Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Fasiken vad glömsk jag är...

Vi har vedeldning förresten. Maken är skogshuggare så vi har ved till övers ifall ni vill ha...

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-28 21:00:27 följande:
    Ja tack Kan du maila över lite?
    Hihi, vi ska se... egentligen har han bara hemkörning "i nejden" som han säger själv... men vi får se, maila kan man ju kanske
  • Daggdroppen

Tittar in som hastigast.

Har haft en lång dag och är väldigt trött. Var på öronkontroll med sonen men det slutade med att han blev friskförklarad men jag själv fick penicilin...

Försöker börja städa huset inför kalaset i övermorgon. Hur jag ska hinna baka och ställa till allt vet jag inte, men nog brukar det ju gå på ett eller annat sätt.

• Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2008-01-29 19:30:44 följande:
    Nämen oj, är du sjuk?
     Jepp, men inget allvarligt eller smittosamt.
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 19:33:20 följande:
    Hej på er!Fluffiga: Är du sjuk? Ta det lugnt inför kalaset, det måste inte vara hembakt. Bjud på gall och kex och sånadär bullar man lägger i ugnen som blir som nybakta.
    Jo jag ska försöka ta det lungt. Jobbigt bara att ha långa dagar på jobbet och hinna få allt klart tills 18.00 Det är ju värsta bombnedslaget här mellan 16-18 ju Och det är ju inget kaos man kan hindra, maten ska göras, golven borde torkas efter middagen osv.

Visst håller en marängtårta sig ganska fräsch ett dygn? En rice-crisp och marängtårta med chokladsås och grädde ovanpå?

Tänkte göra den imorgon kväll så behöver man inte göra det 5 minuter före gästerna kommer...
  • Daggdroppen

Tack tjejer!

Jag ska tänka på vad ni skrev.

Men, en fråga... Brukar det höra till att man ska bjuda dagis på något då barnen fyller år??? På det daghem jag sommarjobbade på då jag var yngre så bjöd barnen på glass. Men vårt familjedaghem har ingen bra frys... och en tårta varken orkar eller vill jag bjuda på. Skulle vilja ha något nyttigare!

Vad brukar ni bjuda på? Eller brukar ni???

• Daggdroppen

Ja, kanelbullar på kalas och kex till dagis. Så får det bli. Tack!

Malin: Stackars liten! Hoppas hon repar sig fort

Nu däckar jag. Godnatt!

• Daggdroppen

Hej på er!

Hihi, nu har jag inte varit inne på fl sedan i tisdags, så jag har antagligen en hel del att käsa ikapp

Det har varit mer än fullt upp!

Hela onsdags kvällen efter jobb gick åt till städning och förberedelse inför kalas. På torsdag hade vi kalas före vi nästan hann hem från jobb och ända till halv elva på kvällen. På fredag snabbpackade vi våra väskor efter jobbet och åkte iväg till några vänner som bor ca 5 h bort. Där övernattade vi och åkte vidare till ett bröllop. Jag kände bara paret vi övernattade hos, min bror och svägerska, maken, sonen och brudgummen (makens studiekamrat). Resten var finskspråkigaoch okända människor.

Så nu har vi suttit i bil 7 h idag. Skönt att vara hemma!!! Hoppas denna vecka blir liiite lugnare

Vad har jag missat???

• Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-02-03 18:09:23 följande:
    Fluffislåter som en jobbig men kul vecka!Då börjar jobb imorgon igen då! Suck! Men bara en vecka, sen är det sportlov och resa till fjällen för vår del.
    Jepp. Ja imorgon är det åter jobb. Och vi kommer att ha jobbdag på lördag också. Ska ha ett evenemang i skolan. Men då är vi ledig en fredag i maj istället. Ska bli kul och skönt med sportlov, men vi har ännu 3 veckor dit Fundersam

Hur mår du?
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-03 18:18:12 följande:
    Inne en snabbis och påminner om denna tråd:www.familjeliv.se/Forum-11-258/m28218997.htmlTycker att det är lite dåligt drag där nämligen
     Ja vad säger man... har inget att tillföra där. Kalas, på besök hos vänner vi träffar sällan, bröllop, långa resor med snabbmat till middag osv...

Jag har nog säkert gått upp de två kilon jag gick ner! men jag får ju skylla mig själv

Ser att du varit duktig Men du, ammar inte du??? Vågar/kan du ändå hålla dig på "diet"? Jag var vrålhungrig då jag ammade så jag gick bara upp
Svar på tråden Vita hem del 6