Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2008-01-12 22:52:18 följande:
    Himmelbit - vilken härlig födelsedagsbild. Det där pianot har mina barn också, fast vi har placerat det ute hos deras farmor och farfar. Hihi... Det är ju lite jobbigt med alla låtar till slut, särskilt favoriterna som spelas om och om och om igen.... men min favorit är hästen...hihi. Bilder kommer på pysslet...I promise...om jag blir nöjd med dem. Kajsa - fulbilder är GREAT...det är ju då den egna inspirationen rinner till som mest känner jag.
    Smart!! Tack för tipset om vi tröttnar på det . Jag trodde aldrig att jag skulle köpa ngt som låter till mitt barn, men han bara älskar det. Diggar som bara den och far med armar och ben. Tar ärovarv runt det och - som synes - ställer sig på det! Om du tittade noga på bilden så ser du att hönsmamman har tejpat på en bit kartong över högtalaren samt sänkt det till lägsta volym! .

Ser fram emot bilder!!
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:56:38 följande:
    Okej, här kommer RIKTIGA fulbilder, med en himlansmassa gamla slalomskidor i bakgrunden.Före efter
    Åhhh vad fiiiint! Det kommer ju bli jättebra! Vem av dina tjejer ska få det?
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:02:01 följande:
    Himmelbiten: Nja, mest är han med bröderna. Tydligen är inte mamma så spännande. Fast han gosar allt ibland, stora killen nu utan blöja och napp och med ett bubbligt ordföråd. *det går fööööör fort!*Oj, badhuset och kalas på samma dag. Det var mycket!
    Stoooora killen då ja!!
    Ja, det var egentligen en sak för mkt men han löste det bra! Sov extra länge efter kalaset bara. Lördagar är "pappa/son-bad-dag" och jag tyckte att de inte behövde ställa in det pga kalaset. Av ngn anledning drar sig mamman för att visa sig i badkläder...... .
    Våtdräkt i vassen är ett hett tips inför sommaren tror jag - om jag nu inte fått en massa motivation och tagit tag i mitt liv tills dess... *hoppas*
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-12 23:03:33 följande:
    VA söta ni är! Hoppas på lite finare bild imorgon inne frånlillans rum istället. Men har ju inte måat stolen än som ska vara till. Är bänken lite för enkel kanske? Är jag lite stramare i min smak än en del andra här inne?
    Jag blandar stramt och "svängt" - gillar mixen!!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:14:03 följande:
    Skönt att han fixade det, det lät som bäddat för en övertrött skrikig kille.Äsch! Tror inte alls att det är så illa att du behöver en våtdräkt, gör som jag, kör på burka.
    Nejdå, tänk på att han är sin mammas son - skulle aldrig få för sig att vara skrikig!!

*asg* Tack för tipset!! Burka ska härmed inhandlas!! Eller syr du dem?? Jooo, det ÄR så illa tyvärr....
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:22:32 följande:
    Ännu mer motivation att ta tag i det då  hjärtat! Mitt midjemått är 30 cm mer än vad det var för 10 år sen. Och bara 14 cm mindre än när jag var höggravid. Och burkor är jobbiga att sy-
    I know!!
    Jag vågar inte ens mäta midjemåttet.... Är det så jobbigt att sy dem? Kanske kan ta ett tvåmannatält istället?!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:26:47 följande:
    Jättefin!Jag är kär i den här:www.blocket.se/vi/14790011.htm
    Åhh det förstår jag!! Jättefin!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 23:32:22 följande:
    Hmmm kanske mäter (lovar inget...). Har kontaktat "Cambridge-ombudet" här i stan men shit vad dyrt det var! . Får väl iofs se det som en bra investering i min hälsa och mitt välmående. Är egentligen emot kurer av alla de slag men "Dr Rössner" har jag respekt för och jag känner att jag behöver en stor knuff!!

Absolut! Det skulle kunna bli riktigt fint!
  • Himmelbit

Ouuups! Vad tiden går fort när man har roligt!!

Nu MÅSTE jag gå och lägga mig! Natti natti kära ni!
    Ha en fortsatt trevlig lördag!!

KRAM

• Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 14:20:45 följande:
    Nu är jag tillbaka. Det kom lite annat emellan... Försöte ta några bilder, men som ni kommer att märka så är de tagna på olika gånger Och allt är ju halvfärdigt än... I själva stolen har jag provisoriskt lagt ett grått filttyg i bottnen och ett fårskinn ovanpå. Här ser ni: Ignorera den fula mattan, att inga gardiner är uppe, fönstren (3st ) som är på golvet ska upp bredvid gungstolen ed sepiabilder i....  
    Åhhh vilken fin gungstol!! Den ska du ju absolut behålla!!

Godkväll förresten! Nu fortsätter jag läsa ikapp
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2008-01-13 19:39:16 följande:
    Så kom sakerna från Elsas upp på kedjan;
    Vad fint det blev! Jättefint!
    disel skrev 2008-01-13 19:42:13 följande:
    En liten fråga till er som har två lampor över köksbordet, hur har ni satt upp dom? Har ni två kontakter i taket eller har ni satt ihop dom? Jag har nämligen 2 lampor jag skulle vilja ha upp, men min kära make säger att det inte går att få snyggt... Pliis, säg/visa att det går  
    Tidigare hade jag tre lampor över vårt matbord och då kopplade jag ihop dem - tror att det är enklast så.
    Mori skrev 2008-01-13 19:49:26 följande:
    Moa "virkar"
    Mammas stora tjej - söööt!
Svar på tråden Vita hem del 6