• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-25 16:08:33 följande:

el skåpet skrev 2007-12-23 16:03:34 följande:Gud vad konstigt tänkande, men det förklarar en hel del av dina inlägg...så du tycker också det ska klassas som mord om man tar död på en mygga då?Vad udda...
    Nej det tycker jag inte, naturens lagar är hårda. Men jag tycker det är klädsamt om vi människor förstår våran egen grymhet. Många av oss gömmer sig bakom "men jag är mycket mer värd än andra arter och därför kan jag göra så här helt utan dåligt samvete".
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-26 14:40:08 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-25 16:08:33 följande:
    Nej det tycker jag inte, naturens lagar är hårda. Men jag tycker det är klädsamt om vi människor förstår våran egen grymhet. Många av oss gömmer sig bakom "men jag är mycket mer värd än andra arter och därför kan jag göra så här helt utan dåligt samvete".
    Du avviker en del ifrån själva ämnet måste jag dock säga...Men faktum att vi människor är högre stående.
    Med det säger jag ju inte att vi har en ursäkt för att vara grymma emot andra arter!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-26 18:31:39 följande:

el skåpet skrev 2007-12-26 14:40:08 följande:Du avviker en del ifrån själva ämnet måste jag dock säga...Men faktum att vi människor är högre stående.
    Högre stående? Menar du att vi är mer värda på något sätt? Klarar sig jorden inte utan oss?
  • Meli

Alexiaa

Nej, vi är inte högre stående, utan djur, uppbydda av samma byggstenar som anda arter. Men vi kan ju göra mer saker, tyvärr så är det mest dåligt vi gör, håller på att fördärva hela naturen....7

Men snacka om att avvika från ämnet

• Meli

WIpperman

Opinoinsundersökningar svänger hit och dit och folk är så glömska.

Har svårt att tro att 48% har stort förtroende för MOna, men om det stämmer så visar det hur glömska folk verkligen är. EN liten uppfriskning av minnet i media, på alla HENNES misstag och fuskande hit och dit hade itne skadat. Men det hinner nog svänga igen till nästa val, och jag kan tänka mig att alliansen vinner igen, jag tror de har det planerat att de gör alla "jobiga" förändringar nu i början, så att Sverige sen kan stråla inför valet

• cDk3r

Helt appropå ingenting:
    En sak jag reagerat på är att alla borgare är noga med att poängtera att ändringarna Moderaterna (oj förlåt, alliansen) gjort minsann inte slår negativt mot mindre gynnade och positivt mot bättre gynnade. Liknelsen "sparkar på de som ligger och slickar uppåt" är så fel den bara kan bli.
    Samtidigt som man poängterar att alla "jobbiga" förändringar görs ibörjan för att ha det överstökat långt innan nästa val, folk är glömska. Samtidigt sägs det att försämringarna för de mindre lyckligt lottade bara är temporär, det talas om en "övergångsperiod". Men det rimmar väll lite illa? Deras politik gynnar väll alla? Inte bara de välbeställda samtidigt som den är negativ för de mindre lyckligt lottade?

Lite motsägelsefullt.. Men men.

Reinfeldt står med en kalashnikov och kolvar en sjuk utslagen människa i huvudet, varje träff låter *supermariobrosplockapengarPLING* och ger en guldpeng i fickan till direktören.

Nåväl åter till tråden.

El skåpet, vad röker du och finns det så att det räcker till mig?
    Helt ärligt, du har verkligen satt dig på tåget som spårat ur, voltat och sen tagit eld. Inte dags att lägga ner?
    Människoliv är inte mer värda än insektsliv? 60Miljoner i ett afrikanskt land ska självdö så att resterande 30Miljoner i landet ska få det bättre? Ja det låter verkligen rimligt.
    Visst, för en gångs skull har du rätt vad gäller överbefolkning, det är ett problem i uländer. (Sen är jag fortfarande nyfiken på att se dig utveckla diskutionen du rymde från förut ang befolkningstillväxt i Sverige där du hade tagit cykeln och rymt till månen). Men lösningen är knappast att låta folk dö.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-27 17:22:03 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-26 18:31:39 följande:
    Högre stående? Menar du att vi är mer värda på något sätt? Klarar sig jorden inte utan oss?
    Visst ser jag dock människor som mer värda än insekter, skrämmande om du tycker att din mamma är lika mycket värd som tex en skalbagge.
    Eller att din granne är mer värd än just än mygga!!!
    Om jorden inte klarar sig utan oss, det vet jag faktiskt inte och det vet inte du heller...
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-27 21:37:57 följande:

Om jorden inte klarar sig utan oss, det vet jag faktiskt inte och det vet inte du heller...
    Jo det vet jag, även mindre intelligenta vet det. Jorden klarar sig utmärkt utan människan. Eventuellt klarar sig jorden inte med människan, i vart fall så är djurlivet kraftigt hotat som det sett ut.

Låt säga att människan kommit på åldrandets gåta om 50 år och kan modifiera oss så vi får evigt liv eller kraftigt förlängt (kanske 300 år gamla). Skall bli intressant hur det hela kommer se ut då om vi inte innan förstört rasket.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-27 23:53:49 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-27 21:37:57 följande:
    Jo det vet jag, även mindre intelligenta vet det. Jorden klarar sig utmärkt utan människan. Eventuellt klarar sig jorden inte med människan, i vart fall så är djurlivet kraftigt hotat som det sett ut.Låt säga att människan kommit på åldrandets gåta om 50 år och kan modifiera oss så vi får evigt liv eller kraftigt förlängt (kanske 300 år gamla). Skall bli intressant hur det hela kommer se ut då om vi inte innan förstört rasket.
    Vi kan biologiskt inte bli så gamla som 300 år, då måste vi sätta in former av maskiner och göra oss till mer eller mindre existerande robotar.
    Nä, det vet du inte! Lustigt att du tror dig veta så mycket och säger att du vet mycket och ändå visar på så mycket okunskap.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!