• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • madigan

Har man inte rätt att gnälla?
    Jag har sagt till "den berörda " åxå.

Jag tycker man har rätt att gnälla....speciellt när man är gravid och har besvär med de åxå.

Men vill ingen höra eller veta nåt så är det slut med de.

• Peda

Så klart man får gnälla och säga vad man vill här i tråden, men får faktiskt tåla att man inte får medhåll från alla håll och kanter. Sen ärligt,denna diskussion har vart uppe och spårat ur.. tv ggr redan?

• Peda

Så klart man får gnälla och säga vad man vill här i tråden, men får faktiskt tåla att man inte får medhåll från alla håll och kanter. Sen ärligt,denna diskussion har vart uppe och spårat ur.. två ggr redan?

• Felicia6
    madigan skrev 2008-02-18 11:35:58 följande:
    Har man inte rätt att gnälla?Jag har sagt till "den berörda " åxå.Jag tycker man har rätt att gnälla....speciellt när man är gravid och har besvär med de åxå.Men vill ingen höra eller veta nåt så är det slut med de.
    Absolut har du rätt att gnälla!Alla andra gnäller ju i den här tråden lite då och då oxå, så självklart ska du oxå få göra det
    Gbp-operation den 26e februari 2008
  • maltazar
    Felicia6 skrev 2008-02-18 11:34:33 följande:
    Jag tycker att många är väldigt hårda mot madigan vad hon än säger här.SJÄLVKLART ska hon väl få gnälla av sig i tråden precis som alla andra får göra det?? Varför ska hon inte få det?och Malle, bara för du höll käften och inte gnällde då ni hade 5000kr i månaden så behöver väl inte alla andra hålla käften?Jag lider verkligen av den här flytperioden. Får jag inte sitta här o skriva det då?madigan, varför får du så lite? Vad är det dom har gjort fel på?
    Jo, men gnäller man och vägrar göra något åt saken tycker jag man får ta lite kritik!
    Du har ju själv valt att leva på flytande, men det är en helt annan grej.
    Skulle du klaga på ditt jobb tex, att du är så fruktansvärt less osv osv.. DÅ skulle jag bli irriterad om du bara fortsatte jobba på utan ett ord och bara gnällde av dig till oss.

Jag kan absolut inte känna medlidande för någon som inte gör något åt sin situation, eller försöker åtminstone.. Du flyter ju för att kunna operera dig -alltså göra något åt en situation du inte trivs med.

Det jag menade med min inkomst då var främst att det var kränkande!!
    Ungefär som du tänker dig en tjej på 50 kg och en på 80 kg.. Och tjejen på 50 kg gnäller över att hon är så fet.. Nog har hon som väger 30 kg mer all rätt att bli upprörd över det?
  • Felicia6
    maltazar skrev 2008-02-18 11:38:28 följande:
    Jo, men gnäller man och vägrar göra något åt saken tycker jag man får ta lite kritik!Du har ju själv valt att leva på flytande, men det är en helt annan grej.Skulle du klaga på ditt jobb tex, att du är så fruktansvärt less osv osv.. DÅ skulle jag bli irriterad om du bara fortsatte jobba på utan ett ord och bara gnällde av dig till oss.Jag kan absolut inte känna medlidande för någon som inte gör något åt sin situation, eller försöker åtminstone.. Du flyter ju för att kunna operera dig -alltså göra något åt en situation du inte trivs med.Det jag menade med min inkomst då var främst att det var kränkande!!Ungefär som du tänker dig en tjej på 50 kg och en på 80 kg.. Och tjejen på 50 kg gnäller över att hon är så fet.. Nog har hon som väger 30 kg mer all rätt att bli upprörd över det?
    Men du vet ju inte om hon klagat på dom berörda eller hur? Du högg direkt på henne.

Angående vikt/pengar. Du var ensam med tindra. Madigan har flera barn och en man som vi inte ens vet inkomsten på. Det kan alltså bli att hon har mindre än dig iaf eller hur?

Generellt inlägg:
    Sen tycker jag att ibland kanske man ska visa lite sympati ist för att sätta igång en diskussion oxå.
  • Peda

malle: Nä där håller jag inte med! Man kan väga 50 kg och ha massor med överflöd skin(från sina 2 graviditeter) och har MASSOR att vara olycklig för också! Du hade endå 4-5 tusen och det finns de som har 0:- så du kanske du också inte ska säga så mkt?

• madigan
    Peda skrev 2008-02-18 11:36:30 följande:
    Så klart man får gnälla och säga vad man vill här i tråden, men får faktiskt tåla att man inte får medhåll från alla håll och kanter. Sen ärligt,denna diskussion har vart uppe och spårat ur.. tv ggr redan?
    så där låter de bara när jag gnäller, inte när nån annan gnäller.
  • Felicia6

jo förresten. Det med vikten jag skulle skriva
    Om det är någon som väger 10-20 kilo mindre än mig så skulle jag inte säga nåt. Jag säger inte ens något om det är någon som har 1-5kilos övervikt.
    Skulle inte säga till någon faktiskt som tycker dom är för tjocka och är smala för dom har nåt problem och varför sätta igång en stor diskussion om det? Bättre vara tyst och låta dom ventilera lite

• maltazar
    Peda skrev 2008-02-18 11:43:10 följande:
    malle: Nä där håller jag inte med! Man kan väga 50 kg och ha massor med överflöd skin(från sina 2 graviditeter) och har MASSOR att vara olycklig för också! Du hade endå 4-5 tusen och det finns de som har 0:- så du kanske du också inte ska säga så mkt?
    Jo, men fråga någon som är riktigt överviktig så lär de nog ta det som en kränkning iaf.
    Och jag har inte klagat, som sagt vi klarade oss fint på den lilla summan.
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~