• Anonym

en tråd för oss medberoende!!!

Här kan vi prata med andra i samma situation. Ventilera oss och bara få säga vad man känner och tycker!

Massa kramar till alla medberoende.

• Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!
  • Anonym (jag oxå)

Ja du TS. Det är nog så att din sambo missbrukar aktivt. Du måste se till ditt o sonenes bästa o säkraste. Ja måste, det bestämmer ju bara du. Men snälla : Ta hand om dig o sonen.
    Din sambo är vuxen o måste ta ansvar för sig o sitt handlande.
    Förstår att det är jättejobbigt. Skiv om det är nått du känner att vi andra kan råda o stötta dig med.
    Tänker på dig.
    Vi finns här om du vill.
    Kramar till dig,sonen o till oss andra

• Anonym (lillajag)

mitt inlägg länkade jag här som jag skrivit i ett annat inlägg,så glad att den här tråden finns o hoppas vi kan hålla den vid liv länge,känner inga runt omkring mig som är i min situation. styrke kramar till er alla!

• Anonym (hej)

Bra med en tråd för oss medberoende. Lever med en just nu nykter alkoholist, vi har levt tillsammans i 16 år, alkoholismen kom i samband med en svår kris i familjen för ca 8år sedan. Vi har bott isär i samband med återfall. Nu har det varit bra länge men jag tar fortfarande bara en dag i taget men är glad för varje dag.

• Anonym (jag oxå)

Anonym (lillajag) skrev 2007-12-02 20:36:00 följande:

mitt inlägg länkade jag här som jag skrivit i ett annat inlägg,så glad att den här tråden finns o hoppas vi kan hålla den vid liv länge,känner inga runt omkring mig som är i min situation. styrke kramar till er alla!
    Har läst din andra tråd. Ja det är bra att vi fått denna tråd, en tråd där vi kan prata, ventilera o stötta varandra.
    Du verkar stark, men föestår oxå det jobbiga du har/ haft.
    Kramar till oss alla medberoende
  • Anonym (lillajag)

välkommen hit! Har ni barn också? De är jobbigt att behöva ta en dag i taget men starkt av dig ändå att du orkar,är perioderna korta eller långa då han fått återfall?

• NobodysFool

hej... mina föräldrar e rena idag.. min far var narkoman i 35 och mamma i 20 år... m nu e min far rätt känd i media med att hjälpa ungdomar jag levde med dom i 20 år.. och jag har samtal med medberoende ... jag ville bara säga ett par ord till alla här inne... jag tänker på er ... och ni..... INGET ABSLOUT INGET E ERT FEL...

• Anonym

Jag känner så här..
    jag pluggar till beh. assistent och har gjort det i 1,5 år nu och efter jag har börjat där så har jag blivit mer emot det.. det känns som om att jag har mer argument att sätta emot nu än vad jag hade förut.. förut sa mjaqg baran att det var farligt och olagligt och att det tillhörde vårt förflutna..

Jag vet att min sambo aldrig skulle missbruka om ddet inte var för att han började må dåligt för några år sen (psykiskt*)

Men självmedicinering leder ingenstans förutom att man mår betydligt sämmre än innan man började med sin självmedicinering..

Jag kommer lägga upp en nytaktik tror jag, för som det har vart nu så har jag gapat skrikit och blivit förbannad och sagt vad jag känner..

Men han har ju som sagt fått ultimatumet att om han röker så är det slut och det kommer jag stå för (hoppas jag)
    för han kan intr mörka sitt rökande nån längre tid, för eller senare hittar jaq rullpapper eller papper där han tagit och gjort filter av.

han får xanor utskrivet av sin läkare och dom har han trappat ner på menn äter fortfarande och som det känns nu så behövs dom tabletterna finnas kvar men dom är dom enda jag kommer acceptera. Låter kanske sjukt att jag accepterar dom eftersom dom är så beroende framkallande men jag vet att han äter dom som han ska och försöker minska sakta men säkert.

det slog mej idag att vi lever i olika världar, jag har lämnat mitt gamla liv, jag har kvar en missbrukare som är aktiv som står mej väldigt nära och hjälper mej mycket medans min sambo har det helt tvärt emot pratar dagligen och träffar kriminella killar ja ni försår ju själva..

Vet att det är mitt eget beslut om hur jag ska göra.. men ge mej gärna råd. verkar det funka med att jag väntar in och ser vad som händer och händer det nått så får jag stå för mitt ord om att lämna honom..

Massa kramar till alla..

• Anonym

vill bara tillägga att jag skriver som ett arsel på den bärbara datorn...

• Anonym (lillajag)

jag tycker du ska lämna honom och se vad som händer då! Genom att du stannar hos honom så accepterar du hans missbruk och om du älskar honom o vill hans bästa så visar du de på helt fel sätt som du gör nu. Inga av dina taktiker kommer fungera,viljan måste komma från han o han har dig där så behöver han inte bry sig så mycket,och de är väl inte så kul om han smusslar med sitt rökande heller? man ska inte ha hemligheter så,antligen accepterar du han som en rökare el så gör du inte de,du kan inte stå i mitten! Kanske låter hårt me du måste vara hård me! Kram !

Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!