Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Sylt skrev 2008-01-12 21:07:32 följande:
    Haha, får ta i med hårdhandskarna
    Det är inget annat...

Dagens tårta blev grön till slut! Hann dock inte med att fota tyvärr *är alltid ute i sista minuten*. Fick åka ner i morse och köpa karamellfärg och gjorde alltså det sista en halvtimma innan gästerna kom... . *tidsoptimist*
    Jag kan fota den halväten dock...
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 21:18:16 följande:
    Japps Det var jag tvungen att göra, så smutsigt som där var så fick jag skrubba för glatta livet
    Skrattande
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 21:19:46 följande:
    Jag är sugen på att bjuda på ett skåpproblemet är att det ser rätt slitet ut.Vad tycker ni?ad/9094e0e2fddfd146c6e3fb9cead98-orig.jpg" target=_blank>riemun.huuto.net/auctionimages/0/ad/9094e0e2f...
    Länken funkar inte...
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 21:20:59 följande:
    den fungerade ju inte.. provar igen.www.huuto.net/fi/showitem.php3...
    Det såg ganska risigt ut.. Vit färg skulle absolut kunna göra underverk men glipan i den högra dörren verkar vara svår att göra ngt åt.. Med tanke på hur det ser ut runt omkring - och under skåpet - så verkar det inte vara några "ordning-och-reda-människor" som säljer det...
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-12 21:36:50 följande:
    Måste bara säga att vårt lilla inköp idag blir jättesöt i vitt! Har målat två ggr nu och ska måla ett varv till imorgon. Sen får ni se resultatet. Kom på att jag ska måla om en juniorstol som vi har på vinden också som passar till. Måste nog slipa av den lite först. Men jag har sån himla träningsvärk efter slipmaskinen idag.
    Berätta - vad är ditt lilla inköp *nyfiken*
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 21:34:39 följande:
    Sant, och så undrar jag vad kortet på ena dörren täcker. Känns som att det klistrat dit det för att gömma något.Bäst att glömma det. Tack för åsikten
    Ja, jag funderade också på det - kändes konstigt!!
    nublu skrev 2008-01-12 21:38:08 följande:
    Nu har jag beställt knoppar och handtag till mitt vitrinskåp. Äntligen! Hittade rätt saker på Fridas (och så kan jag göra lite benchmarking också) .
    Jag var också inne där och suktade. Blev det vita porslinsknoppar? *nyfiken*.  De helvita var nämligen nere i min shoppingkorg och snurrade innan jag sansade mig och stängde ner hela sidan!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 21:42:12 följande:
    Hej mina damer!Hur står det till? Själv har jag jobbat sen halv sju imorse.Visst är det här ett fynd? www.blocket.se/vi/14788338.htm Skåpet alltså.Linaochmatilda: Formen är fin men tyvärr måste jag nog hålla med Himmelbit om skicket.
    Tills nu!?

Ja, det var verkligen ett fynd!! Har du fortfarande skåp-shoppar-förbud eller är du fri?!
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-01-12 21:47:47 följande:
    Jag vill se halväten! Fyllning? Finfina skåp! Lina --> Latexfog fixar det mesta Ska man ändå måla så kan man fixa ganska mkt. *optimist*
    Jag ska se vad jag kan göra...
    Fyllningen är samma som de andra, á la Sylt - dock utan sylt.. *humorn är på topp*
    nublu skrev 2008-01-12 21:50:53 följande:
    Himmelbit: Det blev de grå lådgreppen till lådorna och de rillade vita porslinsknopparna till dörrarna. Tänker inte inleda dig i frestelse genom att länka!
    Så omtänksamt!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 21:53:55 följande:
    Har ni sett det här? Fint men galet dyrt..www.blocket.se/vi/14764547.htm
    Jag säger bara åhhhhhhhhhhhhh!!!
    knyttis skrev 2008-01-12 22:06:26 följande:
    Tack för snälla ord om min onda rygg, efter en lång varm dusch var jag redo att ta mig an POPs rea trodde jag... Stod över en timme i kassakö men hittade massor med fina kläder till W! Tänkte faktiskt svimma dels av törst men främst av att ngt var på tok i kläm i korsryggen. Glad att jag klarade mig levande ut därifrån! Hoppas på mirakulöst tillfrisknande tills imorn!Mimma - Vilka framsteg i badrummet!Kajsa - Härligt med nya kuddar, vill ha såna med!
    Trist med ond rygg!! Hoppas att du blir bättre!
    Svar på din fråga i min blogg - ja, jag har gjort halsbandet/armbandet själv. Vill du dra dig ur utlottningen nu..
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:12:53 följande:
    HimmelbitEn skolbänk! Men inte ngn vanlig modell.KnyttisTack! Har du testat ngn Zon eller Ipren gel eller liknande?
    Spännnade!!! Vanlig modell?! Hur ser ditt fynd ut!! *gul-bild, gul-bild, give me gul-bild*!!
    Ninizen skrev 2008-01-12 22:14:10 följande:
    Säg ärligt.....www.blocket.se/vi/14754710.htm
    KÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!!!!!!!!!!!
    Ninizen skrev 2008-01-12 22:16:12 följande:
    Har hittat en del fina äpple-skåp på blocket härnere i Skåne. Får kanske slå till då.  Har du bild på ditt skåp möjligtvis *ler*
    Min dröm är att hitta ett högsmalt Äpplet-skåp.
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:15:07 följande:
    Maken min har börjat intressera sig för skåp nu. Han tycker vi ska köpa ngt gammalt skåp och måla det vitt. ALLT lir ju fint i vitt, uttrycktehan det! Han börjar lära sig!
    Honom har du dresserat bra!! Först laptopen och sedan detta - bra gjort!!!!!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:19:08 följande:
    Kajsa: De lär sig *bara lite långsammare än vi*Ninizen: Vassego!
    Såååå fint!
  • Himmelbit
    knyttis skrev 2008-01-12 22:27:16 följande:
    Himmelbit - jag vill absolut vara med i utlottningen, de blev ännu vackrare då du gjort det!Tack VSM&Kajsa&Himmelbit!Tack för tips! Jag har "bara" värme, liniment och Alvedon hemma! Ska söka läkare nästa vecka om de håller i sig!
    Tack, vad du är gullig!
    Beatrize74 skrev 2008-01-12 22:28:40 följande:
    Kikar in till skåpsökargänget! *vinkar* Jag sitter här och har en lagom tråkig lördagskväll. Dottern somnade nyss (en unge till att ränna har man väl aldrig sett maken till...upp-och-ned...upp-och-ned. Nackdelen med ett nytt eget rum kan jag säga, men nyhetens behag lägger sig nog snart. Maken är iväg och jobbar, han fick larm...och sedan ska han skjutsa hem sina föräldrar från en fest. Inte så mycket till lördagsmys vi fick direkt. Sitter här och sjuder av kreativitet. Jag har nästan sytt klart vimplarna, ska bara fästa dem på bandet...sedan ska jag dekorera en liten korg till dotterns Mailegkanin (virkad förstås..jag är ju galen i att virka nuförtiden, till mitt eget stora förtret då jag inte vill overdo virkningen, det är ju bäst i lagom dos här hemma). Jag har också virkat klart en liten resväska till kaninen (ja, jag får väl erkänna att det är mer känslomässigt MIN kanin än dotterns), men väskan ska förses med handtag och dragkedja (HATAR att sy dragkedjor). Jag har sagt till mig själv att inte starta något nytt projekt förrän de här tre sakerna är klara. Nu ska jag ge mig ut på inspirationsjakt igen, den här gången är det FÖRKLÄDEN som är måltavlan för mitt sökande. Är det någon som vet var jag kan hitta fina klassiska mönster/bilder på förkläden? Behöver inspiration som sagt, tänkte sy till mig och barnen.
    Oj oj oj vad du pysslar och fixar!! Hoppas att du visar bilder på ditt fina pyssel sen!!
    Min sambo är också iväg på jobb, men vi har ju trevligt sällskap här ju!!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:30:20 följande:
    Himmelbiten: Har du inte hittat ett sånt än? Jag tycker jag ser sånna ideligen. Jag drömmer fortfarande om det på barnens dagis.Min Faster var så söt, hon ringde mig på jobbet och frågade om prisråd på ett skrivbord, hon vill ha ett likadant som mitt, vitmålat så klart.
    Jag hade ju ett på G men fegade ur.... Läs: insåg att det inte bör flytta hit nga mer skåp innan övervåningen är klar...
    Ninizen skrev 2008-01-12 22:35:54 följande:
    Har lagt ett bud på 1500:-. Hoppas hon hör av sig. Nu ska sambon smöras för med ju www.blocket.se/vi/14725990.htm tjejer!
    Suck, det kommer bli sååå fint!! *håller tummarna*
    knyttis skrev 2008-01-12 22:37:17 följande:
    Gick de vilt till?
    Ja, det kan man säga! Men lill-värden är en riktig ångvält så han stod väl för det mesta... .
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:38:48 följande:
    Knyttis: Du är välkommen! Städar du? Annars ser det inte så fint ut...Bea: Här kommer det, ett gammaldags förkläde med knappar bak och volanger.
    Vilken liten sötis!! Mammas kille eller?!
    Kajsa M skrev 2008-01-12 22:39:39 följande:
    HimmelbitJag har bara riktiga fulbilder än! Avslipad och målad en gång. Vill du vekrligen se dom och dessutom i garaget?
    JAAAAAAAAAAAAA! Klart jag vill!!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-12 22:40:34 följande:
    Åh, lille Himmelbiten! Han dover gott antar jag?Ninizen: Det där är jättefint, det har vi länkat till tidigare. Håller tummarna att du får det.
    Ja, nu ligger han och sussar gott i sin säng. Han har även varit i badhuset idag innan kalaset, så han sover nog riktigt riktigt gott!
Svar på tråden Vita hem del 6