• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Septemberpyret

Kajsa M skrev 2007-12-06 19:41:49 följande:

Hppar rakt in och läser inte bakåt! Ser att Lcroft gjort julfint!tänkte bara visa lite av julpyntet som min sexåring och jag pysslat med. Hon ska ha egen gran i år, och den kommer gå i rosa!Har även köpt ljusrosa julgranskulor. Så flickigare kan det väl knappast bli eller?
    God kväll i tråden, vilket härligt julpyssel! Jag har varit och pysslat ikväll på en av stans blomsteraffärer - supermysigt - och nu är soffan färdigmålad också!
  • korall

tittar in en snabb sväng
    kajsa m- oj vilken duktig dotter du har, jättesöta saker ju!!

• almlin

Åå så mycket fint ni visar!Glad

Septemberpyret,
    Har ni gjort julgrupper?
    Jag är med i en trädgårdsförening och vi blev för ett par år sedan inbjudna att göra våra egna julgrupper. Det var så kul:), men tyvärr är handelsträdgården nu nedlagd:(

• Hjorthan
    juliah skrev 2007-12-06 17:35:42 följande:
    Kika i knyttis blogg, hon har gjort superfint runt julgranen!Jag ska prova en liten idé jag har, ni får se om det blir fint.Hjortan, glömde säga vilken fin bock du har fixat i ordning.Fluffis, finfint! Stolen är ljuvlig.
    Tackar!
  • almlin

I veckan har jag skött om mig själv. I tisdags var jag till en naturfrisör och tonade håret utan kemikalier.
    Idag har jag utnyttjat ett presentkort på en helkroppsmassage. Jag valde en aroma olja som skulle ge mig ENERGI som jag lider stor brist av. Men det blev helt motsatt effekt, jag blev så trött efteråt, det kändes nästan som att jag skulle stupa av trötthet på stan, när jag kom hem hade jag lite frossa...men nu känner jag mig återställd.Glad

• Himmelbit
    almlin skrev 2007-12-06 21:45:15 följande:
    I veckan har jag skött om mig själv. I tisdags var jag till en naturfrisör och tonade håret utan kemikalier.Idag har jag utnyttjat ett presentkort på en helkroppsmassage. Jag valde en aroma olja som skulle ge mig ENERGI som jag lider stor brist av. Men det blev helt motsatt effekt, jag blev så trött efteråt, det kändes nästan som att jag skulle stupa av trötthet på stan, när jag kom hem hade jag lite frossa...men nu känner jag mig återställd.
    Åhh låter som en mysig vecka!!

Ett tips är att du dricker väldigt mkt vatten efter massagen. Den driver ju ut väldigt mkt från din kropp så det är viktigt att fylla på med vätska.
  • almlin

Himmelbit,
    Tack för tipset!
    När jag tänker efter har jag känt mig törstig hela dagen och druckit en massa apelsinjuice:)

Svar på tråden Vita hem del 6