• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Villemaja

Arba: Japp, ska på konsultation på fredag, får op efter om jag vill o är redo. Valde först Devita men jag hade kontaktat en annan oxå och sen när jag pratat med henne så valde jag om. Annica Jacobsson. Har läst mycket bra om henne. Hon gör även åt landstinget åt Alopeciafall (eller vad det heter) Hon är mycket proffsig. Tydligen superbra på form o färg. Hon känns trygg.
    Hon sa att hon vill titta på mig först o gå igenom allt och att om hon tycker att jag ska göra avgör hon på fredag. Jag kan få ett nej. Hon sa att hon gör bara om hon vet att det verkligen skulle bli bra på mig. Med tanke på att jag inte har några nästan nu o så..bara lite ojämt o ljust.
    Vi får se om hon väljer att göra eller inte. Nervigt...
    Det är ju ändå ansiktet...
    Kram

• Disan
    1 och 1 är 3: Vad heter du på mylava? Om man får titta in hos dig där dvs? Själv lovar jag att fixa med bilder tills imorgon, så att hela världen kan se!! Hahahaha!!
  • Disan
    ordningåreda skrev 2007-11-21 17:21:01 följande:
    DISAN eller nån annan.Nu har jag INTE hängt med men vad menar du med smashat bröst???Det lät lite scary.
    Det är faktiskt inte så illa som det låter, det gjorde inte ont (sved väl till lite när allt rann ut, men annars har jag inte känt ngt), det syns inte (om det inte vore för att brösten är olika stora nu!), men det KÄNNS när man tar på dem... Man kan verkligen känna det tomma inlägget när man tar på bröstet och det är INTE sexigt kan jag lova!! 

Lyckligast i världen: Jättegrattis att det har gått så bra!! Hoppas att du mår toppen imorgon också
  • Villemaja

Arba: just ja, betalar 2900:- och vid påfyllning 2900:-. Dom flesta ligger ju kring 4000:- totalt. Det är väl vanligaste priset.

Ursäkta mina kassa meningar, halvtaskig svenska, men det blir kort skrivet när man har bebben i knät. Bara man får det nedskrivet:)

• Villemaja

Disan: Säg inte så, usch nu blir jag orolig. Har själv vanlig tatuering och har även gjort bröstop. INget av dom var riktigt läskigt eller superont.

Gör det ondare eller??? Säg nej...please:)

Kram

• Pellegrino

Jag lixom skrev 2007-11-21 11:02:26 följande:

Hej tjejen!!!ja du, första dagarna är man ju sjukt öm så där märkte jag ingenting. När jag tog av mitt förband efter ca 3 dagar efter op så såg jag en markant skillan av det vänstra bröstet. Det såg konstigt ut, lixom "hängde" på ett konstigt sätt.Jag var mer öm i det bröstet men man vet ju inte hur det ska kännas, jag menar det var ju första gången..=)Iallafall, efter ca 1 vecka så började den värsta ömheten släppa i det högra bröstet medans muskeln (jag la bakom) på det vänstra kändes hård och spänd. Nästan som att den lixom krampade tag i implantatet.Tänkte att det kanske berodde på att jag är högerhänt och har börjat använda den muskeln mer än den vänstra.Kan kunde inte alls lyfta på armen någe högt alls på vänster sida.Det lixom stramade, klämde och krampade i det vänstra bröstet och i muskeln.Allmänt jätte öm plus att det såg konstigt ut.Det du känner behöver inte betyda någonting, höger och sida av kroppen både ser och beter sig olika och nästan jämt mognar det ena bröstet före det andra. Dom ligger lixom aldrig lika i läkningen...Men på något sätt visste jag redan från första början då jag fick se mitt bröst att något var fel, plus den här krampningen om implantatet.
    Tack så mycket för din beskrivning. Blev lite lugnare av den.
    För mig är det så här, sitter jag still i soffan har jag inte ont ALLS... allt känns kalas och jättebra. När jag är uppe och rör mig så börjar det bränna, pirra och svida i mitt högra bröst. Det vänstra känner jag knappt av alls.
    Jag kan röra armarna rätt obehindrat förutsatt att jag inte lyfter dom för högt över huvudet.
    Jag har ju fortfarande mitt bandage (eller tejp egentligen) kvar. Skall inte ta av det förrän till antagligen lördag då det gått en vecka. Och båda brösten känns väldigt spända och hårda (högra lite mer än vänstra) men dom mjuknar lite mer för varje dag.
    Det jag är mest fundersam över är när jag är uppe och går, försökte gå en liten promenad med pojkvännens hund idag och det gick bara inte. Var tvungen att vända om hem för det brände så i mitt höger bröst. Innuti, och runt om hela bröstet. När jag kom hem igen och lutade mig tillbaka i soffan så slutade det svida och istället kändes det bara lite varmt och efter bara några minuter kändes det inte alls...
    Min fundering är om jag ska strunta i att det gör ont och gå iaf eller om kroppen säger till mig att jag ska sitta still? Kommer det kännas likadant även om jag väntar några dagar?

Tacksam för alla svar jag kan få av er som kommit längre i läkningen...
  • 1 och 1 är 3
    Kastar in listan, den låg ju på första sidan

HÄR --- --- Mylava
    1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO
    Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil
    Wellah - Wellah----------bukplastik
    Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc (6/11)
    BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.
    VilleMaja - Lovesex
    Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS
    Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1
    Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil
    carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II
    Pellegrino - BooLo------SKA bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz
    Maria9902 - Maria9902
    Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil
    pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil
    soffe - Lo
    1985 - Emmy
    JozephineEriksson - Jozzan
    Eliin- Eliin84
    jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi
    Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008
    trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon
    Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik
    CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12
    LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen
    HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08
    ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008
    Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.
    Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz
    Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008
    amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen
  • jagomina

Lyckligast i världen skrev 2007-11-21 17:36:33 följande:

Hallå igen....Nu e det klart! De "satte kniven" i mig vid 8.30 och nu sitter jag här hur pigg som helst. Personalen tyckte jag var oförskämmt pigg.Allt rullade på som det skulle. Jag vaknade ca 1h efter op och vilade sen lite till o från. Åt en yoggi vid 13-tiden sen kaffe o macka vid 14-tiden. Har inte mått illa, har kunnat kissa....ja allt gick toppen. Åkte hem när sambon slutade jobba vid 15.45. Får nästan påminna mig själv att ta det lugnt...så man inte förstör ngt.Har kikat lite på tejpen, o det ena bröstet e aningen större än det andra...vad tror ni? Det e väl säkert bara lite mer svullet??Ska lägga in före och efter bilder på mylava senare.... Heter där "Förväntansfull"...Kram på er alla!!!
    Är du verklig??

hehe bara avis :-d
    vad skönt att du mår så braa!!
  • jagomina

Hjälp!

Jag har mått oförskämt bra sista dagarna, och igår kväll var jag som vanilgt med städ och lyft av barn osv, men jag kände av vänstra bröstet när jag skulle sova.

Idag har mitt vänstra bröst varit jättekonstigt och det "följer med" varje rörelse jag gör med vänster armen, det känns som detta verkligen kan vara kapselbildning!!
    Jag brukar verkligen inte oroa mig i onödan men detta är verkligen obekvämt. Jag hade återbesök nu på fredag men vår lilla dottter är jättesjuk så jag kan inte lämna henne, och jag som skulle ta bort stygn från min intimkirurgi...är så himla ledsen...allt som kändes så bra...
    >Snälla hjälp mig! känner mig helt knäckt!

• jagomina

Hjälp!

Jag har mått oförskämt bra sista dagarna, och igår kväll var jag som vanilgt med städ och lyft av barn osv, men jag kände av vänstra bröstet när jag skulle sova.

Idag har mitt vänstra bröst varit jättekonstigt och det "följer med" varje rörelse jag gör med vänster armen, det känns som detta verkligen kan vara kapselbildning!!
    Jag brukar verkligen inte oroa mig i onödan men detta är verkligen obekvämt. Jag hade återbesök nu på fredag men vår lilla dottter är jättesjuk så jag kan inte lämna henne, och jag som skulle ta bort stygn från min intimkirurgi...är så himla ledsen...allt som kändes så bra...
    >Snälla hjälp mig! känner mig helt knäckt!

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3