• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • xenaa
    Snorky skrev 2007-12-17 22:26:24 följande:
    ganska normalt skulle jag säga.
    miniGrynet skrev 2007-12-17 22:27:45 följande:
    Har två molo-tröjor till dottern, och dom är stl 86, sitter jättebra på henne som normalt är 74/80.
    tackar
    ♥Leo 07-06-22 ♥
  • Lokatt
    Snorky skrev 2007-12-17 22:32:27 följande:
    stjärntröjorna görs i "pojkstorlek" därav att kläder från flick är mindre!!! Det skiljer MINST en storlek på pojk o flick!! Sjukt egentligen!
    Jag vet ju det och har stört mig så på det länge, men här skiljde det snarare TVÅ stl! Jag menar, hallå! Ett barn som är 92 cm lång är ju det oavsett om det är en tjej eller kille! *suckar*
  • prinsessan Moa

Varför går det inte att använda två rabattkoder i online shoppen? Det kan man ju på H&M! *surar*

• Fam Vollmer
    Snorky skrev 2007-12-17 22:31:16 följande:
    snygg combo på din stora pojkes kläder! Min stora hade samma combo igår när vi var på julfest... o sen en röd slips o lackskor till! Sååå sööööt! Men till julafton har jag köpt en annan skjorta... den där skjortan hade han förra julen så ville ha nåt nytt för i år!
    Tack tack jättenöjd själv oxå. Det lite roliga är att exakt samma skorta fast marinblå o marinblå manchester byxor hade han sin första jul o det ska lillebror få ha på sig detta året som blir hans första. Så blev så glad då jag hittade en likadan skorta till storebror fast i annan färg. Jagade efter manchesterbyxor på lindex men hittade inga.

3 av mina 5 el 6 beställningar står som skickade till lindex butik på hemsidan Men går ff inte att spåra på kollinr
    Ett av paketen står som makulerad för att krediteras någon som vet vad det betyder. Vet inte ens att jag fullfölt beställningen på den tröjan ens. Vet att jag haft den i varukorgen mer än en gång men vill minnas att jag struntat i det när det väl kommit till kritan.
  • Snorky
    Lokatt skrev 2007-12-17 22:34:39 följande:
    Jag vet ju det och har stört mig så på det länge, men här skiljde det snarare TVÅ stl! Jag menar, hallå! Ett barn som är 92 cm lång är ju det oavsett om det är en tjej eller kille! *suckar*
    jo, jag vet! Jag tycker också det är helt sjukt. En sak vore det om det enbart skiljer i modellen... att pojkkläder är vidare eller hur det nu är de vill ha det Men det skiljer ju i längd, ärmlängd etc också. Väldigt väldigt konstigt att 92 cm långa flickor behöver MINDRE kläder än 92 cm långa pojkar!!!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    prinsessan Moa skrev 2007-12-17 22:38:09 följande:
    Varför går det inte att använda två rabattkoder i online shoppen? Det kan man ju på H&M! *surar*
    för att antagligen står det på kupongerna att de inte kan kombineras med andra rabatter o erbjudanden. Medans på hm´s kuponger gör det det inte... eller de flesta gångerna har väl folk använt sig av hm´s KOMPENSATIONSRABATT... dvs en rabatt man fått för att nåt har krånglat. Men den koden har ju läckt ut så massor har använt den fast de inte varit berättigad till den. O den går ju att kombinera med andra rabatter... så det är nog skillnaden.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • softsofie

oj vad fina kläder ni shoppat
    å vilka fina barn ni har
    jisses i dag har jag bokat massor av kläder från min säljare från meandi...är så glad
    ska åka till min mamma  på julen och gå på "deras" lindex dom bor i en liten håla så där lär det väl kanske finnas lite bättre med storlekar än här hos "oss" allt tar så slut så fort här..

• Jejjes mamma

Tänkte fråga om det är nån annan som har köpt djurpyjamasen. Alltså den orangebruna med djur på tröjan och randiga byxor till. Köpte den i förra veckan men när min 3-åringa kille ska ha den trillar byxorna ner. Vet inte om det är resåren som är slapp eller om de ska vara så stora. De är ju köpta på flick där det brukar vara ganska tajt. Han är i och för sig smal, men tycker väl inte att ett par pyjamasbyxor ska trilla ner....

• loveliva
    Jejjes mamma skrev 2007-12-18 08:03:21 följande:
    Tänkte fråga om det är nån annan som har köpt djurpyjamasen. Alltså den orangebruna med djur på tröjan och randiga byxor till. Köpte den i förra veckan men när min 3-åringa kille ska ha den trillar byxorna ner. Vet inte om det är resåren som är slapp eller om de ska vara så stora. De är ju köpta på flick där det brukar vara ganska tajt. Han är i och för sig smal, men tycker väl inte att ett par pyjamasbyxor ska trilla ner....
    jag har också djurpyjamasen, tycker den är väldigt vid överallt, efter bara 2-3 tvättar känns den helt ur form och sladdrig, riktigt dålig kvalite enligt mig, blev såååå besviken för den är ju så fin i mönstret
    44 dagar kvar!!!
  • stido

Tror att jag såg sådana mössor igår på Lindex här (Åkersberga), men jag vet inte vilka strl det finns......Vill du att jag ska kolla senare idag när jag tar min "dagliga tur" ?

Ska se om jag hittar en bild osså, så vi menar samma.

aneka skrev 2007-12-16 20:18:38 följande:
    om nån ser en söt mössa för nyfödda så skrik! jag menar en vanlig mössa inte hjälmmössa. gillar den bruna med ugglor och en knut på men den verkar inte finnas kvar i minsta storleken....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2