Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Fru Puffen: Jättefina bilder!

Kajsa: BRA att du vilat idag! Och vilken snäll make du har

Själv har jag städat och bakat idag. Sonen fyller 2 år på torsdag och imorgon börjar kalas-karnevalen...

Då maken kom hem hjälpte han också till att sätta upp fönstren på väggen och jag är helnöjd med resultatet. Blir spännande att se gästernas reaktioner och höra deras åsikter

Maken hjälpte också till att sätta upp hyllorna i tvättstugan så nu är det lite mer piffat Blev också nöjd med det

Nu ska vi snart elda bastu och bara njuta av kvällen!

Kram på er!

• Daggdroppen
    juliah skrev 2008-01-26 18:32:35 följande:
    Godkväll, inne en snabbis.Låter som en skön dag surfturf!Har haft en så skön dag, arbetat ute i trädgården med att röja och rensa. Storhandlat, bakat bröd, umgåtts hela familjen, mumsat godis och varit på loppis. Hittade en jättestor rottingkorg som ska få bli vit, kanske till kuddar/plädar eller som korg till ren tvätt, vi får se.Ikväll ska jag knäcka min käre man på Monopol  (står inte ut med tanken på att förlora)Hoppas alla får en mysig kväll!
    Vad kan du göra i trädgården NU? Ni har antagligen ingen snö? Själv så får jag nog vänta till MAJ!!!Fundersam
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2008-01-26 19:08:38 följande:
    Kajsa det var ingen dålig present!Själv har jag shoppat en del. Det blev en taklampa för 70kr, ett gammalt tvättbräde för 20kr som ska få husera i den kommande tvättstugan och lite spets för 20kr på vår Secondhandbutik. Ska nog dit en sväng imorgon och köpa nån lampfot, jag har nämligen varit iväg ock köpt vit sprayfärg. Sen var jag på Rusta och köpte lampskärmar, 2 vita i linne och 1 med flokardmönster, de är lite tjocka så de ger inte så mycket ljus. På Rusta köpte jag även två vita löpare och diskhanddukar i svart och vit 3st för 30kr(har jag för mig) Har haft de rödvita i jul och de är bra tycker jag.
     Vilken rolig shopping dag! Blev det taklampan du visade igår?

Själv så ska jag också hämta in en tvättbräda till tvättstugan någon dag. Den finns nere hos svärföräldrarna.

Nu ska jag joina maken och sonen i bastun

Återkommer kanske senare!
  • Daggdroppen

Kommer in tillbaka hit. Maken ser på något tråkigt i tv och ville inte byta kanal. Så jag fårväl ha trevligt här istället då

Ja hon har det fin INOX! Såg ni hennes recept på rice crisp tårta?! Fasiken att jag inte har hemrice-crisp NU. Isåfall hade jag gjort den tårtan i morgon. Nu får det bli en vanlig marängtårta istället, men på torsdag så SKA det bli en rise-crisp tårta!

(sorry vita slankisar )

• Daggdroppen

Kul att se dig lcroft! Fy för . Hoppas du klarar dig!

Vet hur det är med dagis... sonen har ju varit förkyld eller haft feber i princip hela hösten. Av och till förstås, men feber en gång i månaden, minst. Plus förkylning nu och då. Och lite magsjuka mm... Har ju fått ny tid för operation till den 20.2. Funderar starkt på att låta honom vara hemma med farmor ett par dagar innan ifall han är frisk så att han säkert inte blir sjuk igen och operationen framflyttad en tredje gång.

• Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-01-26 20:36:37 följande:
    Nej vi får väl se det som en 11-årspresent också. Vi firar det den 29:e.Min lilla tjej fyller 3 år på onsdag! Har så svårt att komma på presenter!!! Tips?Vet ni vad jag har gjort med lapptäcket? Satte saxen i hela skiten! Gav upp!!!
    Ska klura på någon present! Du får klura tillbaka på en present till min kille

Min make köpte en massageapparat till mig i julklapp för några år sedan, men jag använde den aldrig. Den var tung som bara den och hade så mycket oljud så man fick mer huvudvärk och spända axlar av att använda den Och det var alltså en massageapparat för rygg, nacke, bara så ni inte tror något annat

Varför klippte du sönder lapptäcket? Var det det du visade????? Herregud!!!! Det var ju fint!!!!
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2008-01-26 20:57:36 följande:
    En fråga..Om man har en blogg där man säljer saker, får man tipsa om den i sin presentation?Jag vet att man inte får tipsa om den i forum men i presentationen??
     Ingen aning! Kolla med en moderator.
  • Daggdroppen

Slänger innågra bilder på tvättstugan.

Inte så piffat, men hyllorna gjorde mycket. Tidigare fanns det ju inget Det är alltså under hyllan eller på väggen som är på höger sida om hyllan som tvättbrädan ska komma.

Tvättmaskin, torktymlare och tvättho. Använder faktiskt tvätthon massor. Helt underbar!
    Tvättmaskin, torktumlare och tvättho
    Infälld strykbräda
    Infälld strykbräda

Smygtitt i mitt mangelskåp (älskar). Här finns förutom mangel plats för lakan som väntar på mangling, tvätt som ska strykas, smutstvättkorgar, handdukar, badhanddukar etc...

Smygtitt i skåpet som rymmer mangel, tvättkorgar,handdukar mm. *me like*

Och de nya hyllorna:
    Hyllor i tvättstugan

Vad tycks?

Svar på tråden Vita hem del 6