el skåpet skrev 2007-12-18 23:50:37 följande:
Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:
Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben
Det jag menar med att Reinfeldt är dålig är att han saknar pondus, anses lätt att köra över, oerfaren och ser otrygg ut.
Som sagt när han träffade Schwarzneeger, det såg pinsamt ut hur rädd han såg ut och hur liten och obetydligt han såg ut.
Som företagsledare tror jag inte han skulle passat, chef på mellannivå kanske men inte företagsledare.
En företagsledare ska vara en person som Carl- Henric Svanberg, Amy Pascal eller Philippe Dauman (vd för viacom) alltså folk som har pondus och någon som inger respekt.
Reindelt känns tom underlägsen en av sina ministrar, Karl Bildt, när det är EU- möten och liknande.