• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-19 12:30:30 följande:
    Jo, det går bra...Min dotter är inte hemma men ta med henne du
    okej, vad bra :)
  • Peda

Näh.. är väl inte suck? =) Ta me honom ? Kan han o tindra lek med varandra. (går väl bra sara?)

Felicia6 skrev 2008-02-19 12:13:05 följande:
    Var så lite så Tyvärr kan jag inte komma för Tony jobbar kväll o jag har jeppe.. suck :S
  • maltazar
    Peda skrev 2008-02-19 14:04:56 följande:
    Näh.. är väl inte suck? =) Ta me honom ? Kan han o tindra lek med varandra. (går väl bra sara?)
    precis :)
    ja, om det går bra förstås!
  • Lillhjärtat04
    Felicia6 skrev 2008-02-19 12:13:05 följande:
    Var så lite så Tyvärr kan jag inte komma för Tony jobbar kväll o jag har jeppe.. suck :S
    Peda skrev 2008-02-19 14:04:56 följande:
    maltazar skrev 2008-02-19 14:12:51 följande:
    precis :)ja, om det går bra förstås!
    Det är väl klart att det går bra
  • maritmedm

Lillhjärtat04: Förlåt att jag inte kom igår, hade så jäkla ont i ryggen då jag kom hem från jobbet så kunde inte ta mig nånstans

• hally

maritmedm skrev 2008-02-20 07:29:06 följande:

Lillhjärtat04: Förlåt att jag inte kom igår, hade så jäkla ont i ryggen då jag kom hem från jobbet så kunde inte ta mig nånstans
    Aj, vad har du för ett jobb? Hoppas det går över snabbt!

Känns lite tungt nu, har ont i halsen IGEN och nu är det verkligen inte tid att vara sjuk mer. Dessutom påstår FK att de ska sänka min SGI väldigt drastiskt *muttrar* Varför ska man alltid måsta hålla på att tjafsa med sånt här??
  • maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 12:58:23 följande:
    maritmedm skrev 2008-02-20 07:29:06 följande:
    Aj, vad har du för ett jobb? Hoppas det går över snabbt!Känns lite tungt nu, har ont i halsen IGEN och nu är det verkligen inte tid att vara sjuk mer. Dessutom påstår FK att de ska sänka min SGI väldigt drastiskt *muttrar* Varför ska man alltid måsta hålla på att tjafsa med sånt här??
    Jag har kontorsjobb så vet verkligen inte varför jag har fått ont, kan inte minnas att jag var på väg att halka igår då jag gick hem heller. Blev bara helt plötsligt... skumt... men kanske kan vara att jag har nån feber på g.

Varför ska de sänka den?
  • hally

Det undrar jag också varför de ska sänka den och inte var det lite heller, mer än hälften! Har ju haft lite knöliga arbetstider men inte alls så farligt. Har man timjobb och är anmäld som arbetssökande parallellt så ska de ju inte sänka.
    Det hela började när jag i december jobbade heltid, fast fortfarande timanställd och anmäld som arbetssökande och hemma med VAB. Hamnade i ett stickprov och har fortfarande inte fått pengar. Det blev för krångligt för FK så...ja *suck* Men nu fick jag ett direktnummer till handläggaren äntligen så nu ska jag försöka reda upp soppan.

Ja halkan är inte rolig, den är nog skyldig till mer än man anar! Jag halkar omkring hela vintrarna, måste nog ge med mej och köpa såna snygga broddar till skorna

• maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 13:33:46 följande:
    Det undrar jag också varför de ska sänka den och inte var det lite heller, mer än hälften! Har ju haft lite knöliga arbetstider men inte alls så farligt. Har man timjobb och är anmäld som arbetssökande parallellt så ska de ju inte sänka.Det hela började när jag i december jobbade heltid, fast fortfarande timanställd och anmäld som arbetssökande och hemma med VAB. Hamnade i ett stickprov och har fortfarande inte fått pengar. Det blev för krångligt för FK så...ja *suck* Men nu fick jag ett direktnummer till handläggaren äntligen så nu ska jag försöka reda upp soppan.Ja halkan är inte rolig, den är nog skyldig till mer än man anar! Jag halkar omkring hela vintrarna, måste nog ge med mej och köpa såna snygga broddar till skorna
    om du hittar några mindre fula så säg till, broddar är så fula, känner mig som ett miffo då jag har mina.

Låter helt knäppt det där med FK, det jobbiga är ju oftast att ta striden med de... kan vara jobbit och långdraget!
  • hally

Ja det känns som liten vits att ha snygga skor på sej om man ändå ska ha såna där fula broddar på

Ja nu fick jag tag på en handläggare som naturligtvis inte egentligen har hand om mitt ärende (finns det någon som egentligen har det?!?!!) och vet ni vad hon säger?!
    "Ja, jag förstod ju att det blev fel egentligen."
    Eh...ja just det. Så dom skickar ut såna brev bara för att få arga reaktioner eller?! Haha, till slut måste man ju skratta åt eländet
    Så nu är det väl påbörjat ett försök till att fixa det rätt iallafall. Men jag ropar inte hej ännu eftersom jag nu börjat på ett nytt jobb igen i januari. Men hon skulle då skynda på hela min kö eftersom jag redan fått vänta länge. Jag har 5 (!) ärenden som inte ens var påbörjade ännu. Undrar vad det är allt för nåt. 4 av de 5 ärendena är väl "Skicka tillbaka blanketterna som är omöjliga för kunderna att fylla i rätt".
    Ursäkta, jag blev visst en aningens upprörd, men jag har inte TID med sånt här himla tjafs! Sånt här ska fungera utan man ska måsta sitta i telefon 2 timmar varje gång man skickar in nåt.

Eller hur?!
    Nu känns det bättre o nu är det FIKA, tack för mej!

• maritmedm
    hally skrev 2008-02-20 14:34:40 följande:
    Ja det känns som liten vits att ha snygga skor på sej om man ändå ska ha såna där fula broddar på Ja nu fick jag tag på en handläggare som naturligtvis inte egentligen har hand om mitt ärende (finns det någon som egentligen har det?!?!!) och vet ni vad hon säger?! "Ja, jag förstod ju att det blev fel egentligen." Eh...ja just det. Så dom skickar ut såna brev bara för att få arga reaktioner eller?! Haha, till slut måste man ju skratta åt eländet Så nu är det väl påbörjat ett försök till att fixa det rätt iallafall. Men jag ropar inte hej ännu eftersom jag nu börjat på ett nytt jobb igen i januari. Men hon skulle då skynda på hela min kö eftersom jag redan fått vänta länge. Jag har 5 (!) ärenden som inte ens var påbörjade ännu. Undrar vad det är allt för nåt. 4 av de 5 ärendena är väl "Skicka tillbaka blanketterna som är omöjliga för kunderna att fylla i rätt". Ursäkta, jag blev visst en aningens upprörd, men jag har inte TID med sånt här himla tjafs! Sånt här ska fungera utan man ska måsta sitta i telefon 2 timmar varje gång man skickar in nåt.Eller hur?!Nu känns det bättre o nu är det FIKA, tack för mej!
    Haha, jadu... de kanske skulle ta och kolla ordentligt om de blir tveksamma till om de gjorde rätt. Men det är väl bara så att de vill slippa betala ut pengar man har rätt till. Blev först nekad min sjukersättning då jag blev sjukskriven. De kunde inte se varför jag inte kunde jobba trots läkarintyg och anteckningar från min terapeft... men så kom det en snäll sommarvikarie och godkände tillslut
  • Peda

Själv fick jag ett mkt otrevligt brev från försäkringskassan här i veckan! Står inte nåt mer än: Hej,Ring mej ang din förälldrapenning!
    Man blir lixom vit i ansiktet av sånna brev. Fick dessutom inte tag i kvinnan jag skulle ringa den dagentan fick vänta till dagen därpå och jag fick tag i henne. Ja.. nej då ville hon bara kontrollera så min SGI verkligen är skyddad! Vilket den var och den skulle dessutom räknas upp ett par tusen! *tjoho* =) Försäkringskassan kan komma med positiva besked också. =) Och sen så skulle min FP komma igång som den skulle så allt var frid och fröjd. Första gången för det har ALLTID tjorvat för mej och FK tidigare. =)

• hally

Ska kanske tillägga då att jag tycker det har fungerat skit-bra med FK i alla år ända tills nu i höstas. Så egentligen har jag nog haft väldigt tur Men de verkar gilla att små-skrämmas emellanåt.

Är det någon här som fått halsmandlarna ( eller vad de nu heter de där knölarna som sväller och gör ont i halsen ) bortopererade?

• Norrbrud

Hej! Hoppar in här :)

Nyinflyttad med min sambo till Skellefteå sen 5 månader tbx. Trivs som fisken i vattnet här. Kommer från ursprungligen från Jämtland. Jag är född -91 och min sambo -89. Vi längtar båda efter första barnet men de kommer få ligga på hyllan tills ja börjat min utbildning och  gått klart iaf hälften så ja slipper avbryta. Min karl jobbar som bilmek,har prov anst, i en månad till. Sen blir de förhoppningsvis fast. Själv är jag vårdbiträde på ett trevligt äldreboende! Vi håller till i våran 3a på A-torp.
    Har än inte hittat någon att umgås med då vi båda jobbar å står i. Men de kommer väl med åren och när man är mer "hemma" här :)

/Emilie

• Ante Forsman

Halloj.

Vill bara tipsa alla andra med små barn om något riktigt trevligt.
    Jag gjorde ett på besök på missionskyrkans babysång idag.
    Det är torsdagar kl 10-12 i den rosa kyrkan. Jag är inte en kille som är förtjust i att sjunga.
    Men hela grejen var ju hur trevlig som helst(och gratis).
    Någon annan som har förslag på bra aktiviteter för föräldralediga?

Mvh/Ante 

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~