• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • 1 och 1 är 3
    Disan skrev 2007-11-20 21:17:16 följande:
    Ehhh, jag har redan opererat mina bröst. Var sex år sedan. Lade in saltlösning och var supernöjd! För ungefär en och en halv månad sedan så sprack den ena, så nu måste jag operera om mig!!!  Känner att jag skulle kunna behöva lite stöd under tiden tills det är dags och så... Vill ju egentligen inte göra en till op i "onödan" (ungefär som att det var nödvändigt första gången!! HAhaha!)
    AJ!!! Sprack!? hur gick detta till? Rinner de ut i kroppen då och bröstet sjunker ihop elleR?
  • 1 och 1 är 3
    Teide skrev 2007-11-20 21:59:50 följande:
    Halloj tjejer, har inte hängt här på ett tag p.g.a sjukt mycket i plugget ;PHarju en op. tid 12 decembermen jag funderar fortfarande på hur "klubbad säl" man kommer vara och hur länge. Är man någorlunda uppe på benen och rörlig 12-14 dagarefter en stor bp och tuttlyft? (hundvalpar föds runt 25 dec.)åh... vet inte hur jag ska göra... vill ju op:a mih helst igår men vill inte ta mig vatten över huvudet...
    jag jorde ju "bara" tuttluft m inlägg... op den 12 dec... 12 dagar efter... julafton, visst va jag uppe på benen men öm fortf ju... kan tänka mej att de måste va värre m en bp...
  • Lyckligast i världen

Hej...
    Snart e det dags för mig... Ska vara på kliniken om precis 1h...
    Börjar få ett antal fjärilar i magen kan jag säga....usch.... Har knappt kunnat sova i natt...tankarna har snurrat!!!

Nästa gång jag sitter vid datorn har jag nog rejält ont...aj, aj, aj...

Ha det!!

• jagomina
    Teide skrev 2007-11-20 21:59:50 följande:
    Halloj tjejer, har inte hängt här på ett tag p.g.a sjukt mycket i plugget ;PHarju en op. tid 12 decembermen jag funderar fortfarande på hur "klubbad säl" man kommer vara och hur länge. Är man någorlunda uppe på benen och rörlig 12-14 dagarefter en stor bp och tuttlyft? (hundvalpar föds runt 25 dec.)åh... vet inte hur jag ska göra... vill ju op:a mih helst igår men vill inte ta mig vatten över huvudet...
    Alla upplever det nog olika, men min smärta vände på femte dagen, och den sjätte dagen var jag på föreläsningar på univ. Idag har det gått 14 dagar och jag är nästan precis som vanligt.
  • jagomina

Lyckligast i världen skrev 2007-11-21 06:46:24 följande:

Hej...Snart e det dags för mig... Ska vara på kliniken om precis 1h...Börjar få ett antal fjärilar i magen kan jag säga....usch.... Har knappt kunnat sova i natt...tankarna har snurrat!!!Nästa gång jag sitter vid datorn har jag nog rejält ont...aj, aj, aj...Ha det!!
    Åhh avd spännande!!
    Lycka till nu, det komemr bli så bra!!

kram
  • Novalina
    Briana skrev 2007-11-19 13:22:10 följande:
    Jag känner inte mina implantat överhuvudtaget !! Vet inte var dom finns ej heller vilket som är mitt egna ellet implantat..Känner inget när jag gör några rörelser...Kan städa, bädda, lyfta ja göra allt utan att jag känner av dom..Min sambo tycker det är helt otroligt..Ej heller han känner var dom skulle kunna vara...Så är det för mig och jag är jättenöjd..
    OK, låter ju bra! Du upplever inte att implantaten kan va kallare än andra delar av kroppen? Eller mindre/ingen känsel nånstans på brösten? Kanske du hade en hel del egen bröstvävnad innan op?...

Många frågor bliir dä!

**Kram**
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-19 21:48:35 följande:

Du har inga bilder??
    Nej, inte på ögonbrynen. Men de blev iaf jättebra!
  • Bellahhh

Till alla som vill se mina bilder på mylava, jag fattar inte hur man gör så...;)

• Novalina
    Villemaja skrev 2007-11-20 18:29:26 följande:
    Tack Arba. Japp har kikat runt en hel del. Nu gäller det:) Usch jag ä'r nästan mer nervös nu än innan brösten. Detta är ju i ansiktet o man kan inte gömma det. Bara det blir bra!!!Kram
    Vadå, när ska du tatuera dina ögonbryn kosmetiskt? redan bestämt när och var alltså?? Vad är priset?...

Hon som gjorde de på mej va jättenoga med att mäta så ögonbrynen blev i rätt vinkel mot nästvingarna och så, och va även jättenoga när hon valde färg - finns ju många nyanser.

Hon sa oxå att det kommit kunder som varit hos andra mindre bra (kosmetiska) tatuerare, så hon har fått göra om deras bryn åt dem så det ser bättre ut. Så visst finns det mer eller mindre skickliga såna.

Mina gjorde hon i omgångar, fick bättra på lite sen efter ett par dagar/veckor. Sen har det hållt i några år alltså, men nu börjat mattas av.

Ska ringa henne i em och kolla upp vad det kostar att bättra på färgen inom 5 år.

**Kram**
  • Novalina

Lyckligast i världen skrev 2007-11-21 06:46:24 följande:

Hej...Snart e det dags för mig... Ska vara på kliniken om precis 1h...Börjar få ett antal fjärilar i magen kan jag säga....usch.... Har knappt kunnat sova i natt...tankarna har snurrat!!!Nästa gång jag sitter vid datorn har jag nog rejält ont...aj, aj, aj...Ha det!!
    Lycka till - vi tänker på dej! Kommer säkert att gå såå bra ska du se!

Skriv så fort du orkar om hur det blev!!

****Styrkekraaam****
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3