Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Peak skrev 2007-12-29 16:40:52 följande:
    Ljusstaken från Walther & co med bokstäverna JUL - nån som sett den på rea någonstans?
    Ja... på Elsa väl?
    Kajsa M skrev 2007-12-29 16:38:03 följande:
    Fru puffenTur att du kunde åka till uthuset i alla fall! Den som ändå hade ngt sånt i närheten!Ja auktionen var ett riktigt antiklimax...Och inte hittar jag några skåp på blocket heller....Antar att Himmelbit och VSM köpt upp alla och har ett helt lager hemma i sitt garageVill också ha en butik ! Det är vi nog många som drömmer om här i tråden...MimmiVilken färg blev det på radion?
    Det blev en ljusblå... jag velade mellan rosa och den in i det sista!
    FruPuffen skrev 2007-12-29 15:59:37 följande:
    Mimmi: COOL radio!!!Peak: Håller med om Elsas hem!! Helt underbart sortiment... Ungefär de prylarna skulle jag vilja sälja i min gårdsbutik som jag drömmer om, hihi. Greengate, maileg, walter og co....
    Jag med! Hon brukar visst kika in i våra bloggar, så hon kanske har fått lite bra tips... ! Jag hoppas verkligen att du får sängen, sen är så snygg.
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2007-12-29 16:54:52 följande:
    mimmiden är supercool! VAr ska du ha den?M är förstås eld och lågor!
    Njae, inte riktigt! Men han är nöjd att jag tog den blå och inte den rosa... Jag ska ha den med mig överallt, tänkte jag! Den får nog stå i vardagsrummet här nere först och sen ska den flytta upp till vårt sovrum, tror jag!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-29 17:22:34 följande:
    hej på er!Vi målar vår hall vit!! Åå så lycklig jag är. Bort med den eländiga otäcka rosa färgen! Jippii Mimmi: Grattis till radion! Kajsa: Dina dynor blev superfina!
    Tack! Jag har fått öfte att få måla vår trappa vit. OM jag gör det själv. ALLT. Hemlis
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-29 18:35:45 följande:
    Ah, ja en trappa är ju något annat än en liten bänk. Bäst att göra bra förarbete. Väggarna i hallen var målade rosa sen tidigare så där målade vi bara på. Kan ni förstå att man målar panel rosa?
    Men så roligt det måste vara! Har du tagit före- bilder?
  • mimmi006

gemelli- vilka priser, som en antikaffär här i stan! Tog 10000:- för en grupp med äpplet, bord och 4 stolar. De som säljs på blocket jättebilligt ibland!

LinaoMatilda- det ska bli kul att se hur det blir när det är klart! Första strykningen?

Svar på tråden Vita hem del 6