Alexiaa skrev 2007-12-23 12:13:06 följande:
Absolut, man ska granska det man både lär sig i skolan och det man läser i tidningarna.Jag tycker inte heller man kan lita på politiska partier fullt ut, för de är fulla av fel...utan är bättre att lita på helt opartiska.Men vart tycker du man ska hämta sin info ifrån då? om tidningarna nu är dumma vänstervridna bovar...
Men jag sa ju just det. Innan du tex hävdar att moderaterna vill att sjukvården ska bli privatfinansierad så kan man ju kolla om det finns något sådant förslag lagt eller om åsikten uttrycks i partiprogrammet.
I andra fall så räcker det med att kika i lagboken, kontrollera med försäkringskassan, kolla med banken, läsa flera olika tidningar, använda sunt förnuft etc.
Allt beror på vad man läser och hur viktigt man tycker det är.
De få gånger jag har varit insatt i någon i händelse som rapporterats i massmedia så är det otroligt mkt faktafel. Och då handlar det om händelser som inte är politiskt vinklade utan rena faktahändelser.
tar man sen en politisk händelse där både fakta och journalistens egen vinkel på det egna ska fram, ja då kan du ju själv gissa om allting verkligen stämmer.