Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-26 21:15:17 följande:
    UNDERBAR tvättstuga!!!!! Stor och rymlig och praktiska lösningar!!!! HElt suveränt! SKa vi byta?
    Tack Generad Men nej, jag vill inte byta, trivs för bra Men nu minns jag faktiskt inte hur din ser ut. Kanske man ändå skulle byta?! Kasta in bild så får jag se
    MiaMariah skrev 2008-01-26 21:11:58 följande:
    Kanonfint, blir inte alls avis
     Hihi Kyss Tack!
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-01-26 21:22:37 följande:
    Jag har inte ens fotat i min! Men det an jag vä göra ngn gång...FÅr nog piffa lite först.
     Gör det!

Nu ska jag logga ut!

Hej svejs!
  • Daggdroppen

Hoppas jag fick med alla nu... TUSEN tack för alla snälla ord angående tvättstugan

Vet ni, jag trivs så bra där så det är bara kul att stå och tvätta, stryka, mangla, vika kläder osv. Det är ett nöje ju

Det knasar med citatfunktionen och jag kommer inte längre ner på sidan än sista citatet... Och fel citat är det också till någon.

Hoppas alla har en trevlig dag! Själv så ska vi ha 2-årskalas så nu ska jag göra tårtan klar

Himmelbit skrev 2008-01-26 21:33:46 följande:
    Tack! Vill inte riskera detta så jag låter bli helt enkelt!
    Peak skrev 2008-01-26 21:43:13 följande:
    Fluffiga moln - är strykrädan bra? Vi har köpt en likadan, men den är inte uppe än!Idag har jag varit i Sthlm, kollat in kläderna från Gangstar - åh vad jag gillade mycket! Baggyjeans med mudd nertill och guldstjärnor (konturerna) broderade på bakfickorna, filtar med deras små figurer, sovpåsar (attans att min "bibis" inte går i en sådan längre) Ja jättemycket fint som jag måste ha sen! Kul. Om nån gillar något sen vet ni vem ni kan säga till Hann med lite shopping också:Dukar från Himla 70% på Duka en hög och lite andra fina dukar Leggings och vct-overall från Svea Svart våg på Mique-affären (eller den en trappa upp) där jag också köpte 3m marimekkotyg till köksfönstret...Gå-bort-med-vin-påsar (vad heter det)Blus från Esprit Lakan som jag ska göra gardiner av till Lowes rum (vita med blå stjärnor), beige molnpåslakan från Hemtex...hmm glömde jag nåt? Tungt var det iaf!!Målade Lowes säng igår, eller detalj på sängen, den var ju redan vitmålad! Stjärna såklart!!hemmahoskristin.blogspot.com/
    gemelli skrev 2008-01-26 22:08:35 följande:
    Fluffiga moln,,Underbar tvättstuga... Åååå skulle oxå vilja ha en sån!!
    Det ljuva livet skrev 2008-01-26 22:34:20 följande:
    Hej Girls!Fluffis: åhhhhhhhh!! jag hade inte haft något emot att han en tvättstuga som din!Kajsa: Nä! Vad tråkigt med täcket. Hoppas att det blir fina kuddar av det iaf. Hur måt hjärtat idag?himmelbit: Spana in det här! Det vita skåpet måste väl vara alla tiders drömskåp!?www.blocket.se/vi/14611593.htm
  • Daggdroppen

Och just ja, Peak: Strykbrädan är super hittills!

• Daggdroppen
    mimmamum skrev 2008-01-27 08:50:31 följande:
    Ja tvätten ta visst aldrig slut! Önskar jag hade en sådan fin tvättstuga som er fluffiga och juliah!  Då skulle der bli roligare!
     Tack Jo jag LETAR ju nästan ibland efter något att vtätta eller mangla bara för att få vara där
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 08:59:18 följande:
    Vilket soffbord från ikea skulle ni välja? Måste vara ikea för jag har presentkort där.
    Liatorp! (Vi har ju det.. )
  • Daggdroppen

mimmamum: Nu när jag äntligen har dig "på tråden". Har du reportaget från aftonbladet inscannat? Jag vill ju också läsa!!!

Tittade in till dig. SHIT så fint badrummet blev!!!!!! Ni ska vara nöjda Var hittade du första-hjälpen lådan? Jag såg en likadan, eller nästan i allafall men den var så dyyyyr, för ett tag sedan. Tror den kostade 40 euro. Och snålpelle jag backade då. M;en jag BORDE verkligen ha en sådan. Just nu förvarar vi medicin i en kaffebryggslåda i ett skåp i köket

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 09:42:32 följande:
    Ja det är fint, är lite rädd att glaset ska gå sönder bara.Funderade på markör, och så måla vitt. Eller leksviks klaffbord.
     Det var jag också, men hittils har det gått bra *peppar peppar* Och min kille är ganska vild emellanåt...
    Peak skrev 2008-01-27 09:47:05 följande:
    et funderar vi på att köpa, men jag hade glasbord för några år sedan och hatade att putsa det hela tiden...funkar det bra
    Jo, visst får man torka ca en gång i veckan, men det går ju så fort så det är inga problem!
    Enji skrev 2008-01-27 09:48:57 följande:
    Fluffiga -> så fin tvättstuga! Vad e det för luckor ni valt? Påminner om våra i köket tycker ja..
    TACK! Oj, jag minns inte vad de heter. Men jag kan kolla upp om du vill. Vi har lite liknande i köket och de heter Kartano, men detta är alltså inte de. Men vill du veta? Det är ju "finska luckor"...
  • Daggdroppen
    Enji skrev 2008-01-27 10:07:03 följande:
    Ni som nyligen har gjort om till ny tvättstuga. Hur har ni tänkt ang. vart ni hänger upp tvätten? Förutom torktumlare.. hängade tvätt alltså?
    Vi ska ha linor i taket... är det tänkt. Men hittills tumlar jag faktiskt nästan allt. Oftast ryms det som inte tumlas på vår handduksslinga. Vi har en rätt stor sådan. Någon enstaka gång har jag använt mig av den gamla ihopfällbara torkställningen.

Vi får se hur det blir. Det måste ju vara snyggt också Så maken klurar på någon fiffig lösning så man kan fira ner själva linorna. Jag skulle helst vara utan tror jag.  Och i ärlighetens namn tror jag att det blir så....
  • Daggdroppen

Hej på er!

Nu har vi klarat av 1 av 3 kalas

Efter att gästerna gått somnade sonen och jag passade på att skriva utvärderingar av ip:n. Vet ni, totalt jobbar man ca 6 h per elev och per gång (3 gånger - en då vi gör upp en ny ip i början på höstterminen, en utvärdering nu i terminsbyte och utvärdering igen i maj). Mötena kan bli närmare 3 h och skrivningen plus förberedelse tar ju minst 3 det med. Ibland ÄNNU mer. Så minst 6 h per elevoch gång. Ta alltså 6*3*x antal elever. Och för detta jobb får vi INGEN EXTRA LÖN. Och kan inte heller ha mötena skoltid. Och inte får man skriva det skriftliga heller på arbetstid. Nu är det ju bara iofs de som är överförda till specialundervisningen man gör så här grundligt med, men i allafall. Det blir ju rätt många ändå! Så alla som tror att lärare har det SÅÅÅ bra med sommarlov och "korta dagar" kan banne mig kasta sig i väggen

mimmi: Jag röstar för vitt! Ett underbart skåp!!!! Men om du vill ha det ljusblått så skulle jag säga en riktigt ljuuuuuuuusblå nyans, bara så man anar att det är blått. Ungefär som mimmamums söta änglapållar, de nya.

• Daggdroppen
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-27 16:14:03 följande:
    Miah var vänlig och mailade det till mig. Vill du att jag mailar vidare, lämnar du bara din mailadress i min inbox.
    Å tack
Svar på tråden Vita hem del 6