• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lasseliten

Juliah  -jag förstår. Tyckte att Nublus tips om att fråga nån butik låter bra. Om du har någon kontakt är det ännu bättre, favoritbutiken kanske? Det blir ju bra reklam för dem.

• juliah

Ja jag har fått så många bra tips av er idag! Vad skulle jag göra utan er?Glad

Juleja, så skönt! Jag önskar nästan att man fick flytta oftare, tycker att känslan av nytt boende är så spännande och mysig!

Hann aldrig kommentera men Milda maränger mår finfint!
    Emmasa mår också bra, vilar och tar det lugnt hemma, sista UL visade att allt var bra så nu håller vi tummarna för att liten vill stanna i magen så länge som möjligt.

• caffe latte

Jeajea: har snabbläst lite i tråden och såg något om en allergisk reaktion mot tvättmedel.Hoppas att du mår bättre nu. Vi har allergier i familjen och använder Neutral (oparfymerad), vilken fungerar bra för oss. Det kanske kan vara värt att prova?

• Peak
    Lisa1981 - vad fina bilder du visade! Vill också sy hjärtan! jag och mamma försökte - herregud de blev som tarmar och inte alls som vi hade tänkt!! Tips att ge?

Juliah - det är söndagens bilaga till aftonbladet man ska inhandla va? Kul att de kommer snart, men inte kul om du känner dig stressad, men tycker nog inte du behöver det. Du har ju redan så fint hemma!!

Fina kransar ni har gjort!!

Såg ni vilken fin vedkorg Lulu hade ställt in i Äntligen hemma igår? vart kan man hitta en sådan tro?
    lasseliten skrev 2007-12-05 17:28:22 följande:
    ja, jea du har ju koll! Får intervjua dig innan beslutet måste tas. men det är ganska långt bort nu...tror jag. Har hela min familj i stan. Mamma hjälper gärna till på helgerna har hon sagt. Sen har jag två systrar också, tror att de är ganska billig arbetskraft
    Åh vad kul, vad heter butiken? Är det i Linde du bor? Fick tips om en bra butik där och det låter som den kanske?
    Jag vill också öppna butik! SÅÅÅ sugen nu, när man är arbetslös, inte vill plugga och inte hittar något intressant jobb!!

Någon som vet vart jag kan hitta en trehjuling som är i järn (?) silverfärgad. Inget flak. Helgjuten kan jag tänka mig...nån som vet hurdan jag menar?

Lowe har en rejäl bula i huvudet nu - han puttade in skärbrädan och på den stod en flaska chilisås som han fick i pannan - pluttisen

Idag var vi och kollade i huset, nu är innerväggarna uppe, om 2 veckor får vi tillgång till huset och sambon ska vara ledig från jul till första vardagen i feb och snickra!
  • juliah

Säger det igen Kajsa, den hänger så fint där din proffsiga krans hihi!

Peak, ajajaj...usch stackars liten.
    Ja på söndag kommer den. Huu, hoppas att ni inte har höga förhoppningar, jag tror att det som ska fotas på onsdag blir tio ggr bättre!
    Den vedkorgen har jag sett, men minns ju inte var...tycker också om den.

numberone, hihiii, jag förstår precis din känsla Glad

• Himmelbit

Godkväll!

Massor att läsa igen idag - ni är flitiga!!

lasseliten skrev 2007-12-04 22:49:27 följande:
    Nu hänger jag inte med igen! Massor med fint har ni visat iaf Mimmi - ljusstaken är underbart fiiiin! Sån vill jag också ha ju *surprise* Knyttis - skönt att höra att det är ok med er, hoppas att din födelsedag varit ok under omständigheterna. Jättefin lykta du visar! Och kransen..mmmmHimmelbit - ditt skåp är såååå fint! Var har du hittat det? Säger du blocket för en hundring så skriker jag miahariah - jättefin shopping. En sån växt skulle passa här hemma med...en som inte behöver vatten Kajsa - var är du?
    Ok, jag ska inte säga Blocket för en hundring då.... Utan snarare hos sambons farmor och farfar... = GRATIS!! *nöjd*

När de flyttade från sitt hus för några år sedan så stod detta skåpet i garaget med målarburkar i och var alldeles gult och kladdigt. Det är ett gammalt medicinskåp som stått hos en läkare. Så vi köpte nytt handtag och målade. Jag älskar det!!
Svar på tråden Vita hem del 6