• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 15:48:04 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:
    Vi kanske skulle ta och byta till skådespelare inom politiken? Snygg, manlig och kraftfullt sätt och uttrycka sig sökes!
    Ja, Arnold funkar det mycket bra för i Kalifornien.
    Men det jag menar är att man bör ha en person som kan hantera motgångar, konflikter och inte trasslar till det för sig och Reinfeldt besitter inga ledaregenskaper.
    Visat det har han gjort ganska tydligt nu när det varit så många turer med ministrar som avgått osv...dessutom ser han ut som en liten vikarie när han möter EU:S ledare eller världens storheter.

Självfallet är även saker viktiga för mig, de saker Micke tog upp men alla partier vill ha demokrati osv så därför för egen del har jag svårt att välja då valet inte påverkar mitt liv.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 16:55:33 följande:

Men det jag menar är att man bör ha en person som kan hantera motgångar, konflikter och inte trasslar till det för sig och Reinfeldt besitter inga ledaregenskaper.
    Det är just det han gör, hade du varit mer kunnig i det psykologiska så hade du förstått. En bra ledare är en person som kan plocka fram kraften hos andra.
    Förstår jag dig rätt så är du mer ute efter en ledare som är diktatorisk? En ledare som vill styra och bestämma själv.

Det är ingen regering som levererat så mycket som den nuvarande. Sossarna lyckades inte leverera i närheten så mycket under 12 år som nuvarande regering gjort på ett år.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:07:26 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 16:55:33 följande:
    Det är just det han gör, hade du varit mer kunnig i det psykologiska så hade du förstått. En bra ledare är en person som kan plocka fram kraften hos andra.Förstår jag dig rätt så är du mer ute efter en ledare som är diktatorisk? En ledare som vill styra och bestämma själv.Det är ingen regering som levererat så mycket som den nuvarande. Sossarna lyckades inte leverera i närheten så mycket under 12 år som nuvarande regering gjort på ett år.
    Tycker du Schenströms affären sköttes bra?
    Eller är du emot alla statsvetare som tyckte att Reinfeldt gjorde alla fel en politiker kan göra.
    Reinfeldts ledarstil har blivit kritiserad av f.d. försvarsministern som ett exempel.
    Han plockar inte fram de bra hos sina medarbetare och hur han satt ministrar på olika poserna är bara konstigt!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:09:35 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 17:07:26 följande:Tycker du Schenströms affären sköttes bra?
    Det var ingen affär.

Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivet

Framförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.

Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:

Det var ingen affär.Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivetFramförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
    Du vet ju inte vad jag går på, du verkar ju svälja allt som Alliansen säger utan att vara kritisk.
    Eller som sagt säger du emot vad alla statsvetare i media har sagt?
    Vilken media talar du om...e Tv4 vänstervriden? Tv8?
  • el skåpet

Eller är du emot alla statsvetare som tyckte att Reinfeldt gjorde alla fel en politiker kan göra.
    Du glömmer att du bara får läsa de "statsvetare" som massmedia låter får uttala sig. Tror du massmedia skulle bjuda in någon som berättade att hela historien bara är en uppblåst bubbla av massmedia? Varför skulle massmedia kritisera sig själva?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:18:14 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:Du vet ju inte vad jag går på
    Jo för du skriver vad du tycker. Att du är förvirrad är ju mycket tydligt
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:

Det var ingen affär.Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivetFramförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
    Klart de kan hitta saker att klaga på, herregud klart det kan.
    Men vi vill väl ha folk som kan leda och Reinfeldt kan inte leda helt enkelt och så enkelt är det.
    Jag tycker som sagt de Amerikanska valen är bra där det finns kandidater och faktiskt folk som vågar gå emot en partilinje, här i Sverige får man inte göra det för man e rädd att få partiet emot sig.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:19:12 följande:

Du glömmer att du bara får läsa de "statsvetare" som massmedia låter får uttala sig. Tror du massmedia skulle bjuda in någon som berättade att hela historien bara är en uppblåst bubbla av massmedia? Varför skulle massmedia kritisera sig själva?
    Fast jag har faktiskt inte hört någon statsvetare som berömt Reinfelts ledarstil...inte i någon media vare sig det är DN eller SVT.
    Han fick ju sjukt mkt kritik för sitt hanterande av Schenström också!
    Vad är jag förvirrad i föresten?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!