15 18:56:28 följande:
Jo då! Använd dig av konstgjorda tillbehör så blir det lika
vackert.Grön Mossa finns konstgjord och ser verkligen naturtrogen ut.Eaculyptus hyacinter amaryllis och julstjärnor finns också konstgjorda.Men det kostar ju en del. Men istället har man dom ju hur länge som helst.Har du fått utslag eller nyssjukan. Atjoo prosit snörvel du vet.... Har du fått utslag så smörj dig med aloevera kräm brukar lindra.Är det Astma symptom eller pricksjukan så brukar zyrlex eller tavegyl funka.(receptbelagt)men det tar ett tag att bli symptomfri tyvärr.
Ska ta mig en tur och leta konstgjorda växter. Har totalvägrat det till nu, men förstår verklgien att det finns en marknad för sånt nu när man själv drabbats av allergi.
Jag har klåda i ögonen och atjoo prosit.

Har fått antihistaminer idag och det funkar rättså bra. Gick förbi blomavdelningen på ica maxi nu i kväll. Och där fanns massor av hyacinter. Började nysa direkt!
Camilla R skrev 2007-12-15 17:20:00 följande:
Fy för allergier, det är verkligen skit! Hoppas att du blir bättre snart och kan känna julstämning. Glögg, pepparkakor, saffran m.m är ju också lite jullukt som inte är dum alls
Tack! Ja idag har jag kokat knäck och bakat julkakor. Det ger lite julstämning tillsammans med granen!

mimmamum skrev 2007-12-15 17:41:19 följande:
Mimmi, det kök är verkligen helt fantastiskt fint! Är så avis!Kajsa, underbara granar, den rosa var ju sockersöt!juliah, du får dela med dig av tvättkorgstips när du handlat dem, vi är i stooort behov av en ny!Idag har jag varit på klädshopping, till mig själv! Vad tror ni jag kommer hem med? Jo två grankransar i plast, inga kläder alls, usch att det ska vara så svårt!
hihi, ja inte trodde jag då att jag skulle tillåta en rosaklädd julgran, men är rätt nöjd med den

LinaoMatilda skrev 2007-12-15 15:18:24 följande:
Va fina granarna är Kajsa! Mysigt med egen gran åt barnen, funderar på att ta efter den idén Julia: Kul att du hittat tvättkorgar. Det är inte det lättaste faktiskt. Vi har en tråkig vit från ikea som viker sig efter ett tag (detta är andra vi har) Vet inte om det är ett tecken på att jag borde tvätta oftare?
Tack! Ta du efter den idén. Den blir väldigt uppskattad.
MiaMariah skrev 2007-12-15 15:38:49 följande:
Kanonfina!
Tack!
alabaster skrev 2007-12-15 15:42:21 följande:
Kajsa åååå den där rosa granen!! Jag hade seglat bland molnen av lycka om min mamma hjälpt mig med en sån gran när jag var liten. Jul och rosa var det mest fantastiska som fanns tyckte jag då

Va kul att höra!

lillvilda skrev 2007-12-15 16:44:23 följande:
usch kajsa vad trist Hoppas du mår bättre snart och att julstämningen infinner sig ändå.Kajsa M skrev 2007-12-15 12:49:37 följande:
Tack! Jadå, jag överlever nog julen utan hyacinter och granris. Har gjort vackra stilleben på utebordet av hyacinter och mossbollar och ljuslyktor nu. Jag får sitta och kika genom fönstret istället!

Daggdroppen skrev 2007-12-15 17:09:35 följande:
Nu har jag läst ikaåå i etapper och minns knappt vad jag skulle kommentera...Mimmi: Otrooooligt fint ni har det!Kajsa: Tråkigt med allergin. Förstår att julstämningen inte infinner sig. Fina granar!!!Julia: Vill du berätta hur de ser ut då? Snäälla Var ska du ha pianopallen?Idag har jag handlat julklappar. Har bara två kvar, och jag vet vad jag ska ha. Så det känns lungt. Har också handlat mat och sådant inför jul som står sig. Nu är det egentligen typ bara mjölk jag behöver fylla på med. Skönt, för jag hatar att trängas sista lördagen före jul. Nu kan jag om jag vill bara gå till vår lilla bybutik Snart ska vi bada bastu
TAck tack!
mimmi006
Gör en kudde! Juliahs är ju superfin!