• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-05 20:51:57 följande:
    hej. tittar in en snabbis. Hinner inte kommentera. Min man är äntligen hemma en kväll (jobbar så mycket annars) Så vi hjälps åt att skrapa ett skåp. Ser att ni pratade vedkorg och då måste jag ju sätta in en bild på den jag köpte idag. Flera här som har liknande och jag blev överlycklig när jag fick köpa denna (den var eg inte till salu utan hörde till rekvisitan i affären)   Titta inte på den fula kopparskivan som är på golvet, den ska bytas ut.
    Titta vad fin!!!
    Mys ordentligt med mannen!
  • LinaoMatilda
    MariaV skrev 2007-12-05 20:54:03 följande:
    Hej tjejer. Hoppas det är okej att jag hoppar in lite då och då i tråden. Jag hinner inte riktigt med, jag vill hinna med familjen och att njuta av december månad Jag står i valet och kvalet angående julklappar. Vad tycker ni?Den lila kaninen:www.luckylittleme.se/product.asp?product=6183...ellerwww.luckylittleme.se/product.asp här grisen:www.luckylittleme.se/product.asp den här:www.luckylittleme.se/product.asp...
    Första och sista av länkarna skulle jag välja.
  • Himmelbit
    MariaV skrev 2007-12-05 20:54:03 följande:
    Hej tjejer. Hoppas det är okej att jag hoppar in lite då och då i tråden. Jag hinner inte riktigt med, jag vill hinna med familjen och att njuta av december månad Jag står i valet och kvalet angående julklappar. Vad tycker ni?Den lila kaninen:www.luckylittleme.se/product.asp?product=6183...ellerwww.luckylittleme.se/product.asp här grisen:www.luckylittleme.se/product.asp den här:www.luckylittleme.se/product.asp...
    Klart att det är ok!! Detta är ju helt frivilligt och ska ju endast leda till glädje och inspiration - inget annat!

Jag röstar för den söta kaninen (tyckte apan såg läskig ut..) och den andra grisen.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-05 20:56:27 följande:
    Titta vad fin!!! Mys ordentligt med mannen!
    Tack sötis
  • Lisa1981

Peak, jag tog ett hjärta som jag hade köpt som va stóppat och som jag tyckte hade fin form. Sedan tryckte jag det mot ett papper och ritade av runt om. Lade på lite sömnsmån och sydde, stoppade och sydde igen. Jag har försökt jättemånga gånger att rita ett själv men det blir alltid så konstig form.

• knyttis

LinaoMatilda - Den är verkligen härlig den korgen och misteln med och kakelugnen ja jag får väl säga allt då!

Maria - Första och sista helt klart. Lite partisk dock har den sista.

Nu ska jag kolla Lejla!

• Pärla1
    Knyttis: Kan verkligen tipsa dig om deras lussebröd, receptet finns i början av tidningen vid insändarna. De var jättegoda!!!

MariaV: Förata och sista länkarna här också! Jag fick hem min dotters Maileg gris idag och den e underbar!

Kanon fina kransar!
  • Kajsa M

Nej nu har jag tappat förtroendet totalt för ICA! Fy fasen vad dåligt att de gör som de gör med köttet! USCH TVI VALE!Man kan ju alltid hoppas att det blir bättring men det betvivlar jag! Nej jag ska nog bli vegetarian!Förvånad

Tack Leila för att du räddade kvällen trots allt! Vilket gott godis! Bara måste testa någon av idéerna!Räcka ut tungan

Svar på tråden Vita hem del 6