• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea

Jättefina bilder ni visar!
    stol, glasklockor och rosa julpynt, tur att inte min dotter ser, allt ska vara "josa" hon tror vi ska köpa en rosa tvättmaskin.

Lisa1981 skrev 2007-12-06 19:46:38 följande:
    Jeajea, det bordet va fint. Men har du 3 stolar på var sida då?? Det är lika långt som det jag tittat på. Jag hade ju velat ha ett lite längre så jag kan ha 4 på varje. Nån som har nåt tips??
    vi har 3 stolar på varje sida (bellman)

Tack Enji! perfekt, där jobbar ju min kompis!

Lasse, en whisky är bra, det brukar dagisfröknarna ta.
  • Angelinas mamma

Godmorgon! Tänkte visa vad jag pysslade ihop igår...
    Tänkte göra fler men funderar på om man kanske ska brodera något på dom eller använda annan färg på garnet, t.ex grått, skulle det bli fint?

Några tips på fler figurer man kan göra? Tänkte ge bort några till mamma också, de är ju så lätta och roliga att göra!

Förresten, är lilla eller stora stjärnan finast?

/Johanna

• Ankmor
    Angelinas mamma skrev 2007-12-07 05:09:30 följande:
    Godmorgon! Tänkte visa vad jag pysslade ihop igår...Tänkte göra fler men funderar på om man kanske ska brodera något på dom eller använda annan färg på garnet, t.ex grått, skulle det bli fint?Några tips på fler figurer man kan göra? Tänkte ge bort några till mamma också, de är ju så lätta och roliga att göra!Förresten, är lilla eller stora stjärnan finast?/Johanna
    O, vad fina! Super!
    Andra figurer? Pepparkaksgubbe, polkagrisstång, snögubbe...

GOD MORGON!!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Angelinas mamma
    Ankmor skrev 2007-12-07 05:41:44 följande:
    O, vad fina! Super!Andra figurer? Pepparkaksgubbe, polkagrisstång, snögubbe...GOD MORGON!!
    Tack! Jag gör nog några polkagrisstångar (käppar?) också...
    Glömde säga att jag ska ha dom i julgranen
  • Ankmor
    Angelinas mamma skrev 2007-12-07 05:46:32 följande:
    Tack! Jag gör nog några polkagrisstångar (käppar?) också...Glömde säga att jag ska ha dom i julgranen
    Käppar - precis!

Och du, varför inte sy några julgranar?
  • Ankmor

Skickade för snabbt...

Det blir jättesnyggt i granen!

Nu skall jag till jobbet, kikar in i tråden senare!

• LinaoMatilda

Angelinas mamma: Japps, här är vi uppe med tuppen, eller med barnen iaf
    Vad fint du har pysslat!

Himmelbit skrev 2007-12-06 22:40:38 följande:
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
    Va smart!!

VSM: Kul att se dig här igen
  • Lisa1981

God morgon.
    Jag känner att jag är såå tjatig om mitt matbord.
    Men finns det någon här som har 4 stolar på var sida??? eller är det bara jag som fått en fix idé om att ha det. Är rädd att man känner att man inte har plats när man har kalas och så annars. Hade tänkt köpa 10 stolar.

Vad tror ni, räcker det med 8 sittplatser runt ett bord eller ska jag satsa på att hitta ett som rymmer 10???

Svar på tråden Vita hem del 6