• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:08:33 följande:

Men jag förstår du inte har det, för om du hade det så skulle du aldrig uttala dig som du gör.
    Bra! då undrar jag vad din lösning är, hur mycket pengar skall vi skicka ner? Hur många människor behöver hjälp?

Varje hushåll i sverige idag bidrar med c.a. 6000 kronor, vad tycker du är en bra summa som varje hushåll skall bidra med?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 13:17:56 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:08:33 följande:
    Bra! då undrar jag vad din lösning är, hur mycket pengar skall vi skicka ner? Hur många människor behöver hjälp?Varje hushåll i sverige idag bidrar med c.a. 6000 kronor, vad tycker du är en bra summa som varje hushåll skall bidra med?
    Det dubbla kanske...
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-22 13:52:09 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-22 13:17:56 följande:Det dubbla kanske...
    Hur kom du fram till summan 12 000 kr? Varför inte 15 000 eller 100 000 kr?
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-22 14:54:21 följande:
    Hur kom du fram till summan 12 000 kr? Varför inte 15 000 eller 100 000 kr?
    Nja, var bara något jag sa!

Skär ner ytterligare en massa på försvaret tycker jag och lägg en större summa på bistånd.
    Finns nog ingen viktigare fråga enligt mig än just biståndsfrågan, att säga att man bör ta bort bistånd tycker jag är oerhört dumt.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 14:57:20 följande:

Nja, var bara något jag sa!Skär ner ytterligare en massa på försvaret tycker jag och lägg en större summa på bistånd.Finns nog ingen viktigare fråga enligt mig än just biståndsfrågan, att säga att man bör ta bort bistånd tycker jag är oerhört dumt.
    Vad har du för lösning på överbefolkningen där? Hur skall du få stopp på att de föder så mycket barn?
    Låt säga att Etiopien är 100 miljoner om 20 år, det är torrare på grund av de globala uppvärmningen. Dessutom har du alla andra länder.

Ta en titt på hur mycket resurser som krävs i Irak, de är inte ens 30 miljoner och har olja som är mer utvecklade.

I vilken fantasivärld lever du?
  • el skåpet

el skåpet skrev 2007-12-22 13:17:56 följande:Det dubbla kanske...
    Hur skall vi ha råd med A-kassa och andra sjukersättningar i sverige om vi skall öka biståndet till 60 miljarder. hur går det med annat inom vården?
    menar du att sverige inte alls skall ha något försvar överhuvudtaget?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 15:16:55 följande:

Hur skall vi ha råd med A-kassa och andra sjukersättningar i sverige om vi skall öka biståndet till 60 miljarder. hur går det med annat inom vården?menar du att sverige inte alls skall ha något försvar överhuvudtaget?
    Jag tycker inte Sverige behöver ett försvar, åtminstone inte som det ser ut idag.
    Befolkningsproblem, antar du tycker vi kanske borde mörda människor legalt också då för att få bukt med dem eller har jag fel?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 22:45:58 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 15:16:55 följande:Jag tycker inte Sverige behöver ett försvar, åtminstone inte som det ser ut idag.Befolkningsproblem, antar du tycker vi kanske borde mörda människor legalt också då för att få bukt med dem eller har jag fel?
    Mörda?

Nej jag tycker man skall sätta in rejäla insatser för att det skall finnas preventivmedel. Jag tycker man skall akta sig för saker som påverkar befolkningen i positiv riktning.

Tror du håller med om att 80 miljoner som svälter är värre än när 30 miljoner halvsvälter.
  • Älvan79

Alliansen har gjort så att det blir större skillnad i plånboken mellan att jobba och inte. Det är ju helt galet att folk kan gå hemma med a-kassa i två år o få mer inkomst än tex en förskolelärare. Är man lågavlönad så ska det fan löna sig att jobba trots låg lön. Hur känns det att jobba 40 tim veckan men få mindre än nån som söker två jobb i månaden? Jag har själv vart arbetslös av och till i två år o jag kämpade som ett djur för att få jobb. Det finns fler som kämpar som djur, men försök inte förneka att många utnyttjar systemet.

Alliansens politik försöker se ill att det finns pengar i vår välfärdsstat som kan försörja dem som behöver det. För att ha välfärd måste folk jobba så vi kan ta in skattepengar. En land med arbetslösa o sjukskrivna kan inte försörja varandra. Sverige har fortfarande ett av världens bästa arbetslöshetsförsäkringar trots den senatse tidens ändringar.

Så trött på att folk vill rösta på sossarna för att de "tänker om", om jag blir sjuk, om jag blir arbetslös osv. Se de större perspektiven istället.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!