Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2008-01-13 22:46:02 följande:
    Fast du skrävla ju om att du fixa´t så bra själv. Klart vi kommer! Vi kan snacka skit och sy om våra tvåmanstält till burkor.
    Koppla ihop lampor med "sockerbitar" ja. Men sladdhärvor.... Det överlåter jag glatt till proffset!
    Mori skrev 2008-01-13 22:47:07 följande:
    På så vis! Trodde det var du ju... Tar väl lite apelsin då om du fortfarande vil bjuda.Någon som minns:Om du har ett äpple vill du dela det med mig,i en äppelmelodiiiiiiii.Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv, och inte få nån melodiiiiiiiiii.........
    Varsågod! Klart jag minns!!
    fortsätter *eller tar du hela själv - va!*
    JeaJea skrev 2008-01-13 22:49:41 följande:
    VSM: hit får ni också komma, any time! glömde ju skriva att det var supersnyggt!ang muffins och apelsiner har jag ätit 6 bullar, 5 dl oboy med mashmallowfluff och en guldnougat ikväll, vann jag?
    Hmmm, jag erkänner.... Har varit på både tårta och kakor idag - INTE BRA! Men du vinner ändå!

Idag skriver jag om livskvalitet i bloggen!
    http://njutensmula.blogspot.com/
  • Himmelbit
    juliah skrev 2008-01-14 08:04:39 följande:
    Godmorgon Peak och mimma!mimma, jag fick kannan i fredags av maken, den är så fin!Ja jag borde sy kuddar och två tvättpåsar, det stod på listan redan förra veckan. Borde även ta mig an tvättberget.Vad var det för en skärm?Jag är väldigt väldigt väldigt glad idag, fick ett mail från Helena Skarp, reportaget hemma hos oss har blivit sålt till Lantliv!
    Vad roligt!!! Har du ngt hum om när det blir?
    mimmamum skrev 2008-01-14 08:30:27 följande:
    Åh Grattis juliah, helt fantastiskt roligt! Blir det till nästa jul? När du syr tvättpåsar använder du snöre eller band till knytet? Vad ska du sy för kuddar?Lampskärmen är vit  veckad men inte veck som står ut, kallas det kanske plisserad? Rund och helt underbar! Ångrar så att jag inte köpte den!Peak, åh så skoj! Vad blir det för kakel?
    Du får hänga på låset när de öppnar igen! Skrattande
  • Himmelbit

Just det, glömde veckan projekt..

Gå ner 15 kilo på två veckor och få upp konditionen... No return - jag har beställt tid till hälsoundersökning den 28:e. Några tips? Fettsugning??

Skämt åsido, men veckans projekt blir att först hålla tummarna i en viss skåpaffär och sedan promenera, promenera, promenera. Jag älskar att vara ute och gå och är dessutom med i en stegräknartävling på jobbet - win / win.

Rent inredningsmässigt så har jag inget planerat, men det dyker säkert upp ngt!

VSM - Kul att du fick dem sålda!!!

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-14 09:12:15 följande:
    Dagens skåp: *förlåt att jag tjatar*www.blocket.se/vi/14808856.htm?ca=15_swww.blocket.se/vi/14808103.htm:. Lillafruluva: Nästa gång jag köper tyg blir det på Grandma´s i gbg, de har massor av fina tyger bla från greengate och Himla.
    Åh det sista var ju jättefint!!
    Gillade hans beskrivning: "mkt fint gammalt skåp med utsnidade frukter som ser ut som en gubbe mitt på dörren..."
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2008-01-14 09:36:50 följande:
    Juliah - grattis, grattis, GRATTIS till reportaget! Kan tro att du gärna vill hoppa över vår, sommar och höst - just för i år - och dyka rätt på nästa vinter och juletider? Peak - kul med kaklet, man ser ju resultat så FORT och så är det ju nästan klart när man fått det på plats. Vad roligt! Får vi se några "efter-bilder" tro? VSM - du hittar så fina skåp, hur GÖR du?Himmelbit - vad kul med stegräknartävling. Håller ju på dig förstås!
    TACK! Jag ska göra mitt bästa för att vinna!

Nu har jag redan gjort dagens blogginlägg - blir så inspirerad så fort jag ser vackra skåp! Skrattande

Nu ska jag jaga den lille Himmelbiten som är så kreativ så att han har dragit ut hela toalettrullen och kommer hit med en tom rulle... Liiite för trött tror jag..
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2008-01-14 09:27:43 följande:
    Juliah, hur stora tvättpåsar ska du sy?Jag är sugen på att sy tre stycken för att kunna sortera smutstvätten direkt istället för att ha allt i en tvättkorg och sen får man typ slänga ut all tvätt på golvet för att hitta all tvätt i en viss färg.
    Ang. tvätt förresten. Jag har ett "backställ" från IKEA (kommer inte ihåg vad det heter). Det är iallafall ett ställ med sex trådbackar i och jag har sytt små lappar och hängt på varje back med t.ex. vit 40, svart 40 osv broderat på. Då slipper man sortera och lägger sin tvätt i rätt back från början.
  • Himmelbit

Godkväll!

Det blev inget skåpköp för mig idag...
    VSM hittade värsta fyndet igår - jag förbjöd henne att länka till det här, så ni har inte sett det . Ett jättevackert antikt ekskåp som var sprutmålat vitt för 400 kr!! . Det hade tre dörrar, varav en glasdörr i mitten med lite spröjs. Givetvis hade det gått direkt och såldes i princip så snart hon lagt ut annonsen . Så idag är jag lite skåp-deppig...

• Himmelbit
    malins79 skrev 2008-01-14 19:26:32 följande:
    Jag såg det skåpet igår! Det var fint, förstår att du är deppig, jag har knappt kommit över att jag inte fick köpa Junosängen för 500kr!
    Visst var det alldeles underbart...
    Jag kan förstå att du inte kommit över Junon också - vilket fynd det hade varit! Men det var väl helt enkelt inte meningen att möblerna skulle bli våra (får vi intala oss ).

Tänk att ligga på den här och äta praliner!!
    (efter lite målarfärg och nytt tyg förstås..)
    http://www.blocket.se/vi/14808392.htm?ca=17_s
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-14 19:27:26 följande:
    Ajdå, synd. Hoppas det kommer något annat fynd snart.
    Ja tack, jag behövde ju verkligen det skåpet...
    Jag hann komma på en rad användningsområden igår och vips är jag helt plötsligt mellan 3-4 skåp kort!! Förstår du vilket behov jag har nu av skåp?! *lycklig*

Läste bakåt och såg din kudde. Såg att du redan fått tips om avlång kudde, vilket var samma sak som jag tänkte tipsa dig om.
Svar på tråden Vita hem del 6