• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Sundance76

Kan de sjuka tänka sig att byta karriär? Det har min fru fått göra precis till något jag skulle kalla "icke-karriär" (än så länge i alla fall)

Se möjligheterna istället för problemen och när möjligheterna inte finns längre då tar man tag i problemet.

Vad var så bra innan då?

• Hummer75

Bra formulerat Åke vilse!

Jag tror antalet utmålade arma människor finns, men i ett mycket litet fåtal.

Snarare är de en skrivbordsprodukt av Sossarna för att hålla högerspöket levande.

• cDk3r

åke vilse

Nej de flesta sjukskrivna flyttar nog inte ut till skogen, handlar gammal mat och äter på stadsmissionen. Men då är det ju som det skall vara. Jag vill inte till ett samhälle där sjuka måste äta utgången mat för att överleva.

• Alexiaa

Främsta orsaken till att jag är emot regeringens om vi har idag är just att de förstör för sjukskrivna, sedan tycker jag också vi har en fånig statsminister och en person som inte är en bra person att företräda vårt land.

• el skåpet

Micke skrev 2007-12-18 10:03:10 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 09:59:14 följande:Handlar inte om att rent fysiskt ta hand om äldre, utan att att ekonomiskt få ihop att en liten andel personer ska försörja resten.
    Höj pensionsåldern
  • Åke Vilse

Alexxia:

Barnfamiljen har i allra högsta grad att göra med detta.
    Varför ska vi finansiera vissa människors boende för att det är synd om dem och sedan välja bort andra för dem är det inte synd om?
    Alla barn mår väl bra av att växa upp i en villa på landet...

Självklart är det tragiskt att folk blir sjuka, men kan man verkligen kräva att leva lika dant som innan man blev sjuk? Ska man inte tvingas att göra några ändringar utan kan man kallt räkna med att samhället ska försörja en och ställa upp?

Jag anser att det handlar om att rätta munnen efter matsäcken och det oavsett vem man är eller i vilken situation man befinner sig i.
    Arbetande, sjuk, arbetslös, studerande osv.

Fattig är inte den som har lite, utan den som aldrig kan få nog
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:02:48 följande:

Micke skrev 2007-12-18 10:03:10 följande:
    Höj pensionsåldern
    Det vore ju ganska hemskt att göra det, det ska väl kunna vara en rättighet att inte behöva arbeta när man är såpass gammal.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 10:56:44 följande:

Jag vet inte hu rmånga procent det är, men man hör och ser ofta sjukskrivna och då menar jag folk som är sjuka.
    Visa en!

Att höra är inte samma sak som att de faktiskt finns. Gnället handlar mer om att man vant sig vid en viss standard men nu kanske får sänka den något, att köpa en platt tv kan krävas lite planerande.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:03:51 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:02:48 följande:Det vore ju ganska hemskt att göra det, det ska väl kunna vara en rättighet att inte behöva arbeta när man är såpass gammal.
    Hemskt? Jag tror de flesta mår väldigt bra av att få arbeta längre, massor gör det redan.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:05:42 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 10:56:44 följande:
    Visa en!Att höra är inte samma sak som att de faktiskt finns. Gnället handlar mer om att man vant sig vid en viss standard men nu kanske får sänka den något, att köpa en platt tv kan krävas lite planerande.
    Visa en, ja jag har en person i min närhet som är sjukskrvien och faktiskt inte kan jobba en dag till i sitt liv.
    Hon har dock en villa som hon hade innan hon blev sjukskriven, men jag tycker inte hon ska behöva få det sämre för hon har inte valt att bli sjuk.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!