• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Meli

Wosh

Jag hoppas att du har en trevligare attityd när du söker jobb, annars ser jag probemet direkt. Likaså att du inte har "så bra koll" på fakta kan vara en nackdel om man kommer på intervju, och börjar prata med den som ska anställa...

Förstår inte vad du menar. Har man någonsin kunnat söka till högskolan utan att ha gymnasiekompetens? Läs upp de betyg du saknar på Komvux, och sök sen in på Högskolan. Jag ser inte problemet. Det är högre konkurrens nu, det har inte med regeringen att göra, det har varit så länge.... De menar väl att man måste ha en viss nivå av kunskap för att klara av utbildningarna på Högskolan, och det ser jag som ganska logiskt. Gör inte du det?

Och att man inte har råd att unna sig något... hur mycket ska man kunna unna sig när man går på bidrag? Är bara lite nyfiken, hur mycket pengar har ni egentligen ut i familjen? Det behöver du så klart inte svara på, men jag blev bara nyfiken, eftersom jag själv levt på soc och var förvånad över hur generöst det var. Jag menar, pengar som man bara fick utan motprestation som räcktge både till billiga kläder, mat och en stor 2a bara för mig själv.

• Meli

Wosh

Om du har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sen så är det jättebra. Men kanske behöver du en annan typ av kompetens. Vet inte vad det är för kompetens du har skaffat dig, men jag antar att det är via ett jobb du nu är uppsagd ifrån. Men kanske räcker inte den kompetensen, utan att du måste läsa lite också.

• Wosh
    sydneygirl skrev 2008-01-15 10:40:19 följande:
    Ja, hemska tanke att du skulle behöva göra något du inte trivs med för din framtids skull...
    Jag menar att det var helt fel program för mig.
  • Meli

Wosh

Men du kan ju läsa upp andra ämnen. Har också läst fel, har tom en CSNskuld på 100 000 för det, blää, men det var mitt eget val. Nu är jag utköpt under min mammaledighet, och är så glad för det. Under mammaledigheten ska jag läsa andra ämnen, gärna på distans. Sen får jag se om det räcker, man kan ju kolla det under tiden. Om det inte räcker, får jag ju läsa upp det jag behöver. SÅ enkelt är det, och det har nog iget med röd eller blå regering att göra. Du hade väl inte lättare att få jobb när det var sossestyre, eller? Eller trivdes bättre med din utbildning. De saker som inte känns bra i ditt liv har nog inget med regerligen att göra. FÖr det är ju faktiskt så att det nu finns fler jobb än innan, så om något har du faktiskt större chans nu än innan.

• sommartorpet
    Wosh skrev 2008-01-13 11:15:11 följande:
    Blir så trött på alla som skriver att moderaterna gör ett bra jobb!Bara för att majoriteten av väljarna har fast arbete och en stadig inkomst hjälper det ju inte oss andra ett dugg!
    Har du aldrig skänkt en tanke åt varifrån pengarna kommer till de som inte har något jobb. Det är ju inte så att varken A-kassorna, FK eller soc bara plockar pengar som regnar ner från himlen. Varenda krona som betals ut till någon utan att denna motpresterar något i form av arbete kommer från någon annans arbete och inbetalda skattepengar.

Så visst hjälper det alla att fler och fler får arbete och bidrar till sin egen försörjning.
  • Banana82
    Wosh skrev 2008-01-15 11:30:27 följande:
    Jag menar att det var helt fel program för mig.
    då läser man in gymnasiet på komvux, redan idag och sedan länge är det så att för att komma in på högskola krävs det gymnasiekompetens, dvs fullt gymnasiebetyg... det är inget nytt som ska komma, det är så, jag som läst hela gymnasiet fick läsa in ämnen jag saknade som den utbildning jag ville söka krävde, så är det för många.
  • Wosh

Meli skrev 2008-01-15 11:06:09 följande:
    WoshJag hoppas att du har en trevligare attityd när du söker jobb, annars ser jag probemet direkt. Likaså att du inte har "så bra koll" på fakta kan vara en nackdel om man kommer på intervju, och börjar prata med den som ska anställa...Förstår inte vad du menar. Har man någonsin kunnat söka till högskolan utan att ha gymnasiekompetens? Läs upp de betyg du saknar på Komvux, och sök sen in på Högskolan. Jag ser inte problemet. Det är högre konkurrens nu, det har inte med regeringen att göra, det har varit så länge.... De menar väl att man måste ha en viss nivå av kunskap för att klara av utbildningarna på Högskolan, och det ser jag som ganska logiskt. Gör inte du det?Och att man inte har råd att unna sig något... hur mycket ska man kunna unna sig när man går på bidrag? Är bara lite nyfiken, hur mycket pengar har ni egentligen ut i familjen? Det behöver du så klart inte svara på, men jag blev bara nyfiken, eftersom jag själv levt på soc och var förvånad över hur generöst det var. Jag menar, pengar som man bara fick utan motprestation som räcktge både till billiga kläder, mat och en stor 2a bara för mig själv.
    Nej, jag är inte trevligare. inte mot er moderater iaf. Orka med detta tjafs. Jag är nog inte den enda som håller med mig!
  • el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 11:46:39 följande:

Nej, jag är inte trevligare. inte mot er moderater iaf. Orka med detta tjafs. Jag är nog inte den enda som håller med mig!
    Det är inte så svårt och förstå varför du har svårt och få jobb, det går nog till och med att lista ut själv om du tänker till lite.
  • Meli

Wosh

Så om en arbetsgivare är moderat, så har du en så här taskig attityd. Där har du i så fall ett svar på varför du har svårt att skaffa jobb Jag tycker inte att man ska ha mer bidrag för att man inte vara trevlkig när man söker jobb, och därmed missar alla tillfällen.

• Jenny81

Vill man jobba så finns det jobb. Det är faktiskt ganska enkelt. Men, man måste vara beredd att börja nere på skalan, ta alla "skitjobb" som finns, vara villig att hoppa in när som helst på dygnet när de ringer. Helt enkelt visa att man VILL, och KAN jobba. Vara glad, framåt och positiv!

Söka jobb som INTE finns på arbetsförmedlingen, skicka ett personligt brev och CV till där du kan tänka dig jobba (om du vill jobba), motivera varför du ska ha jobbet, och du ska kunna motivera varför de ska anställa dig. Det är så jag fått mina jobb. Men med den attityden, vet jag inte om du får något heller. Men det är klart, det är ju regeringens fel. FÖr du jobbade mkt mer när det var sossarna.

• Wipperman

Alliansen har förstört för oss skidåkare.
    Det var mer snö när sossarna styrde Sverige.
    Inte ens det kan dom göra rätt!!!!!

• Jenny81

wipperman - faaaan också!!! O jag har haft ont i halsen 2 veckor eller något, det måste vara Reinfeldts fel.....

• BettanB
    Svar på #971
    Allt var för 17 bättre på sossetiden.. eller hur det nu var. Det HADE dock varit trevligt om man hade kunnat få liiite pengar nu efter examen så man har råd att söka jobb. Tufft att åka på intervjuer annars kan jag meddela. Dock finns det ju gott om intervjuer att åka på, mycket tack vare Alliansen, så jag klagar inte ändå.
  • Meli

Wipperman

Det är inte helt fel det du skriver. Sverige röstar fram en ny politik, oga att den gamla förstörde Sverige. Den nya regeringen leverarar det de har lova, fler och fler jobb, börjar ta tag i flumskolan som sossarna skapat, mm mm, och då gnäller man. Fattar verkigen inte.. Är vi så ovana vid politiker som levererar vad de lovar, eller behöver vi ett prov innan vi får rösta, är det så att folk inte visste vad de röstade på.

• Stoffe20

Jag måste säga att detta med betyg ifrån att man är 7 år låter som en riktigt usel idé, hade man sagt ifrån klass 7 hade jag tyckt det varit okej men inte från år 7.
    Jag tycker det finns många bra saker i Alliansens politik, men jag vet ju också att de tog över i ett bra läge då sverige var stabilt.
    Jag tycker dock fortfarande man måste ta sitt sociala ansvar för människor som har det sämre och är sjukskrivna och människor som har låg pension. Eftersom även de måste kunna ha det bra i samhället!
    Är också kritisk mot ifall jag tycker att 4 så olika partier ska styra tillsammans faktiskt!
    Måste också hålla med om vad någon sa att vi har en statsminister idag som saknar pondus och som verkar osäker och lite rädd.
    Men visst finns det mycket bra saker de gjort, precis som det finns mycket bra saker Socialdemokraterna gjort.
    Men just det med betyg ifrån 7 års ålder tycker jag känns onödigt...

• Stoffe20

Verkar ha varit välidgt mycket personangrepp här inne, vad trist att folk inte ska kunna stå för sina åsikter och debattera utan att andra ska tala illa om dem. Herregud, vissa av er är ju verkligen fullvuxna människor, bör man inte kunna behärska sig och bete sig som en normalt funtad människa.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!