• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • fia sthlm

Ni är ju många här i tråden som verkar rätt insatta i politik.

Funderade på en sak, tror ni att om sossarna vinner nästa val att dom kommer ändra tillbaka allt som moderaterna nu ändrar och gör?
    Tex höja sjukförsäkringen igen, införa fastighetskatten osv är det något som dom har sagt att dom kommer göra?
    Jag har svårt att tro att dom kommer göra det nämligen, men är inte helt insatt så

• Micke

fia sthlm skrev 2007-12-29 10:11:14 följande:

Ni är ju många här i tråden som verkar rätt insatta i politik.Funderade på en sak, tror ni att om sossarna vinner nästa val att dom kommer ändra tillbaka allt som moderaterna nu ändrar och gör?Tex höja sjukförsäkringen igen, införa fastighetskatten osv är det något som dom har sagt att dom kommer göra?Jag har svårt att tro att dom kommer göra det nämligen, men är inte helt insatt så
    Blir svårt för dem att gå till val på försämringar. Att höja skatter är sällan ngt bra vallöfte.

Så nej jag tror inte att de kommer att ändra tillbaka allting. Vissa saker möjligen men långt ifrån allt. Tror snarare de var rätt tacksamma för vissa förändringar och att ngn annan gjorde dem så att de slapp.
  • fia sthlm
    Micke skrev 2007-12-29 11:24:34 följande:
    fia sthlm skrev 2007-12-29 10:11:14 följande: Blir svårt för dem att gå till val på försämringar. Att höja skatter är sällan ngt bra vallöfte. Så nej jag tror inte att de kommer att ändra tillbaka allting. Vissa saker möjligen men långt ifrån allt. Tror snarare de var rätt tacksamma för vissa förändringar och att ngn annan gjorde dem så att de slapp.
    Ja det tror jag med.
    Undrar bara eftersom många som röstar rött verkar tro att om sossarna vinner nästa val så kommer allt bli som det var innan, och alla hemska saker som borgarna infört kommer raderas?
  • Jysse

Well jag kan faktiskt räkna ska jag säga! Och även om vi kanske har fått mer i inkomst så är det SÅÅÅ många andra saker som har försämrats som gör att även om vi har lite mer i inkomst så på det stora hela så har det inte blivit bättre!

Och skit samma om vi har fått det lite bättre.. Vad har hänt med medmänskligheten? Varför handlar allting om att just JAG ska ha det bättre?? Varför kan inte ALLA få ha det bra? Bara för att "de rika" vill ha ett tredje sommarhus, så kan man väl ändå tänka på alla de människor som knappt har tak över huvudet!

• SkåneP

"Och skit samma om vi har fått det lite bättre"

Bestäm dig. Har ni fått det bättre eller inte?

"Vad har hänt med medmänskligheten?"

Den har gått ifrån att betyda "varsågod här har du pengar" till "varsågod här är förutsättningar för fler jobb". Ingen direkt radikal skillnad alltså - den finns fió
    ortfranade, kanske t.o.m. ännu mer nu eftersom det är mindre sossehyckleri kring det hela (GPs Torp är inte byggt av medmänsklighet).

• Virriga Vera
    Jysse skrev 2007-12-29 15:53:51 följande:
    Well jag kan faktiskt räkna ska jag säga! Och även om vi kanske har fått mer i inkomst så är det SÅÅÅ många andra saker som har försämrats som gör att även om vi har lite mer i inkomst så på det stora hela så har det inte blivit bättre!Och skit samma om vi har fått det lite bättre.. Vad har hänt med medmänskligheten? Varför handlar allting om att just JAG ska ha det bättre?? Varför kan inte ALLA få ha det bra? Bara för att "de rika" vill ha ett tredje sommarhus, så kan man väl ändå tänka på alla de människor som knappt har tak över huvudet!
    Det kommer aldrig att hända att ALLA får det bra, men du menar att bara för att någon får det sämre så skall ingen få det bättre?

Vad är det som har blivit så mycket sämre för dig?
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-29 09:13:43 följande:

Ja självklart. Men nu är det ju inte fuskarna jag värnar om.
    Med tanke på hur mycket bättre folk får det (från alla grupper) så har du snart inga kvar och värna om. Vad skall du göra då?
  • cDk3r

el skåpet

De sjuka och arbetslösa får det knappast bättre. Full sysselsättning och ett kärnfriskt folk kommer aldrig att vara en realitet..

En annan aspekt är även känslan av trygghet 'om jag blir sjuk' 'om jag blir arbetslös' som kraftigt har försämrats för alla som inte har ett kapital att falla tillbaks på eller erfarenhet/utbildning inom ett område där det är lätt att få jobb(i fallet 'om jag blir arbetslös', för även de kan ju bli sjuka..)

Trygghet är viktigt.

fia sthlm

Nej jag tror inte att S kommer att ändra tillbaks allt. Vissa delar kommer de låta vara eftersom de uppskattar förändringarna men det hade varit politiskt självmord att genomföra dom själv (ex slopandet av förmögenhetsskatten).
    Därimot tror jag att de kommer att förbättra arbetslöshetsförsäkring & sjukförsäkringen när de får makten igen. Vilket är de tyngsta sakerna imho.

• Jysse

Virriga Vera skrev 2007-12-29 19:16:54 följande:

Det kommer aldrig att hända att ALLA får det bra.
    Jo men det är ju säkert jättebra att tänka på det sättet =).. Om alla tänker som du så har du rätt då kommer det aldrig hända. Men bara för att det är svårt/omöjligt betyder ju inte att vi ändå kan jobba för att nå dit!

Det är väl bättre att alla har det lagom bra istället för att någon har det svinigt rikt och andra knappt mat på bordet!
  • Virriga Vera
    Jysse skrev 2007-12-30 16:02:46 följande:
    Virriga Vera skrev 2007-12-29 19:16:54 följande:
    Jo men det är ju säkert jättebra att tänka på det sättet =).. Om alla tänker som du så har du rätt då kommer det aldrig hända. Men bara för att det är svårt/omöjligt betyder ju inte att vi ändå kan jobba för att nå dit! Det är väl bättre att alla har det lagom bra istället för att någon har det svinigt rikt och andra knappt mat på bordet!
    Så du menar att i Sverige idag, med alliansen som styr så är man antingen svinigt rik eller har knappt mat på bordet? Jag tycker det är bättre att fler får det bättre än att ingen får det för att det är mer rättvist så.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!