Vita hem del 6

Men kom hit så kan du få låna den!!

Hmmm, jag ska ge dig en riktigt knepig ledtråd...
För ett tag sedan visade jag en bild från vårt vardagsrum. Över pallen där låg en pläd - Bea kommer säkert ihåg den för hon kommenterade att det såg mysigt ut med pläden. Denna pläd är sydd med "lapptäcks-teknik" och på vissa av lapparna har jag broderat. Om någon observant människa kunde se (och komma ihåg) vad som var broderat på pläden så kan jag avslöja att det är samma budskap på en av kuddarna som på en av lapparna. Den andra kudden går i samma "tema"....
Ikväll har jag även gjort strutar att hänga i granen, av tårtpapper. Sååå smidigt! Klippte bara tårtpappret i tre delar och rullade ihop till en strut. Satte lite lim på kanten - klart!! Me like smidiga enkla saker!!
Tänkte bara sätta en enkelt snöre i dem för att hänga upp dem.
Godkväll i tråden!
Sitter och trär pärlor på löpande band, till halsband, armband och ringar. Nu när julen snart är här så trillar det in beställningar - jättekul! Satt igårkväll tills jag knappt kunde hålla uppe ögonen längre men förhoppningsvis kommer jag i säng skapligt ikväll.
Dagens blogginlägg handlar om vad vi har uppåt väggarna hemma hos oss! Välkommen in!
http://njutensmula.blogspot.com/