Wosh
Jag hoppas att du har en trevligare attityd när du söker jobb, annars ser jag probemet direkt. Likaså att du inte har "så bra koll" på fakta kan vara en nackdel om man kommer på intervju, och börjar prata med den som ska anställa...
Förstår inte vad du menar. Har man någonsin kunnat söka till högskolan utan att ha gymnasiekompetens? Läs upp de betyg du saknar på Komvux, och sök sen in på Högskolan. Jag ser inte problemet. Det är högre konkurrens nu, det har inte med regeringen att göra, det har varit så länge.... De menar väl att man måste ha en viss nivå av kunskap för att klara av utbildningarna på Högskolan, och det ser jag som ganska logiskt. Gör inte du det?
Och att man inte har råd att unna sig något... hur mycket ska man kunna unna sig när man går på bidrag? Är bara lite nyfiken, hur mycket pengar har ni egentligen ut i familjen? Det behöver du så klart inte svara på, men jag blev bara nyfiken, eftersom jag själv levt på soc och var förvånad över hur generöst det var. Jag menar, pengar som man bara fick utan motprestation som räcktge både till billiga kläder, mat och en stor 2a bara för mig själv.