• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke

"Kent Asp, professor i journalistik vid Göteborgs universitet är den forskare som mest utförligt kartlagt journalisternas politiska hemvist. Hans forskning pekar på en del tänkvärda resultat. Den generella slutsatsen tycks vara att svenska journalister skiljer sig avsevärt från valmanskåren i stort vad gäller partipreferenser och subjektiv vänster-högerplacering. Inte mindre än 26 % av journalisterna sympatiserar med vänsterpartiet, vilket gör Lars Ohlys parti till det största bland journalister. Socialdemokraterna har en andraplats med 23 %, följt av miljöparitet med 18 %. Moderaterna som enligt de senaste opinionsmätningarna är ikapp och förbi socialdemokraterna får bara 13 % av journalisternas sympatier. Stödet för centerpartiet och kristdemokraterna har visat sig ganska svagt medan folkpartiet tvärtom procentuellt sett brukar ha något fler anhängare inom journalistkåren. Denna statistik inbegriper alla journalister. De politiska preferenserna bland journalister på Sveriges Radio och Sveriges Television har visat sig vara än mer avvikande i den meningen att vänster- och miljöpartiets överrepresentation är än mer påtaglig samtidigt som moderaternas underrepresentation är ännu tydligare."

svenskpolitik.se/holmquist.htm

• Sundance76

När det gäller biståndspemgarna tycker jag att man kan satsa 10-20 miljoner på att kolla hur (vart) pengarna fördelas och hur effektivt det fungerar.

Jag tror säkert att man kan göra det effektivare med biståndspengar och gör man det behöver man inte bistå med lika mycket till varje land och kan då hjälpa flera länder.

Nackdelen med att bli effektivare är kanske att "Nisse Persson" blir arbetslös och måste söka ett nytt jobb, men fördelen är att färre personer svälter och fler mår bättre.

• el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-23 11:57:34 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 23:27:34 följande:Men det är ju precis som jag sa, Jag skrev att man ska utbilda människor och få dem att besluta över sina egna liv.Precis som jag sa!!! Good!!!
    Hur mycket pengar tror du exempelvis Etiopien behöver för att lyfta landet ur fattigdom?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-23 13:05:30 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 11:57:34 följande:
    Hur mycket pengar tror du exempelvis Etiopien behöver för att lyfta landet ur fattigdom?
    Ja, det vet jag inte...Hur lite pengar tror du de behöver?
    Hur mycka tycker du är värda att dö före man kan börja bygga upp landet?
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-23 12:18:13 följande:
    Men jag sa ju just det. Innan du tex hävdar att moderaterna vill att sjukvården ska bli privatfinansierad så kan man ju kolla om det finns något sådant förslag lagt eller om åsikten uttrycks i partiprogrammet. I andra fall så räcker det med att kika i lagboken, kontrollera med försäkringskassan, kolla med banken, läsa flera olika tidningar, använda sunt förnuft etc. Allt beror på vad man läser och hur viktigt man tycker det är. De få gånger jag har varit insatt i någon i händelse som rapporterats i massmedia så är det otroligt mkt faktafel. Och då handlar det om händelser som inte är politiskt vinklade utan rena faktahändelser. tar man sen en politisk händelse där både fakta och journalistens egen vinkel på det egna ska fram, ja då kan du ju själv gissa om allting verkligen stämmer.
    Jag har aldrig skrivit att de vill ha en helt privatfinansierad sjukvård, du frövränger mina ord.
    Jag tror det kan gå så långt som att man kommer få det om man börjar rucka för mycket på systemet.
    Absolut, det märker jag även i skolan...alltså enormt många faktaböcker i skolan har grova fel!
    Så du ska alltid ha ett granskande öga, men om det är en artikel om ett ämnet det är svårt att hämta information om så bör du ju kunna lita någorlunda på det.
    Den tredje statsmakten är viktig, för de flesta människor får sin information därifrån.
    Menar du alltså att vi inte ska lita på våra journalister alls? Faller inte det fria samhället då...
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-23 14:06:53 följande:

el skåpet skrev 2007-12-23 13:05:30 följande:Ja, det vet jag inte...Hur lite pengar tror du de behöver?Hur mycka tycker du är värda att dö före man kan börja bygga upp landet?
    Det är hemskt när någon dör, det är hemskt när djur dör, alla skall vi dö någon gång.
    Vad man kan göra är att anpassa så färre lider, om bistånd leder till att fler lider, tycker du det är bra?

Både du och jag kommer dö någon gång, jag har säkert tagit död på många levande varelser, äter kött, trampat på insekter o.s.v. Är övertygad om att du också dödat en del, både direkt och indirekt.

Men om något låter bra fast leder till mer lidande, tycker du man skall följa att det just låter bra?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-23 14:46:44 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 14:06:53 följande:
    Det är hemskt när någon dör, det är hemskt när djur dör, alla skall vi dö någon gång.Vad man kan göra är att anpassa så färre lider, om bistånd leder till att fler lider, tycker du det är bra?Både du och jag kommer dö någon gång, jag har säkert tagit död på många levande varelser, äter kött, trampat på insekter o.s.v. Är övertygad om att du också dödat en del, både direkt och indirekt.Men om något låter bra fast leder till mer lidande, tycker du man skall följa att det just låter bra?
    Så du jämnför insekters liv med en människa...seriöst?

Jag tycker man ska undvika att människor dör en plågsam död som de gör i Darfur och därför behövs mer insatser för akuthjälp.
    Sedan kan man börja utbilda människor att klara sig själv!!!
    Vart kommer äta kött in i bilden föresten?
    bye the way så äter jag inte kött och har inte gjort på 11 års tid.
  • Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-23 14:08:53 följande:
    Menar du alltså att vi inte ska lita på våra journalister alls? Faller inte det fria samhället då...
    Det är väl om vi inte får ifrågasätta journalister och politiker som det fria samhället faller.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-23 15:07:51 följande:

Så du jämnför insekters liv med en människa...seriöst?
    japp!
    ett liv är enligt mig ett liv oavsett storlek
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-23 16:03:34 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 15:07:51 följande:
    japp!ett liv är enligt mig ett liv oavsett storlek
    Gud vad konstigt tänkande, men det förklarar en hel del av dina inlägg...så du tycker också det ska klassas som mord om man tar död på en mygga då?
    Vad udda...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!