• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-12-07 08:11:07 följande:
    God morgon.Jag känner att jag är såå tjatig om mitt matbord. Men finns det någon här som har 4 stolar på var sida??? eller är det bara jag som fått en fix idé om att ha det. Är rädd att man känner att man inte har plats när man har kalas och så annars. Hade tänkt köpa 10 stolar. Vad tror ni, räcker det med 8 sittplatser runt ett bord eller ska jag satsa på att hitta ett som rymmer 10???
    Tycker de flesta bord har tre stolar på var sida. Men om du känner att ni behöver och att ni har plats med ett bord som rymmer 10 pers så ska du leta efter ett sådant. Brukar ni ha mycket middagar med mycket folk så är det klart ni ska ha stort bord. Men om det bara är typ till jul och någon födelsedag så kanske det räcker med ett som rymmer 8? Köp efter behov och vad du känner.
  • nublu

Lisa: Jag får plats med 4 på var sida när jag har i iläggsskivan i mitt bord, Ikeas Norden. Ryms lätt 10 pers runt, det är enormt.

• Lisa1981
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 08:15:21 följande:
    Tycker de flesta bord har tre stolar på var sida. Men om du känner att ni behöver och att ni har plats med ett bord som rymmer 10 pers så ska du leta efter ett sådant. Brukar ni ha mycket middagar med mycket folk så är det klart ni ska ha stort bord. Men om det bara är typ till jul och någon födelsedag så kanske det räcker med ett som rymmer 8? Köp efter behov och vad du känner.
    nublu skrev 2007-12-07 08:16:26 följande:
    Lisa: Jag får plats med 4 på var sida när jag har i iläggsskivan i mitt bord, Ikeas Norden. Ryms lätt 10 pers runt, det är enormt.
    Tack för era svar. Jättesnällt.
    Vi har inte ofta stora middagar. Det är väl just till jul och födelsedag som man behöver mer plats. Det kanske är löjligt att fäsa sig vid att ha 10 platser. Vi är ju bara 3 i familjen och har vi folk här till vardags är det oftast ett kompispar och dess barn. Då är vi 6 ihop. Summan av allt ät att det räcker med 8 platser allt som oftast. Det är endast vi större tillställningar som det krävs mer plats.
    Får rådfråga sambon lite kanske.
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Skåpet jag visade igår kväll ( http://www.blocket.se/vi/14442807.htm?ca=15_s)  är mitt om jag bara kan övertala maken att hämta det. Han lät ytterst tveksam, men med lite kvinnlig list ska det nog gå

Angelikasmamma: Superfint!

Lisa1981: Vi har åtta stolar, men så är vi ju 5 i familjen och har vänner med lika många ungar som vi har. Ibland blir så trångt att vi får ha två sittningar.

Lasseliten: Vitpepparkorn till dig och handsprit, handsprit handsprit heeeeela tiden! Hoppas ni inte blir sjuka. Mina söner har haft VKS på dagis i flera veckor och klarat sig. *peppar papper*

• Karamellfabriken

Godmorgon!

Känns som jag har hamnat i fältkoma eller något. Ögonen blöder.
    Igår gjorde vi det och idag känns det.
    Hämtade köket på Ikea alltså ! Hjälp vilken plocklista. Vi fyllde 5 jättevagnar till bredden, tog oss ut genom kassorna, packade och körde hela vägen hem i skitväder. Kom i säng vid tretiden.
    Nu har vi 600 kg kök utspritt över hemmet.
    Hjälp och jippi på samma gång, tror jag

All you need is love
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:09:14 följande:
    Godmorgon!Känns som jag har hamnat i fältkoma eller något. Ögonen blöder.Igår gjorde vi det och idag känns det.Hämtade köket på Ikea alltså ! Hjälp vilken plocklista. Vi fyllde 5 jättevagnar till bredden, tog oss ut genom kassorna, packade och körde hela vägen hem i skitväder. Kom i säng vid tretiden.Nu har vi 600 kg kök utspritt över hemmet. Hjälp och jippi på samma gång, tror jag ! 
    Shit! Vilket jobb!! Stor applåd till er! Vi var så lata att vi tog hemleverans bara för att slippa plocka ihop det och frakta hem vårt kök!
  • Karamellfabriken
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 09:11:27 följande:
    Shit! Vilket jobb!! Stor applåd till er! Vi var så lata att vi tog hemleverans bara för att slippa plocka ihop det och frakta hem vårt kök!
    Tja, kanske inget smart val egentligen men vi vågade inte riskera något nu så här nära jul utan tänkte att själv är bästa dräng.
    Faktum är också att plocklistan vi fick innehöll ett par fel också.
    Lite tur hade vi också, sonen fick lov att vara i lekrummet i hela TVÅ timmar !
    All you need is love
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:15:23 följande:
    Tja, kanske inget smart val egentligen men vi vågade inte riskera något nu så här nära jul utan tänkte att själv är bästa dräng.Faktum är också att plocklistan vi fick innehöll ett par fel också.Lite tur hade vi också, sonen fick lov att vara i lekrummet i hela TVÅ timmar !
    Härligt! Fy för att hålla reda på lite vildning samtidigt som man plockar kök .. Fanns alla delar inne?, tycker alltid det är något som man vill ha som inte finns.
  • Karamellfabriken

Jo, konstigt nog fanns varenda liten del och allt ser helt och fint ut .
    Såklart har vi glömt två luckor men det ger mig ju bara anledning att köra tillbaka och handla lite porslin !
    Sonen fick vara med vid en del av plockningen (lekrummet kastade ut honom till sist) men konstigt nog skötte han sig exemplariskt.
    Ibland kan det ju krisa bara man ska handla två liter mjölk liksom!
    Idag är vädret sju resor värre. Så skönt att vara hemma.

Någon som vet var man kan hitta tapetlim som är rosa?

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6