• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke

Även Schyman var duktig på att tala (sen att det hon sa var skit, det är en annan sak)

• el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:

Göran Persson var ju verkligen ingen mes, det säger ju alla poltiker (oavsett partitillhörighet) att Göran Persson var bufflig och agressiv ibland i sina debatter.Har ni aldrig hört att han var lite bufflig? Man kan ju inte vara både mesig och bufflig...Men jag tänker på när Reinfelt träffade Arnold Schwarznegger i Kalifornien och han såg ut som en liten, liten kille som träffade sina stora idol.En amerikansk vän till mig sa faktiskt när det var en liten notis i en lokaltidning om detta, "är det eran premiärminister, han ser så rädd ut".Han känns inte som en stadsman och ser otrygg ut i kostym och kan inte representera Sverige på ett bra sätt...man ser så tydligt att han är otrygg bland världens toppar av politiker.
    Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.

Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben
  • cDk3r

"Bildt däremot. Riktigt underhållande att lyssna på."

Men det är bara för att han låter så roligt!
    Heh nä men Bildt är nog den enda nuvarande ministern som jag tycker har pondus och är bra på att tala.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 23:50:37 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:
    Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben
    Det jag menar med att Reinfeldt är dålig är att han saknar pondus, anses lätt att köra över, oerfaren och ser otrygg ut.
    Som sagt när han träffade Schwarzneeger, det såg pinsamt ut hur rädd han såg ut och hur liten och obetydligt han såg ut.
    Som företagsledare tror jag inte han skulle passat, chef på mellannivå kanske men inte företagsledare.
    En företagsledare ska vara en person som Carl- Henric Svanberg, Amy Pascal eller Philippe Dauman (vd för viacom) alltså folk som har pondus och någon som inger respekt.
    Reindelt känns tom underlägsen en av sina ministrar, Karl Bildt, när det är EU- möten och liknande.
  • Alexiaa

Jo, Karl Bildt det är en rikig politiker det...en person som kan tala och vet vad han talar om.
    Tycker Göran Persson var lika och även Gudrun Schyman som var duktig att framföra sin sak!!!
    Vi behöver mer personval i sverige tror jag...för det är viktigt vilken person som representerar vårt land.

• Alexiaa
    SkåneP skrev 2007-12-19 10:20:35 följande:
    Härligt med diskussioner som baseras på sakliga argument.
    Det e de saker jag tycker är viktigt! Personligen påverkar inte landets politik mig alls ärligt talat...inte som privatperson.
    Därför tycker jag landets statsminister e viktigt, för det är pr- personen som ska representera oss.
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 10:24:36 följande:
    Det e de saker jag tycker är viktigt! Personligen påverkar inte landets politik mig alls ärligt talat...inte som privatperson.Därför tycker jag landets statsminister e viktigt, för det är pr- personen som ska representera oss.
    skitsnack. Landets politik påverkar dig och alla andra. Att du sen inte inser det är en annan sak.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 10:04:55 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 23:50:37 följande:Det jag menar med att Reinfeldt är dålig är att han saknar pondus, anses lätt att köra över, oerfaren och ser otrygg ut.
    Du visar bara en enda sak med det uttalandet och det är att du skiter i vad som görs och fokuserar mer på hur personen ser ut...
  • Lilla Smilla

Det är nåt med Reinfeldt som gör att jag inte klarar av att se honom. Han äcklar mig på nåt sätt. Kan inte sätta fingret på det, men så är det. Det handlar inte om att han är moderat eller så, det är nåt med honom som ger mig obehagliga rysningar... Likadant med Maud Olofsson. Måste byta kanal när jag ser dem på TV. Tyvärr börjar Bodström klättra på den listan med. Han var tidigare en favorit bland sossarna, men nu har han gjort en del TV-intervjuer där jag undrat vad han sysslar med.

Reinfeldt är mesig, det kan jag hålla med om. (Men mesigast av partiledarna måste nog vara Göran Hägglund!) Han har ingen som helst pondus. Tycker att han borde satt ner foten rejält när det gäller alla skandaler inom Alliansen som varit. Det är inte ok att så många ministrar fuskat.

Tycker att Gudrun Schyman var grym i debatter och liknande när hon var med i vänsterpartiet. Sen håller jag inte med om allt hon sagt, men mycket är bra. Tycker att Maria Wetterstrand är bra med. Och Carl Bildt, fast honom håller jag sällan med.

Men det är ju inte partiledarna i fråga som man ska rösta på, utan partiets politik. Tyvärr tror jag att väldigt många röstar på den person de gillar bäst, utan att egentligen läsa in sig på politiken. Hur skulle man annars förklara att Kd förlorade så mycket röster efter att Alf Svensson avgått?

Stolt mamma till Julius
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!