• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:00:39 följande:

Herregud, jobba gör man väl för att tjäna pengar eller fördriva lite tid...när man är gammal bör man ju ha roligt.
    Lider du nu då? Är du lat?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 12:26:23 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:00:39 följande:
    Lider du nu då? Är du lat?
    Jag lider inte, absolut inte...jag jobbar dock bara cirka 3 dagar i veckan idag också.
    Men jag ser till att mitt jobb inte är mitt liv, utan det är bara en liten del av mitt liv och jag har roligt på min fritid.
    Lat och lat, nä det skulle jag nog inte kalla mig...jag har alltid något på gång.
    Däremot jobba efter 65 usch, hemska tanke!
    Sluta jobba tänker jag nog göra bra mycket tidigare än 65 också...
  • Grodan Soda
    Alexiaa skrev 2007-12-18 10:40:03 följande:
    På vilket sätt är alliansen bra för sjuka?
    Jag tolkar din fråga som att du menar sjuka = de som antingen behöver vård och/eller inte kan arbeta?

Vi måste vända den negativa trenden som finns idag, alltså att personer som är fullt friska lever på bidrag och/eller A-kassa. Detta är alliansen just i full färd att genomföra. Bryta trenden alltså.

När fler personer kommer ut i arbetet minskar deras bidragstagande, något som staten sparar mycket pengar på. Dessa pengar kan sedan användas till de som verkligen behöver dem, antingen i form av större ekonomiskt stöd, mer pengar till ex. hemtjänsten eller vårdformer av andra slag.

Fler personer som betalar skatt ökar statens "kassa". Dessa pengar kan bl.a. användas till att öka vårdens resurser, något som direkt hjälper sjuka människor. Vårdköer minskar, fler platser på olika sjukhusavdelningar osv.
  • Joppis

Jag är nöjd... Vi har 2500 kr mer i månden netto... Det SKA löna sig att arbeta!

• el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:44:44 följande:

Sluta jobba tänker jag nog göra bra mycket tidigare än 65 också...
    Har du några problem med att andra måste jobba för dig? Antar att du inte har några moraliska problem med att leva på bidrag
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 15:19:00 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:44:44 följande:
    Har du några problem med att andra måste jobba för dig? Antar att du inte har några moraliska problem med att leva på bidrag
    Jag är miljonär så jag lever inte precis på bidrag...
    Men jag skulle aldrig jobba efter 65 års dagen även om jag inte hade gott om pengar, det finns liksom inte. Så höja åldern för att gå i pension låter dumt...
  • Alexiaa
    danstina skrev 2007-12-18 14:34:04 följande:
    Jag tolkar din fråga som att du menar sjuka = de som antingen behöver vård och/eller inte kan arbeta?Vi måste vända den negativa trenden som finns idag, alltså att personer som är fullt friska lever på bidrag och/eller A-kassa. Detta är alliansen just i full färd att genomföra. Bryta trenden alltså. När fler personer kommer ut i arbetet minskar deras bidragstagande, något som staten sparar mycket pengar på. Dessa pengar kan sedan användas till de som verkligen behöver dem, antingen i form av större ekonomiskt stöd, mer pengar till ex. hemtjänsten eller vårdformer av andra slag. Fler personer som betalar skatt ökar statens "kassa". Dessa pengar kan bl.a. användas till att öka vårdens resurser, något som direkt hjälper sjuka människor. Vårdköer minskar, fler platser på olika sjukhusavdelningar osv.
    Fast i med alliansens politik så får ju en person som är sjuk idag sänkt ersättning och alltså tjänar inte den personen alls på deras politik.
    Vårdköer tror jag inte kommer minaksa, för det är en annan process och vi är knappast ensamt land om vårdköer.
    En person som är sjukskriven eller sjukpensionär har oftast en diagnos dessutom redan, så hur skulle de kunna få det bättre? de får ju det sämre i med Alliansens politik.

Men jag är främst emot Alliansen av andra orsaker, att 4 så olika partier inte kan styra och att vi har en mesig statsminister som inte kan representera Sverige på ett värdigt sätt utomlands.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:51:38 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 15:19:00 följande:Jag är miljonär så jag lever inte precis på bidrag...Men jag skulle aldrig jobba efter 65 års dagen även om jag inte hade gott om pengar, det finns liksom inte. Så höja åldern för att gå i pension låter dumt...
    Har du tjänat ihop pengarna själv?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:56:17 följande:

Men jag är främst emot Alliansen av andra orsaker, att 4 så olika partier inte kan styra och att vi har en mesig statsminister som inte kan representera Sverige på ett värdigt sätt utomlands.
    det har gått helt utmärkt hitills. kan förmodligen inte gå bättre om man ser till det politiska arbetet.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 16:01:54 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:56:17 följande:
    det har gått helt utmärkt hitills. kan förmodligen inte gå bättre om man ser till det politiska arbetet.
    Nä, titta i deras partiprogram så ser du hur oense de är i så många frågor.
    Men framförallt tycker jag inte vår statminister kan vara en bra pr- person för vårt land...han känns pinsam.

Nej, jag har inte tjänat ihop de pengarna själv...hursså?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!