• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:06:35 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:03:51 följande:
    Hemskt? Jag tror de flesta mår väldigt bra av att få arbeta längre, massor gör det redan.
    Usch, det tror jag verkligen inte!
    Jag tycker det vore hemskt om man skulle behöva jobba tills man typ är 70 år gammal, och tror inte de flesta skulle vilja göra det heller.
    Nä, höja någon pensionsålder skulle bara kännas fel!
  • cDk3r

"Höj pensionsåldern"

Då blir inte folk gamla, det har du rätt i.

• el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:09:01 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:06:35 följande:Usch, det tror jag verkligen inte!Jag tycker det vore hemskt om man skulle behöva jobba tills man typ är 70 år gammal, och tror inte de flesta skulle vilja göra det heller.Nä, höja någon pensionsålder skulle bara kännas fel!
    Du menar man mår bättre av att sitta och titta ut genom fönsterrutan?

Man kan gå ner i tid eller på annat sätt anpassa men det är många som vill jobba efter pension. Finns ju arbetsförmedlingar just för pensionärer.

www.sextioplus.se/
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:17:56 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:09:01 följande:
    Du menar man mår bättre av att sitta och titta ut genom fönsterrutan?Man kan gå ner i tid eller på annat sätt anpassa men det är många som vill jobba efter pension. Finns ju arbetsförmedlingar just för pensionärer.www.sextioplus.se/
    Alla sitter inte och tittar ut genom fönstret, det är då man har chansen att faktiskt göra roliga saker och inte arbeta.
    Man ska göra saker man tycker är roligt och uppleva saker man inte kunnat göra tidigt!
    Jag skulle aldrig jobba en dag över 65 alltså...
  • Sundance76

Man väljer inte att bli sjuk - jag är själv sjuk och hade jag kunnat jobba så hade jag gjort det. Tyvärr har det medfört stora ekonomiska bekymmer för mig och min familj (dock tillfälligt för jag skall börja arbeta snart igen). Sen november har familjens inkomst varit ca 8000:- och med det skall försörja tre barn, köpa juklappar, betala trafikförsäkringstillägget, handla födelsedagspresenter till 8 stycken, vi fick eldningsförbud för skorstenen det är 15000:-. Som tur är fick vi tillbaka en del på skatten, men inte sjutton räcker pengarna för det. Min fru fick ringa till diverse företag för att berätta att vi tyvärr inte hade pengar till deras räkning och jag fick låna pengar av mina syskon och minaföräldrar.

KORT SAGT - man får det sämre om man blir sjuk. Blir det långvarigt får man rätta mun efter matsäck är det tillfälligt (mitt fall - hoppas jag) så tar man till tillfälliga lösningar.

• el skåpet

Sundance76 skrev 2007-12-18 11:20:32 följande:

Man väljer inte att bli sjuk - jag är själv sjuk och hade jag kunnat jobba så hade jag gjort det. Tyvärr har det medfört stora ekonomiska bekymmer för mig och min familj
    Kunde du inte sparat en del medan du jobbar?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:20:07 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:17:56 följande:Alla sitter inte och tittar ut genom fönstret, det är då man har chansen att faktiskt göra roliga saker och inte arbeta.Man ska göra saker man tycker är roligt och uppleva saker man inte kunnat göra tidigt!Jag skulle aldrig jobba en dag över 65 alltså...
    Tänk på att du nu pratar om världens ensammaste folk. De sociala egenskaperna hos svenskar är mycket låga. Och det blir svårt och fylla varje dag med fritidsintressen. Möjligen kan det vara skönt ett tag men det brukar inte dröja länge innan man klättrar på väggarna
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:36:22 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:20:07 följande:
    Tänk på att du nu pratar om världens ensammaste folk. De sociala egenskaperna hos svenskar är mycket låga. Och det blir svårt och fylla varje dag med fritidsintressen. Möjligen kan det vara skönt ett tag men det brukar inte dröja länge innan man klättrar på väggarna
    Snacka om att folk är tråkiga och saknar liv...
    Men jag tror en majoritet av svenskarna inte skulle vilja jobba efter 65 års ålder.
    Jag skulle aldrig i livet sätta min fot på ett arbete om jag kommit upp i den åldern, nä usch så tråkigt har jag inte så måste gå tillbaka till jobbet.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-18 11:37:42 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-18 11:36:22 följande:Snacka om att folk är tråkiga och saknar liv...Men jag tror en majoritet av svenskarna inte skulle vilja jobba efter 65 års ålder.Jag skulle aldrig i livet sätta min fot på ett arbete om jag kommit upp i den åldern, nä usch så tråkigt har jag inte så måste gå tillbaka till jobbet.
    du kommer nog på andra tankar när du börjar närma dig
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:43:57 följande:

du kommer nog på andra tankar när du börjar närma dig
    Det har jag väldigt svårt att tro, har ingen i min närhet som kan tänka sig jobba tills efter 65.
    Pratade om det med min pappa för bara typ 2 veckor sedan, han trivs på sitt jobb men skulle aldrig vilja jobba en dag längre.

Herregud, jobba gör man väl för att tjäna pengar eller fördriva lite tid...när man är gammal bör man ju ha roligt.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!