• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Meli

ALexia

Men var inte Göran Persson om ännu mer mesig. Det är ju lite go i Reinfeldt i alla fall.

OCh visst är de oense i många frågor, men det händer i alla fall saker, det är man ju inte van vid sen tidigare.

• Miss Congeniality

knappast ngn go i Reinfledt...men ja Persson var en jävla mes om ngn.

Reinfledts ord är dock som alla andra inte värt piss. jäkla mkt tjöt o liten verkstad.

Meli skrev 2007-12-18 18:34:37 följande:
    ALexiaMen var inte Göran Persson om ännu mer mesig. Det är ju lite go i Reinfeldt i alla fall.OCh visst är de oense i många frågor, men det händer i alla fall saker, det är man ju inte van vid sen tidigare.
  • Alexiaa
    Meli skrev 2007-12-18 18:34:37 följande:
    ALexiaMen var inte Göran Persson om ännu mer mesig. Det är ju lite go i Reinfeldt i alla fall.OCh visst är de oense i många frågor, men det händer i alla fall saker, det är man ju inte van vid sen tidigare.
    Göran Persson var ju verkligen ingen mes, det säger ju alla poltiker (oavsett partitillhörighet) att Göran Persson var bufflig och agressiv ibland i sina debatter.
    Har ni aldrig hört att han var lite bufflig? Man kan ju inte vara både mesig och bufflig...

Men jag tänker på när Reinfelt träffade Arnold Schwarznegger i Kalifornien och han såg ut som en liten, liten kille som träffade sina stora idol.
    En amerikansk vän till mig sa faktiskt när det var en liten notis i en lokaltidning om detta, "är det eran premiärminister, han ser så rädd ut".
    Han känns inte som en stadsman och ser otrygg ut i kostym och kan inte representera Sverige på ett bra sätt...man ser så tydligt att han är otrygg bland världens toppar av politiker.
  • SkåneP

Alexiaa,

om du tycker Reinfeldt saknar statsmannamässig pondus....hur skulle du då beskriva Mona Sahlin?

• Lilla Smilla

Lyssnade på Christer i P3 idag. Där får varje vecka en (mer eller mindre) känd person göra ett moraltest. De får vissa så kallade moraliska frågor som de ska besvara. Därefter bedömer Bengt Brülde, docent i praktisk filosofi, hur han tycker att de svarat. (Han bedömer inte bara själva svaren i sig, utan även hur konsekvent man är i sina resonemang och hur man argumenterar för sin sak.) Idag var det centerpartisten Fredrick Federleys tur. Efter att ha hört hans svar och resonemang var jag helt klar på varför jag inte är borgare och troligen aldrig heller kommer att rösta höger. Han tyckte i stort sett tvärtom mot vad jag tycker i samtliga frågor. Så fruktansvärt själviskt tänkande. Det var inte en tanke på andra, utan bara "Sköt dig själv och skit i andra".

Någon kommer säkert att säga att en person inte är hela alliansen, och det är jag väldigt medveten om. Men eftersom han är centerpartist är han borgare och hans tankar och funderingar grundar sig förhoppningsvis på borgerliga värderingar. (Annars är han ju helt fel ute!) Alla mina fördomar om borgare besannade inom de få minuter han svarade på frågorna. Tragiskt men sant.

För er som vill lyssna på det så finns det på http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=1652&Artikel=714683 

Stolt mamma till Julius
  • Lilla Smilla

Jag tror att du skriver de flesta av dina inlägg enbart för att provocera. Annars (eller kanske oavsett) är du ju bara barnslig. Men, men.

Bara för att man inte vill ägna hela livet åt jobb, så är man inte automatiskt lat. Man kanske vill ägna de sista åren åt att göra det som man aldrig hade chansen till tidigare.

Dessutom, om alla skulle jobba tills de dog av ålder, hur skulle vi få fram jobb till dem? Det är ju tydligen svårt att ordna fram arbete nu, så hur skulle det fungera sen? Jag säger som jag sa till min farbror som tyckte att min pappa skulle jobba tills han var 67, låt de unga komma in på arbetsmarknaden istället! Varför ska gamla stofiler som inte vill förnya sig ta de unga fräschas plats? Det behövs lite nytänkande inom väldigt många områden...

el skåpet skrev 2007-12-18 12:26:23 följande:
    Alexiaa skrev 2007-12-18 12:00:39 följande: Lider du nu då? Är du lat?
    Stolt mamma till Julius
  • Alexiaa
    SkåneP skrev 2007-12-18 20:31:59 följande:
    Alexiaa, om du tycker Reinfeldt saknar statsmannamässig pondus....hur skulle du då beskriva Mona Sahlin?
    Svårt att säga, har inte sett henne på den psotionen...men med en stylist så kanske.
    Hon har pondus och står ut, det kan göra att hon kan vara lite mer statsman...men Reinfelt kan inte bli det.
    E en stor skillnad på Göran Persson och honom, för vad man än tycker om Göran Persson måste man ge han cred för att han var duktig debattör och en statsman som tog plats.
  • Sundance76

Hur var Göran Persson sitt första år som statsminister? Jag kommer inte ihåg, men det är Reinfeldts nyligen påbörjat andra år nu. Han kan säkert bli bättre.

Personligen tyckte jag att Göran hade ett fruktansvärt flin eller det var nog snarare så att han många gånger hånlog mot de han debatterade mot.

• cDk3r

Alexiaa

Indeed, Göran Persson rockade i debatter. Han var allt annat än mesig, GP har nästan lika mycket pondus som Achberg, dessutom så hade Mr Terminator sett liten ut bredvid GP.. ;)

• Micke

var aldrig imponerad av Perssons sätt att debattera.

Bildt däremot. Riktigt underhållande att lyssna på.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!