• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-28 10:02:26 följande:

el skåpet skrev 2007-12-27 23:53:49 följande:Vi kan biologiskt inte bli så gamla som 300 år, då måste vi sätta in former av maskiner och göra oss till mer eller mindre existerande robotar.
    Jag skrev om 50 år eller något i den stilen, idag har man inte kommit så långt inom vetenskapen men man lär sig mer och mer och det är bara en tidsfråga tills man vet.

Det finns ett annat djur i världen som inte åldras och det är någon jättesköldpadda, den växer sig till vuxen storlek och sedan stannar det.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-28 12:51:32 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-28 10:02:26 följande:
    Jag skrev om 50 år eller något i den stilen, idag har man inte kommit så långt inom vetenskapen men man lär sig mer och mer och det är bara en tidsfråga tills man vet.Det finns ett annat djur i världen som inte åldras och det är någon jättesköldpadda, den växer sig till vuxen storlek och sedan stannar det.
    Åldras gör den visst, den dör så småningom!
    Vad har det med hela detta att göra egentligen?
    Du har ju ingen aning om ifall människan kommer kunna leva längre än idag!
  • Idapida

Jag tycker det är helt rätt att belöna dem som anstränger sig mer än dem som inte antränger sig! För ärligt talat, det är BELÖNINGAR det handlar om, inte bestraffningar. Vart har vårt samhälle tagit vägen när folk tar för givet att de ska få betalt för att vara hemma, utan motprestation???

• Meli

cDk3r

Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt.

• Meli

cDk3r

Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt.

• Micke
    cDk3r skrev 2007-12-27 21:00:01 följande:
    Helt appropå ingenting:En sak jag reagerat på är att alla borgare är noga med att poängtera att ändringarna Moderaterna (oj förlåt, alliansen) gjort minsann inte slår negativt mot mindre gynnade och positivt mot bättre gynnade. Liknelsen "sparkar på de som ligger och slickar uppåt" är så fel den bara kan bli.Samtidigt som man poängterar att alla "jobbiga" förändringar görs ibörjan för att ha det överstökat långt innan nästa val, folk är glömska. Samtidigt sägs det att försämringarna för de mindre lyckligt lottade bara är temporär, det talas om en "övergångsperiod". Men det rimmar väll lite illa? Deras politik gynnar väll alla? Inte bara de välbeställda samtidigt som den är negativ för de mindre lyckligt lottade?Lite motsägelsefullt.. Men men. Reinfeldt står med en kalashnikov och kolvar en sjuk utslagen människa i huvudet, varje träff låter *supermariobrosplockapengarPLING* och ger en guldpeng i fickan till direktören.Nåväl åter till tråden.
    Politiken gynnar de som jobbar och framförallt alla arbetslösa som nu fått ett arbete.

Politiken gynnar inte de som lever på bidrag.

Och nej du behöver inte vara direktör för att tjäna på de hela. Räcker om du är städare på deltid för att du ska få mer i plånboken.

Ett vallöftena som de inte har genomfört är just avskaffandet av värnskatten.. Ngt som skulle ha gynnat höginkomsttagare. Istället satsas det på ett andra steg i jobbavdraget som främst gynnar låginkomsttagare.

Förresten, var är Mona? Någon som sett till henne? Vart har hon gömt sig och vad vill S?

Visst, hon är populärare än någonsin men det beror ju på att vi slipper se henne. Så fort hon öppnar munnen kommer populariteten att minska...
  • Jysse

Jag håller med ts till tusen! Mina föräldrar jobbar båda heltid, men jag tycker inte att alliansen har förändrat något som gynnar oss ett dugg!

Bara försämringar i alla områden som jag bryr mig om.. Skolan, vad är det j***a förändringar som de har kommit på där! Tycker inte att något blivit bättre!

• Mia83
    Jysse skrev 2007-12-28 20:55:40 följande:
    Jag håller med ts till tusen! Mina föräldrar jobbar båda heltid, men jag tycker inte att alliansen har förändrat något som gynnar oss ett dugg!Bara försämringar i alla områden som jag bryr mig om.. Skolan, vad är det j***a förändringar som de har kommit på där! Tycker inte att något blivit bättre!
    Ta och titta närmare på siffrorna, dvs gällande skattesänkning vs höjda avgifter och meddela resultatet här,
    så kan vi ta ställning efter det.
    Många skriver "jag tycker" utan att faktiskt räkna efter, vilket tyder på att man uttrycker sina känslor i stället för de fakta som gäller. Vad har känslor med politik att göra?
    Så vitt jag vet är det senaste som varit på tapeten att man ska satsa mer på skolan, och då främst på förskolan.
  • el skåpet

Jysse skrev 2007-12-28 20:55:40 följande:

Jag håller med ts till tusen! Mina föräldrar jobbar båda heltid, men jag tycker inte att alliansen har förändrat något som gynnar oss ett dugg!
    Kan du räkna?

Skolan har ju ballat ur och du kanske gått där när den gjort det och därmed inte lärt dig räkna?
    Kan du räkna så gör det, då kommer du märka att dina föräldrar fått det bättre
  • cDk3r

"Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt."

Ja självklart. Men nu är det ju inte fuskarna jag värnar om.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!