Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Å shit så trött jag är!

Och alldeles för mycket godsaker har jag hemma. Efter och inför kalas...  Är så sugen på något för att pigga upp mig.

Har ni inget som kan pigga upp mig istället?

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 18:46:57 följande:
    Fluffiga: Kul med kalas Ska ni ha barnkalas också? Jag bävar inför dehär kalasen med 10 barn som springer omkring sockerstinna hihi
     Ja på torsdag kväll blir det kalas för hans jämnåriga kompisar och deras mammor, pappor och syskon. Ingen av dem har varit hit än, så det blir spännande på många sätt
    Surfturf skrev 2008-01-27 18:48:20 följande:
    Har inget uppiggande att komma med...men ngn undrade var jag hittat tyget till kuddarna och det är från Bruka.Hur trist som helst att stå på jobbet idag och titta ut på solen, hade velat gå en långpromenad.
    Fina kuddar!!!

Jag skulle också ha velat gå ut i solen idag, men men... jag fick ju iaf gjort en hel del annat *försöker tänka positivt*
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2008-01-27 18:58:15 följande:
    Hej vänner! Tänkte visa lite lördagspyssel i bloggen. Kanske piggar upp med lite bilder tänkte jag Hojtar när inlägget är klart! *skyndar skyndar*
     Jalla Jalla
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:04:57 följande:
    Hej lasseliten! Kul med bilder, väntar med spänning.Fluffiga: Det kan bli riktigt skoj
     jepp
    mimmi006 skrev 2008-01-27 19:07:43 följande:
    surfturf- jaha, då har jag några hemma! lasseliten- kuuul!Fluffis- vad ska vi hitta på? Nåt speciellt?
    Hihi, bara något som gör så man piggnar till. Fina bilder kanske?
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:15:59 följande:
    Vad tycker ni?
     Jäettefin!!! Ska du måla det? Och ja, hur stort är det? Vad ska du ha det till?
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:20:17 följande:
    120x50cm, höjd 85cmDet är något, kan inte sätta fingret på det, men något som gör att jag inte säger wow och köper det direkt.
     KÖP!!!

Är det på auktion? Du kan ju ha det till mycket!!!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:26:29 följande:
    Ja det är på huuto.net, så priset kan ju gå upp en hel del men nu är det på 130e
    Ja, det mesta som säljs där blir ju SÅ dyrt!!!!

Har du tips på någon annan sida än huuto?
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:39:48 följande:
    anno.fi har ju mycket fint, och det är ju i era trakter
     TACK för den länken!

vet du om det är stor ruljans på den sidan? Behöver man kika in varje dag eller räcker det med nu och då? Det verkade vara billigare och humanare än huuto!
  • Daggdroppen

Tänk om man vore moderator... Då kunde man kanske stoppa den här tråden ett tag på grund av "tekniska problem" eller nåt i den stilen...

Så skulle man hinna med!!!!!!!

Har varit borta hela kvällen och nu  är det s-å-å-å-å långsamt

Men vet ni vad? Jag har haft en jätteskojig kväll!!! Jag har varit med två väninnor på loppis och DESSUTOM för första gången tillsammans UTAN barn Och gubbarna var till simhallen och simmade med ungarna Första gången som sonen och pappa gör något bara DE. Och han fyller 2 år nu... Fatta vilken LYXKVÄLL!!!

Nu kallar sängen. Borde egentligen plocka lite... men det får vänta!

• Daggdroppen

Ser att ni pratar huspriser.

Vågar väl knappt säga vårt. Nu får ni beakta att vi  hade tomten från förut och att detta är på  landet...

Vi lånade 100 000 euro och har betalat ca 20 000 till utan lån. Så totalt ca 120 000 euro plus minus några fjuttiga tusen. Har inte räknat ihop det totala än.

Så vi är nöjda Har några kompisar som är på väg att börja bygga på en större ort, och deras tomt gick ju ungefär på lika mycket som vi lånade. Bara tomten alltså Och då är den ju betydligt mindre än vår. Vi har ju nästintill obegränsad tomt och härlig natur inpå husknuten.

• Daggdroppen

Tack tjejer

Jag hittade två gamla notböcker med lagom gulnat papper och lagom "fina noter"

Svar på tråden Vita hem del 6