Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Sylt skrev 2008-01-23 18:31:26 följande:
    fru Puffen --> Kom tillbaka när det känns ok igen!Korall -> Vad spännande, båda ang op o shopping (blandade intressen )Bild, bild, bild!!
     Hihi

På vilket vill du ha bild? Fönster eller kappsäck?
  • Daggdroppen
    Vicka81 skrev 2008-01-23 18:41:53 följande:
    Det här har jag pysslat med idag... när min öroninflammerade prinsessa äntligen somnade...  Blev nöjd!
    SÅÅÅÅÅ FINT!!!
    mimmi006 skrev 2008-01-23 18:41:22 följande:
    Fluffis- jag vill se bååååda!
     Vänta lite... måste byta till explorer...
  • Daggdroppen

Ok. Här kommer en bild på kappsäcken. Jag VET att den egentligen är rätt sliskig, men hoppas ni kan se charmen i den ändå. Jag föll pladask i allafall

Och här är ett av fönstren. Har bara framkallat foton till ett än. De andra två ska jag fixa foton till så fort jag hinner.

Ibland undrar jag faktiskt hur andra uppfattar mig och min stil. Några av er kanske också gillar det gamla slitna och lite udda detaljer, men ibland tycker jag man får så "oförstående" blickar och höjda ögonbryn. T.ex. idag på jobbet då jag i extas berättade om min plan med kappsäcken. Och då jag drog hem fönstren. Och då jag hade dragit hem pulpeten. Osv. Och nästan alla som kommer hit så säger något i stil med att "OJ så vitt. men ni kan ju måla i vilken färg ni vill hur lätt som helst då ni vill! Sedan tillägger de ju givetvis att det är fint som det är också. Men men... ni fattar?

• Daggdroppen

Vad konstigt beskuren den första bilden blev.... Eller var det min miss Hihi, nåja, det blev lite hastigt taget så det kan säkert vara en miss av fotografen

• Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2008-01-23 19:04:23 följande:
    Fluffis- jag skulle kunna begå brott för en sån väska! Sylt- vad omtänksam han är... får vi se mer från V rum?

Vems rum menar du?
    Sylt skrev 2008-01-23 19:05:29 följande:
    fluffiga --> Finfina båda två!! Du får väl hänga här hos oss som "förstår" dig
     Ja jag får göra det
  • Daggdroppen
    Sylt skrev 2008-01-23 19:07:45 följande:
    Hihi, inga mer bilder idag. Jag är ju bara klar med den väggen (=bara tre väggar kvar) Väntar på tallrikshylla fr Isabella till en av dem......Har målat skåpet en tredje gång idag, snaaart klar. Dååå kommer det bilder! *lovar o lovar*
     Hihi, nu hänger jag med. Vad håller du på och fixar med där??? Är det totalrenovering eller bara "inredningsändringar"? Berätta mera för nu känner jag att jag missat något!
  • Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2008-01-23 19:08:05 följande:
    Hur ska jag beskriva din stil Fluffis? Jättesvårt! Jag tycker nog att du har en klassisk stil, med inslag av gamla saker... lugna färger och mycket vitt! Jag då?
    oj! Skandinaviskt, elegant, lite Carl Larsson, modernt-lantligt och alldeles underbar stil!!!! *stort mimmifan*
  • Daggdroppen
    Truffles skrev 2008-01-23 19:20:31 följande:
    Ledsen om jag tjatar... Apropå det här med vitmålade golvtiljor. Är de lätta att underhålla och hur håller de sig mot t ex ett parkett eller laminatgolv? Blir det lätt repigt och fult är det jag undrar över alltså. Målar man bara eller lackar man också?Den som frågar får inget veta.
    ingen aning, tyvärr!!!
    mimmi006 skrev 2008-01-23 19:19:57 följande:
    ja, det är väl så att jag inte har en stil utan blandar, har svårt att välja och därför är det roligt att höra!
    Jepp, det är kul att höra vad folk tycker
  • Daggdroppen

HAHA!

Jag visste jag skulle få liite stöd. *pustar ut*

(vet ni, jag lägger oftast av tv:n hemma bara för att slippa ljuset från det och de hemska färgerna Generad) På sant...

Finns det månne någon form av avgiftningshem för oss? Eller tup missbrukar hem?

Nu måste jag bada med sonen! Har lovat ett bra tag nu....

• Daggdroppen
    Mori skrev 2008-01-23 19:42:04 följande:
    Vicka81Supersnyggt! Kommer du och målar här också?Fluffiga: *Svimmar* Så otroligt vackert det blev med bilder i fönsterna!! Förstår vad du menar precis. Folk tittar sig omkring här och säger att det är såååå harmoniskt och fint. Fast tilläger sen att "de gillar ju mer färg"....Någon som kan hinta mig om hur stor en nyfödds bebis fot är (hur lång i centimeter) Håller på och virkar bebistoflor till en kompis som ska ha barn men har redan glömt hur små dom små liven är
     Tack!!!!

tup=typ
Svar på tråden Vita hem del 6