Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-12-19 21:36:06 följande:
    Tar du beställningar?
    Jag har tyvärr så lite tid och så mkt fritidsintressen - och så den där lilla bisaken med att arbeta heltid.. .

Men kom hit så kan du få låna den!! Vi kan sy tillsammans!
  • Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-12-19 21:37:17 följande:
    Om man ändå hade en sån maskin! Man kanske kan byta till sig en kudde mot några saffransskorpor...?
    Jag ger dig samma "erbjudande" som till Mimmi - kom hit och låna!!
    Sen gör det ju inget om du tar med dig lite saffransskorpor... Eller kanske sambons godsaker.. *gottegris*
  • Himmelbit
    mimmamum skrev 2007-12-19 21:41:34 följande:
    Himmelbit, åh så spännande, kan du ge oss någon ledtråd?Mimmi, ditt kök är grymt inspirerande!Nu värker nacken och axlarna, de sista hjärtanen för i år är sydda, nu ska jag ta jullov och bara ägna mig åt "egna" saker, har typ hundra ideér som vanligt! Apropå granar, kungsgranen barrar den mindre?

Hmmm, jag ska ge dig en riktigt knepig ledtråd...

För ett tag sedan visade jag en bild från vårt vardagsrum. Över pallen där låg en pläd - Bea kommer säkert ihåg den för hon kommenterade att det såg mysigt ut med pläden. Denna pläd är sydd med "lapptäcks-teknik" och på vissa av lapparna har jag broderat. Om någon observant människa kunde se (och komma ihåg) vad som var broderat på pläden så kan jag avslöja att det är samma budskap på en av kuddarna som på en av lapparna. Den andra kudden går i samma "tema"....

• Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-19 21:41:58 följande:
    Julpyntat bokskåp.
    Fiiint! Jag har samma hjärta i mitt senaste inlägg i bloggen misstänker jag.
    Septemberpyret skrev 2007-12-19 21:41:48 följande:
    Oj, att du vågar ge ett sånt erbjudande! Rätt som det är så kanske jag kommer traskandes med "gottekorgen" under armen...!
    Du är såååå välkommen - det vet du!!
    mimmi006 skrev 2007-12-19 21:46:25 följande:
    Ja tack! Tar gärna hand om bisaken under tiden annars, så du får lite gjort ...mimmamum- tack snälla, jag blir jättemallig!
    Bisaken var ju mitt heltidsarbete, men har du lovat så har du!!
    *ser framför mig hur du sitter på mitt kontor och roddar det med lillfingret* !
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-19 21:51:32 följande:
    Me and my home?
    Nej, Nublu!
    Septemberpyret skrev 2007-12-19 21:53:09 följande:
    Den pläden måste ha kommit dit nyligen...!? Jag som är så observant skulle aldrig ha missat den...!
    Du är nog inte så observant som du tror... Pläden gjorde jag för cirka tre år sedan - kanske till och med fyra år sedan..
  • Himmelbit

Ikväll har jag även gjort strutar att hänga i granen, av tårtpapper. Sååå smidigt! Klippte bara tårtpappret i tre delar och rullade ihop till en strut. Satte lite lim på kanten - klart!! Me like smidiga enkla saker!!
    Tänkte bara sätta en enkelt snöre i dem för att hänga upp dem.

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-19 22:07:43 följande:
    Jag tycker att de är värda det priset... de är mycket finare, håller barren... men det är klart, vi får en vanlig gratis, så det är lite svårt att välja...
    Skulle jag tåla gran skulle jag definitivt välja en Kungsgran (tål tyvärr inte dem heller). De är ju mkt tätare och lite bredare och har vackrare färg på barren. En riktig Disney-gran helt enkelt!
  • Himmelbit

Godkväll i tråden!

Sitter och trär pärlor på löpande band, till halsband, armband och ringar. Nu när julen snart är här så trillar det in beställningar - jättekul! Satt igårkväll tills jag knappt kunde hålla uppe ögonen längre men förhoppningsvis kommer jag i säng skapligt ikväll.

Dagens blogginlägg handlar om vad vi har uppåt väggarna hemma hos oss! Välkommen in!

http://njutensmula.blogspot.com/

Svar på tråden Vita hem del 6