• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • SkåneP

"Tycker att han borde satt ner foten rejält när det gäller alla skandaler inom Alliansen som varit. Det är inte ok att så många ministrar fuskat. "

Vad menar du han borde gjort ytterligare, utöver att ge dem sparken?

• Lilla Smilla

Man borde kanske kolla upp folk innan de anställs på så höga positioner. Man "råkar" inte missa att betala in teveavgiften i 16 år, till exempel. En sån person bör kanske inte vara minister. Särskilt inte kulturminister.

SkåneP skrev 2007-12-19 12:03:29 följande:
    "Tycker att han borde satt ner foten rejält när det gäller alla skandaler inom Alliansen som varit. Det är inte ok att så många ministrar fuskat. "Vad menar du han borde gjort ytterligare, utöver att ge dem sparken?
    Stolt mamma till Julius
  • Micke

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:

Man borde kanske kolla upp folk innan de anställs på så höga positioner. Man "råkar" inte missa att betala in teveavgiften i 16 år, till exempel. En sån person bör kanske inte vara minister. Särskilt inte kulturminister.
    Hur ska vi göra med Sahlin då? Som missbrukat kontokort, haft svart arbetskraft, hamnat hos kronofogden, kört bil med körförbud, och just ja, struntade i att betala tv-licens även hon.

Hon borde väl knappast få vara partiledare, än mindre kunna bli statsminister. Eller?
  • SkåneP

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:

Eh, nej. Hon "råkade" inte missa det. Det var såvitt jag minns ett aktivt ställningstagande (som hon sedan fick äta upp med råge).

Men nu blev hon ju inte såvärst långvarig i sitt ämbete.
    Hon fick sparken. Därmed kan man ju tycka att foten sattes ner och problemet var löst.
  • el skåpet

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 11:55:00 följande:

Det är nåt med Reinfeldt som gör att jag inte klarar av att se honom. Han äcklar mig på nåt sätt.
    Du kanske skulle fokusera mer på vad som görs mer än att tolka utseende? Du behöver inte bli vän eller hoppa i säng med honom, har är gift dessutom.

Om du fokuserar mer på samhälle och fakta så hade du varit duktigare på att förstå samhället, för där behöver du träna.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 10:04:55 följande:
    Du visar bara en enda sak med det uttalandet och det är att du skiter i vad som görs och fokuserar mer på hur personen ser ut...
    Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.
    Det gör inte Reinfeldt, som sagt för mig påverkas jag inte hur landet styrs rent privat...hur skulle jag göra det?
    Just den ekonomiska biten iaf påverkar mig inte alls och sänka skatter och sånt bryr mig inte heller...
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.Det gör inte Reinfeldt, som sagt för mig påverkas jag inte hur landet styrs rent privat...hur skulle jag göra det?Just den ekonomiska biten iaf påverkar mig inte alls och sänka skatter och sånt bryr mig inte heller...
    Nej vägar, sjukvård, skolor, förskolor, yttrandefrihet, demokrati, allmänna val, rätten att äga saker, pressfrihet är ju något som du står över och inte påverkas av, eller?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.
    Vi kanske skulle ta och byta till skådespelare inom politiken? Snygg, manlig och kraftfullt sätt och uttrycka sig sökes!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 14:42:43 följande:
    Nej vägar, sjukvård, skolor, förskolor, yttrandefrihet, demokrati, allmänna val, rätten att äga saker, pressfrihet är ju något som du står över och inte påverkas av, eller?
    Absolut, men demokrati, yttrandefrihet, allmänna val, rätten att äga saker är ju något alla partier är överens om.
    De är inget parti som inte vill ha dessa saker...så det är svårt att välja om man menar just de saker du nämner!!!
  • fozzie
    Micke skrev 2007-12-19 12:24:54 följande:
    Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:Hur ska vi göra med Sahlin då? Som missbrukat kontokort, haft svart arbetskraft, hamnat hos kronofogden, kört bil med körförbud, och just ja, struntade i att betala tv-licens även hon. Hon borde väl knappast få vara partiledare, än mindre kunna bli statsminister. Eller?
    Du vet liksom alla andra att aliansens politiker inte har ett helt rent samvete heller, det verkar snarare som att de är större fifflare än de på vänsterblocket. Jag röstade på aliansen men jag sticker inte huvudet i sanden som vissa tydligen gör och skyller på att de på vänsterkanten är värre.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!