• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • almn
    Fam Vollmer skrev 2007-12-19 10:54:21 följande:
    När jag va i v 12 med första barnet hade jag nog allt tror jag Så nä det kan aldrig vara för tidigt. Hade tom köpt några enstaka plagg redan innan jag blev gravid innan vi ens planerade att bli gravida Men sån e jag.Men i vecka 12 va jag kring mellan dagarna så deet var ju rea överallt så då passade jag på såklart(det måste man ju el hur?!?!?) Sen va det den lokala barnvagnsaffären som kursade så då blev det vagn o allt annat sånt man kan behöva Alla bara skrattade. MEn det gick ju vägen.
    Skönt att det gick vägen
    Det är ju så mycket skrock kring att inte handla för än barnet kommit typ.

Vi började inte handla för än när jag var i v 30 med sonen.

Kommer inte kunna hålla mig att inte handla nu.
    Alla reor som kommer och fina kläder.
    Så här skiter vi i skrocket! hihi..
  • Fam Vollmer

Nu finns det en bild på det jag fick hem igår. HIttade även snigel bodyn bakom andra bodys
    Hur kan dom göra så? HIttade jättmånga fina när jag väl LETADE riktigt. Det hängde både bodys o byxor inne bakom varann. Jaja iofs bra att dom har ute allt även om det inte riktigt får plats. Mycket rea ställ nu så kanske e det därför. MEn nu vet man till nästa gång att man ska leta.
    Håller tummarna att jag får mina andra paket idag. Dom beställdes dagen efter dom jag fick igår o på hemsida står det att dom är skickade o har gjort det sen igår.

• stido

Tänkte på en sak....dagens mode påminner ju ganska mycket om det som jag hade när jag föddes (78) och det tyckte man ju inte var så snyggt sen när man blev äldre
    Undrar vad våra barn kommer att tycka om sina barnkläder när de blir äldre ? För vi tycker ju de är supersnygga

• Fam Vollmer

Jihoooo pling pling pling sa det precis i mobilen 3 paket att hämta ut på lindex Vilken tur att jag ändå ska ut o köra
    Bilder kommer förhoppningsvis redan ikväll men kanske först imorron

• Snorky
    almn skrev 2007-12-19 10:40:41 följande:
    Måste säga jag med at den bodyn med elefanter apor och lejon på var sååå fin!MÅSTE HA! Är det för tidigt att köpa bebis kläder nu? Bebisen kommer i maj. KAn ju inte vänta snart mer.  Speciellt inte när man får se så fina kläder!
    jag handlar åt min systers bebbe som ska komma i maj. omlottbodyn med djur är given!!!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    stido skrev 2007-12-19 11:10:09 följande:
    Tänkte på en sak....dagens mode påminner ju ganska mycket om det som jag hade när jag föddes (78) och det tyckte man ju inte var så snyggt sen när man blev äldre Undrar vad våra barn kommer att tycka om sina barnkläder när de blir äldre ? För vi tycker ju de är supersnygga
    men det beror ju på att modet ändras hela tiden. Om 10 år kommer vi säkert inte tycka dagens mode är snyggt heller. Jag kan bara jämföra modet mellan mina två barn som det skiljer 21 månader på och det är STOR skillnad. Med min son som blir 3 i mars var inte alls det här retromodet när han var nyfödd... det kom när han var runt 1 år ungefär. Så mina gamla kläder (70-tal) var inte alls lika roliga att använda på honom som det varit nu med lillebror!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • ElinMaria
    Cajsan skrev 2007-12-18 23:21:25 följande:
    Dottern är typ 66-67 lång, men jag kan kanske tränga in henne i bodyn ändå?
    Den finns i storlek 68! Blev överlycklig när jag hittade den idag Min dotter har precis växt ur 62 så det hade jag inte kunnat köpa.
  • Morning bitch
    Sassah skrev 2007-12-19 09:26:46 följande:
    Har tightsen kommit i nya färger på t3b2 också, tyckte mig ana det i bildtråden. Någon som är uppdaterad?
    Jag hittade de tightsen på bilden och sen ett par gråmelerade men de var så där lite ihopdragna längst ner på benen som jag tror att de här är:
    http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=111365&prodid=1008196&parentid=0&color=653069&NewView=true

De är smalare i benen än vad tightsen på baby är upptäckte jag när jag kom hem, fast det kanske de brukar vara? Har inte köpt tights på flick förut. Tycker tights är smidiga som mys plagg hemma + att de inte drar till sig hundhår på samma sätt som velourbyxorna gärna gör. Och hundhår har vi gott om hemma hos oss.
  • Morning bitch
    stido skrev 2007-12-19 11:10:09 följande:
    Tänkte på en sak....dagens mode påminner ju ganska mycket om det som jag hade när jag föddes (78) och det tyckte man ju inte var så snyggt sen när man blev äldre Undrar vad våra barn kommer att tycka om sina barnkläder när de blir äldre ? För vi tycker ju de är supersnygga
    Fast jag har har alltid älskat mina gamla bebiskläder, hade dem till min trekilos docka (Niklas Skrattande ) Fast det var ju mest Fix, Tussilago och Babynette. Barnkläderna vet jag inte så mycket om, men just bebiskläderna är ju så underbara.

Jag tycker Fix kläder är ganska tråkiga idag. Jag vet ju inget om äganderätt av mönster och sånt men är det inte konstigt att inte Fix/Lindex kläder finns i deras gamla 70-tals mönster.  Som "nutty" tex tänk om det hade funnits på Lindex istället. Eller ett annat mönster som jag älskar (lägger in bilder i bildtråden) skulle jag gärna se på nya kläder.

Förresten en fråga, hur lägger man in flera bilder i samma inlägg?
  • Morning bitch

Ett litet inlägg till bara, sen ska jag sluta

Kom ju på att i våras/somras fanns det ju faktiskt på Lindex ett mönster med nallar (tror jag) på byxa och kortärmad body, såna där som säljs i tvåpack. Den ena var vit med nallar (i rader typ) i brunt eller rött och den andra bodyn/byxan var vit med röda eller bruna ränder.

Vilka som tillverkat möstret i orginal vet jag inte, såg bara en jumper på Tradera med exakt samma mönster fast med gula nallar. Skulle kunnat varit Fix, nån som sett och vet?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2