• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-05 19:59:44 följande:
    Åh det är ju en dröm som faktiskt kan bli sann! tänka tt få slippa ägna sig åt den tråkiga biten i hemmet! Kan man hyra in stryk-hjälp också?
    Yes, strykning, matlagning, matinköp, barnpassning, trädgårdsskötsel  - you name it!!
    De kan även tvätta åt dig men får inte bära iväg tvätten från hemmet, utan får göra det hemma hos dig.

Ska ni ha grillparty så kan de både handla åt dig plus stå och laga maten. Det är service det .
    lasseliten skrev 2007-12-05 19:58:00 följande:
    Gaaaaaaah, skrev du GRATIS Himmelbit?! På tal om hushållsnära tjänster så kommer det faktiskt ett städbolag och provstädar hemma hos oss på fredag. Känner att den dagen vi båda jobbar så vill vi ha hjälp med städningen. Nu kommer de hjälpa till lite mer sporadiskt. Men väldigt skönt ska det bli att ha helt rent inför helgen. Det kostar 300 kr timmen här. 2 h ska det ta ungefär...50 % drar man av på deklarationen som skrevs tidigare. Tycker inte att det är så farligt dyrt.
    Gratis var det ja...

Här tar de 295 kr i timman, så det är ju liknande. Likaväl som att köpa ett klädesplagg som man bara hänger in i garderoben, så kan man ju unna sig städning för samma summa. Tänk vilken lycklig familj man kan få för så lite pengar och så mkt tid man frigör till att umgås - superbra tycker jag!
  • Elfva

Kolla på hemfrids hemsida så får du veta mer (finns dock inte i hela landet). Där finns storstädning, strykning, veckostädning och lite allt möjligt. De är superbra!

• Juleja

Juliah: Ja visst är det härligt! Det ällra bästa med att flytta är nog ändå att man tar tag i att rensa bland allt man har samlat på sig! Det blir några vändor på tippen/flytt, och några till second hand såklart!

• knyttis

God Kväll i tråden!

Idag har jag köpt nya nummret av Lantliv. Tänkte värma lite glögg och mysa i soffan. Hoppas kunna prova ngn av receptena ni pratat om tidigare!
    Nu känns det som mat/bak skulle smaka igen!

LinaoMatilda- Vad roligt att det blev en sån, de är verkligen jätte fina!

Lisa- Nyblom&Kollén är verkligen underbara, har vita själv med volang i köket och är super nöjd!

• LinaoMatilda

hej. tittar in en snabbis. Hinner inte kommentera. Min man är äntligen hemma en kväll (jobbar så mycket annars) Så vi hjälps åt att skrapa ett skåp.

Ser att ni pratade vedkorg och då måste jag ju sätta in en bild på den jag köpte idag. Flera här som har liknande och jag blev överlycklig när jag fick köpa denna (den var eg inte till salu utan hörde till rekvisitan i affären)   Titta inte på den fula kopparskivan som är på golvet, den ska bytas ut.

• MariaV

Hej tjejer. Hoppas det är okej att jag hoppar in lite då och då i tråden. Jag hinner inte riktigt med, jag vill hinna med familjen och att njuta av december månad

Jag står i valet och kvalet angående julklappar. Vad tycker ni?

Den lila kaninen:
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=6183&sub=0&page=2
    eller
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=6310&sub=0&page=3

Den här grisen:
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=6269&sub=0&page=2
    eller den här:
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=6165&sub=0&page=2

Svar på tråden Vita hem del 6