• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2008-02-02 10:17:06 följande:
    ja det är ju det.Men hur många madrasser har du?vi har 2 hårda längst ner 2 mjuka i mitten och en hel stor bäddmadrass.
    Vi har bara 1 resårbotten (egentligen 2 då vi har en varsin som är olika) och sen 1 stor bäddmadrass på den.

Resårbottnarna är ca 25 cm och bäddmadrassen är 7 cm.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:19:51 följande:
    Vi har bara 1 resårbotten (egentligen 2 då vi har en varsin som är olika) och sen 1 stor bäddmadrass på den. Resårbottnarna är ca 25 cm och bäddmadrassen är 7 cm.
    aaa ok och hur mkt sticker hela sängen ut av sängstommen?
    vår säng blir drygt 60 cm lång om man säger så.
    ♥LEO♥
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2008-02-02 10:21:57 följande:
    aaa ok och hur mkt sticker hela sängen ut av sängstommen?vår säng blir drygt 60 cm lång om man säger så.
    Förstår inte riktigt...?
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:27:14 följande:
    Förstår inte riktigt...?
    hehe ok du skrev att din säng är 25cm+7cm i höjden. tänkte bara om sängen sticker upp av sidorna från stommen eller om ni sover "inne" i stommen hahah förstår du vad jag menar hehe

tänkte i sånna fall om jag skulle köpa nått liknande så kanske ena våran madrass är högt ovanför stommens slut om du förstår
    ♥LEO♥
  • tjenixen
    xenaa skrev 2008-02-02 10:29:18 följande:
    hehe ok du skrev att din säng är 25cm+7cm i höjden. tänkte bara om sängen sticker upp av sidorna från stommen eller om ni sover "inne" i stommen hahah förstår du vad jag menar hehetänkte i sånna fall om jag skulle köpa nått liknande så kanske ena våran madrass är högt ovanför stommens slut om du förstår
    Det finns väl sängar som passar till typ continentalbäddar? Kan inte Hemnes-sängen passa t ex? Det var den första jag kom på. Malm? Vet inte vilken typ av säng du är ute efter.
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2008-02-02 10:29:18 följande:
    hehe ok du skrev att din säng är 25cm+7cm i höjden. tänkte bara om sängen sticker upp av sidorna från stommen eller om ni sover "inne" i stommen hahah förstår du vad jag menar hehetänkte i sånna fall om jag skulle köpa nått liknande så kanske ena våran madrass är högt ovanför stommens slut om du förstår
    Jaha, då är jag med!
    Förstod inte med att sängen blev 60 cm lång, men då menade du hög då?

Vi sover inte nere i stommen, Noresund har en rätt liten kant, så våra madrasser sticker upp ca 25 cm kanske ovanför kanten.
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:31:51 följande:
    Jaha, då är jag med! Förstod inte med att sängen blev 60 cm lång, men då menade du hög då? Vi sover inte nere i stommen, Noresund har en rätt liten kant, så våra madrasser sticker upp ca 25 cm kanske ovanför kanten.
    haha precis.
    Aaa ok då vet jag tack
    ♥LEO♥
  • xenaa

aa nu såg jag med vilken säng du hade ok

♥LEO♥
  • miniGrynet
    xenaa skrev 2008-02-02 10:53:37 följande:
    men t.ex denna sängwww.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19841723där verkar de ju att madrassen ligger "i" själva stommen.skulle de då gå att ha en madras till övanpå eller det kanske inte skulle funka
    Ja, den ligger nere i stommen på den sängen (min kompis har en sån - jättefin!).
    Och visst kan du ha en till madrass ovanpå den om du vill.
Svar på tråden ikea tråden 2