Vita hem del 6

Hoppas jag fick med alla nu... TUSEN tack för alla snälla ord angående tvättstugan
Vet ni, jag trivs så bra där så det är bara kul att stå och tvätta, stryka, mangla, vika kläder osv. Det är ett nöje ju
Det knasar med citatfunktionen och jag kommer inte längre ner på sidan än sista citatet... Och fel citat är det också till någon.
Hoppas alla har en trevlig dag! Själv så ska vi ha 2-årskalas så nu ska jag göra tårtan klar
Och just ja, Peak: Strykbrädan är super hittills!
mimmamum: Nu när jag äntligen har dig "på tråden". Har du reportaget från aftonbladet inscannat? Jag vill ju också läsa!!!
Tittade in till dig. SHIT så fint badrummet blev!!!!!! Ni ska vara nöjda Var hittade du första-hjälpen lådan? Jag såg en likadan, eller nästan i allafall men den var så dyyyyr, för ett tag sedan. Tror den kostade 40 euro. Och snålpelle jag backade då. M;en jag BORDE verkligen ha en sådan. Just nu förvarar vi medicin i en kaffebryggslåda i ett skåp i köket
Hej på er!
Nu har vi klarat av 1 av 3 kalas
Efter att gästerna gått somnade sonen och jag passade på att skriva utvärderingar av ip:n. Vet ni, totalt jobbar man ca 6 h per elev och per gång (3 gånger - en då vi gör upp en ny ip i början på höstterminen, en utvärdering nu i terminsbyte och utvärdering igen i maj). Mötena kan bli närmare 3 h och skrivningen plus förberedelse tar ju minst 3 det med. Ibland ÄNNU mer. Så minst 6 h per elevoch gång. Ta alltså 6*3*x antal elever. Och för detta jobb får vi INGEN EXTRA LÖN. Och kan inte heller ha mötena skoltid. Och inte får man skriva det skriftliga heller på arbetstid. Nu är det ju bara iofs de som är överförda till specialundervisningen man gör så här grundligt med, men i allafall. Det blir ju rätt många ändå! Så alla som tror att lärare har det SÅÅÅ bra med sommarlov och "korta dagar" kan banne mig kasta sig i väggen
mimmi: Jag röstar för vitt! Ett underbart skåp!!!! Men om du vill ha det ljusblått så skulle jag säga en riktigt ljuuuuuuuusblå nyans, bara så man anar att det är blått. Ungefär som mimmamums söta änglapållar, de nya.