• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-15 09:41:45 följande:
    Peda: Hon är jättesöt eran lilla tjej Och storebror också förstås Tänk om detta virus inte försvinner?! Känns inte ens bättre och det har gått 2 veckor! SÅ less på snor och hosta och svårt att få i barnen mat och bläääääääääää...så, nu känns det bättre
    Var med Mirjam på VC igår, hon hade sänka på 42 men efter det var under 50 fick vi inget penicilin. Jag kan förstå att de är försiktiga med att skriva ut det eftersom man kan bli resistent men nu har Mirjam aldrig ätit penicilin så jag tycker gott och väl de skulle kunnat skriva ut det eftersom hon ändå varit febrig i fem dagar utan att det blir bättre. Sen om det är ett virus hjälper det ju inte men man kan ju prova.
  • Peda

Stämmer.

maritmedm skrev 2008-02-15 08:10:47 följande:
    Visst heter din karl Peter och vara med i datagruppen på frögårdarna???
  • Peda

Tack hally! =)

Nu är det 100 år och dar sen jag var på öppna.. nån som har koll på öppet tiderna här i hamn ??

• hally

maritmedm: Ja fast jag tycker på ett sätt det är bra att det inte skriver ut penicillin hursomhelst längre.
    Mot virus hjälper det ju inte så det är ingen idé.
    Elias hade en lätt öroninflammation före jul men fick inget penicillin, vilket han fått året innan för samma sak. Det gick över om än lite långsammare.

Så jag är med på detta, hellre att det hjälper mot värre saker än att det ska småätas mot alla små inflammationer och infektioner.

Men jag håller ändå med, man vill ju att barnen ska bli friska så fort som möjligt ändå!

Peda: Har du vart och hälsat på MonaLisa då?

• maritmedm
    hally skrev 2008-02-15 10:14:10 följande:
    maritmedm: Ja fast jag tycker på ett sätt det är bra att det inte skriver ut penicillin hursomhelst längre. Mot virus hjälper det ju inte så det är ingen idé.Elias hade en lätt öroninflammation före jul men fick inget penicillin, vilket han fått året innan för samma sak. Det gick över om än lite långsammare.Så jag är med på detta, hellre att det hjälper mot värre saker än att det ska småätas mot alla små inflammationer och infektioner.Men jag håller ändå med, man vill ju att barnen ska bli friska så fort som möjligt ändå!Peda: Har du vart och hälsat på MonaLisa då?
    Jo självklart ska de inte skriva ut det hip som happ, men då hon inte ätit det förr känns det som att det kunnat vara värt ett försök. Tror hon blev extra dålig denna gång eftersom hon inte helt återhämtat sig efter förra sjukan. Hoppas iaf att hon slipper febern nu under helgen. Hon kommer säkerligen vara frisk som en nötkärna då hon ska till pappa till veckan Min vanliga tur om våren, sjuk varannan vecka och då oftast mina veckor
  • maritmedm
    Peda skrev 2008-02-15 10:06:31 följande:
    Stämmer.
    Då är det du som fixar svägerskans hår då Och ja, ni kanske umgås ibland oxå Xylifon är ju då gift med min bror.
  • Trollmamma
    Peda skrev 2008-02-15 10:07:36 följande:
    Tack hally! =) Nu är det 100 år och dar sen jag var på öppna.. nån som har koll på öppet tiderna här i hamn ??
    Kommer inte i håg hur de har öppet där... Vet bara att de ändrat tiderna nu då Ann-Marie blev sjuk. Vet i allafall att fredagar är samma tid som innan 9-12
  • Trollmamma
    Peda: Hittade deras öppettider.

Tis   :   13.00 - 15.00         Asylgrupp
                                               Föräldragrupper

Ons :     9.00 - 12.00
           Babyöppet

Tors :    9.00 - 12.00        
     Öppen verksamhet
                13.00 - 15.30
             Babyöppet ( 0 - 1,5 år )

Fre  :     9.00 - 12.00   
          Öppen verksamhet
  • maltazar

Suck.. Blev inget Mora Träsk för Tindra. Biljetterna var slut :(

• Bummelumman

Ville bara meddela att den 12 februari föddes vår son. Han vägde 4515 gram och var 50 cm lång. Är fortfarande kvar på förlossningen, men har tänkt åka hem imorgon om allt går bra.

Vår älskling kom den 12 februari 2008!
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~