• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • almlin

Värsta supermamman,
    Vilket fynd!

Äntligen har jag hittat den! *julklapp*
    En STOR filt till min blivande man...han har nämligen klagat på våra små filtar som slutar på 170 cm. Den här filten är 2,20 cm lång finns hos www.fonstermotgarden.se .

• Det ljuva livet
    numberone skrev 2007-12-06 22:30:48 följande:
    Ett super fynd!!! Ett sånt kan man inte låta bli...
    Precis, håller tummarna att det inte är sålt. Så får jag ta det mad maken sen hurvida det är livnödvändigt . Hur mår magen?
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-06 22:12:21 följande:
    Himmelbit: Titta vad jag precis ramlade på! www.blocket.se/vi/14442807.htm Fynd, eller hur!!
    Där är du ju!!! Trodde att jag aldrig mer skulle få fina skåplänkar till Blocket Gråter

Fiiiint!! Köp! Vilket fynd! Om du inte har plats för det själv så köp det ändå, måla vitt och sälj dyyyrt!
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:32:49 följande:
    Där är du ju!!! Trodde att jag aldrig mer skulle få fina skåplänkar till Blocket Fiiiint!! Köp! Vilket fynd! Om du inte har plats för det själv så köp det ändå, måla vitt och sälj dyyyrt!
    *saknade skåpkvällarna jag med * Såg att du var online och sprang genst in på blocket och föll över det här. Hoppas hoppas att det inte är sålt, och det där med att sälja dyrt går kanske maken med på . Va sa mannen din när han kom hem? La han märke till allt du köpt? ( har själv en make som verkligen inte ser nya saker i hemmet!)
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-06 22:36:07 följande:
    *saknade skåpkvällarna jag med* Såg att du var online och sprang genst in på blocket och föll över det här. Hoppas hoppas att det inte är sålt, och det där med att sälja dyrt går kanske maken med på. Va sa mannen din när han kom hem? La han märke till allt du köpt? ( har själv en make som verkligen inte ser nya saker i hemmet!)
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .
    Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg

Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:40:38 följande:
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
    Du är inte dum du!! Det där ska jag ta efter nån gång !

Själv ska jag göra budget fårskinn. Vi har två överbilvna fina lammskinnskappor (de där rikgtigt krulliga) i källaren på jobbet. Det är någon  som dött för flera år sen som haft dem och istället för att slänga dem när vi rensar i källaren så ska de får följa med hem och återanvändas..
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-06 22:45:26 följande:
    Du är inte dum du!! Det där ska jag ta efter nån gång!Själv ska jag göra budget fårskinn. Vi har två överbilvna fina lammskinnskappor (de där rikgtigt krulliga) i källaren på jobbet. Det är någon  som dött för flera år sen som haft dem och istället för att slänga dem när vi rensar i källaren så ska de får följa med hem och återanvändas..
    Titta - du har ju andra intressen. Ta tillvara gamla saker och återvinna..

Nu kallar sängen - ha en toppenkväll och godnatt!
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2007-12-06 17:40:29 följande:
    Har så svårt att läsa ikapp, bredbandsuppkopplingen är konstig... Jättesöt stol fluffiga moln. Blir jättefint med överdragen sen tror jag. Här kommer lite utlovad bildbomb :
    Å vad mycket fint du visar, grisen är ju såå fin!
    Feffie skrev 2007-12-06 17:35:07 följande:
    Hej är det någon som har ett vitt klaffbord, modell mindre, och som dessutom råkar ha det på bild i sin blogg??Vore jättekul att få se!
    Vi har ett vitt gammalt klaffbord, titta gärna in i galleriet..
    LCroft skrev 2007-12-06 18:37:45 följande:
    Kan bomba er med lite bilder också från vad jag gjorde igår, slapp äntligen in i mitt bildgalleri igen.
    Å vad mycket snyggt! Den där glaskupan önskar vi oss i julklapp och jag vet att vi får den eftersom jag hjälpte mamma med beställningen Skrattande
    Kajsa M skrev 2007-12-06 19:41:49 följande:
    Hppar rakt in och läser inte bakåt! Ser att Lcroft gjort julfint!tänkte bara visa lite av julpyntet som min sexåring och jag pysslat med. Hon ska ha egen gran i år, och den kommer gå i rosa!Har även köpt ljusrosa julgranskulor. Så flickigare kan det väl knappast bli eller?
    Vad sött, kommer bli en underbar söt gran!
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:40:38 följande:
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
    Skrattande vad smart!
  • lasseliten

Hej vänner!

Tillbaka efter mysigt julklappsbyte med fika och en massa tjejsnack med mina goa vänner. Har haft så trevligt i kväll.. Det hela slutade dock med att dottern i huset, som går på samma avdelning som min son, vaknade och hade kräkts ner hela sig och sängen.... Hoppas verkligen att vi klarar oss... Några tips på hur man motar bort bacillerna?

Dags för sängen....

Natti natti

Svar på tråden Vita hem del 6