• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • aktuelle

jo, upptäckte den senare också :) den var fin, den går att sitta på också va? kanske man kan sätta någon liten hylla för böcker brevid också.. tror du man kan ställa några typer av lådor inne i den där stora lådan som för att sortera in i den?

Mamsis skrev 2007-12-31 11:13:30 följande:
    Jaha, ja det låter lite som syrrans trapp där de bodde förut, men de hade datorn där har jag för mig.. Hmm, ska det vara skåp eller ska det vara lådor? För det finns ju massor av lösningar. En byrå kan ju fungera men ska de kunna ta ut sina saker är det nog enklast med hyllor samt lådor/boxar för deras saker eller ett skåp som man kan slänga in allt vid en snabbstädning om man får oväntat besök. Kanske kan förv kistan "Apa" vara en idé? Då måste man ju iofs kunna öppna locket men..
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Mamsis
    aktuelle skrev 2007-12-31 23:56:48 följande:
    jo, upptäckte den senare också :) den var fin, den går att sitta på också va? kanske man kan sätta någon liten hylla för böcker brevid också.. tror du man kan ställa några typer av lådor inne i den där stora lådan som för att sortera in i den?
    Ja, absolut, ställ ner några mindre lådor i men den är int så himla stor faktiskt..
    Tips är att fråga på skoaffärer om de har skokaronger kvar, klä dem med fint papper och ställ ner. De brukar vara stadiga och bra.
  • miniGrynet
    Ekorrfamiljen skrev 2007-12-31 16:54:22 följande:
    Jättefint!! *blir inspirerad*

Det är en jättebra lösning faktiskt!
    Hon leker mycket vid den bänken, ställer sina djur/gubbar på, bygger med duplo på bänken osv. Kanon!
    Och backarna rymmer en hel del!

Vi hade 2 såna hyllor över sen vi bytte hall-möbler ifrån förra lägenheten, och vi har den ena i Elises rum och den andra har vi gett bort till en kompis/granne som är dagmamma så hon har så i barnens lekrum också nu.
    Hennes dotter har också så i sonens rum, så det har spridit sig!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lillsnörpis

En liten fråga - är det någon som har Hemnes dubbelsäng i vitt och i så fall är ni nöjda med den?? Funderar på att köpa en sådan.

• Ekorrfamiljen
    hylero skrev 2007-12-31 20:19:04 följande:
    Är inte nöjd m julklapparna från Ikea.Sonen fick ett dubbeltäcke, mysa stjärna, det är så tungt att jag inte kan sätta på påslakanet själv.Hunden fick ny matskål och vattenskål, rostfria. Matskålen står inte stilla när han äter, vattenskålen är för låg, han dräller flera dl. på golvet när han dricker.Tycker det är lite tråkigt, annars brukar jag ju vara så nöjd.
    Vad tråkigt.. Funderar på ett MYSA-täcke, men vill nog känna på dem själv innan jag bestämmer vilket det blir. Är inne på SNÖ eller FROST, men jag får åka upp till IKEA själv och känna innan jag köper. (Annars hade jag skickat bud med någon, men nää.)

Ska nog ta en tjejtur till IKEA i februari tillsammans med två kompisar som, liksom jag, flyttat till varsin ny lägenhet nu. *längtar*
    Tin - Tonåring, Saga - Sötis, Vendel - Vandal!
  • miniGrynet
    Lillsnörpis skrev 2008-01-01 08:41:40 följande:
    En liten fråga - är det någon som har Hemnes dubbelsäng i vitt och i så fall är ni nöjda med den?? Funderar på att köpa en sådan.
    Har en kompis som har den i "träfärg", och hon är jättenöjd med den.

Vi har de vita sängborden, men det hjälper ju inte dig i din fråga.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mamsis

Tips om man ska sätta p åpåslakan på dubbeltäcken; Lägg påslakanet, utskakat på sängen, "öppna" påslakanet och dra upp det lite så att du har lite plats. Lnöka ihop täckets övre kand och lägg hela täcket på sängen. Sen så stoppar du i täcket och rättar till det upptill. Pula in hela täcket i påslakanet och dra till det runt om. Det tar lite tid, men det fungerar om man nu inte har någon till hjälp.

Good luck!

• hylero

Mamsis:
    Tack för tips. Det ska jag prova.
    Har i dag varit till Ikea och lämnat tillbaka täcket.
    Ska köpa ett nytt så fort dom får hem nya. Dom byter sortiment, fanns inga stora täcken kvar.
    Hundskålarna får jag väl skänka till Röda Korset. Vi använder dom gamla igen. Tur att dom inte var dyra.
    Köpte för övrigt lite småplock. En sil, några vaser, 2 rosa glas, en 2 liters kastrull och en lykta.
    Det är alltid lika kul. Blir nog snart en tripp dit igen.

• Tjomsan

Glöm inte bort bildtråden där vi kan lägga ut bilder på våra fynd och fiffiga inredningsidéer!

Svar på tråden ikea tråden 2