• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 8

Angelinah skrev 2008-01-06 19:08:48 följande:
    Ja, visst kan jag Ida e nog ingen "boss" person, en liten kyckling som e rädd för rätt mycket, rätt lik ferdinand, hon skulle bli en jätterar storasyster som skulle ge många pussar å kramar
    Då behöver IDA en bror eller syster som tuffar till henne lite Men, pussar och kramar är det bästa med syskonen-mina två tjejer med 2,5 år emellan är superrara med varandra och får abstinens om de skiljs åt någon vecka

Sonen ska oxå bli en puss och kram kille-vi tränar honom dagligen
  • maugu
    Buttelina skrev 2008-01-06 19:12:08 följande:
    men är det stor skillnad mellan 2 och 3 barn?? våra barn är ju små bägge två. är kanske liiite jobbigt att ha en på 4 år en på 2 1/2 och en 6 månaders...
    Vi sprider ut våra i två kullar-första födda 97 och 00. Sonen 07 och förhoppningsvis en 09..
    Sedan tror jag vi stänger

För oss var det en omställning-yngsta tjejen (mammas pussgurka)tog det hårt att bli storasyrra från att ha varit minst och spelat lite på det, märkte vi..Men nu har hon acklimatiserat sig och är lillebrors närmsta bundsförvant..
  • maugu
    isold2003 skrev 2008-01-07 11:12:15 följande:
    Inser att jag inte har kikat in i bildtråden på någon dag, vad mycket fina barn! Angelinah, jag älskar den garnbollströjan Ida har på sig! Den passar henne såå bra!Jojoa75, jag vet att ni diskuterade det häromdagen men åh vad fina Geggamojamössorna är på! Tycker inte att de har varit så lockande på bild i shopparna, så mkt finare irl!
    Vilka snygga outfits du hittat på Trendsales..jag är oxå medlem men måste erkänna att jag fattar inte ett dyft och orkar inte skicka in personbevis m m..
  • maugu
    ängeln83 skrev 2008-01-07 13:17:21 följande:
    Hallå på er Äntligen lite tid över.Fick hem bodysuiten från Lollopard idag, hade missat att det var dragkedja på den, blir ju lite jamas varning. Men annars var den jätte fin, o världens mysigaste material.Sambon undrarade dock varför jag köpt en pyjamas för 140 kr
    Vart hittade du den?Jag kan tänka mig en med knäppning i grenen-fin färg..
  • maugu
    Angelinah skrev 2008-01-07 14:08:49 följande:
    Inte kan den väl sluta på 105 heller???? Kommer säkert nån ninja i slutminuten *håller tummarna*
    Håll ut-mina gick fantastiskt bra på slutet-fick för vissa 50:- mer än jag gett
    Har några ute nu till bb och de går oxå som tåget...
  • maugu
    Angelinah skrev 2008-01-07 14:21:15 följande:
    Tror du? Det vågar jag inte hoppas på...Men hon e himla trevlig, de håller jag med om...Sist jag handlade där hamnade vi i diskussion om mailingbags, hon tyckte dom verkade så bra att skicka kläder i (hon fick en retur av mig i en sådan)Såna skulle hon absolut köpa för viktens skull...Men nu kom jag på!!! Jag fick betala returportot själv när en suit va trasig vid retur, det ska man väl ändå inte va
    Håller oxå tummarna-det där är det knivigaste som ägare när manej skickar rekat-men skulle man ta betalt för det så blir det dyrt för kunden..dock så tycker jag att du ska få ersättning om dina varor är borta-tror faktiskt att konsumentlagen säger det om internethandel..
    Trasiga saker (fabrikatfel)som du returnerar ska de ersätta dig för portot-så det så!
  • maugu

Tjollabolla-letade du kaninbody med blått? Finns i body hos Harmonibarn stk 86. Dock ej på rea-störigt värre för där finns det massor av stk kvar men jag vill ej köpa hösten till nypris..

• maugu

Lite OT men det pågår en ganska intressant diskussion på AFF i forumet barnkläder där bl a butiksägare är besvikna på julkalendrar, reor m m..menar på att det är surt att förlora så mycket pengar och oshyssta metoder att rea då och då istället för rejält i slut på säsongen..Jag måste säga att julkalendrarna var det roligaste som jag upplevt som kund iallafall-då vågade jag beställa sådant som jag aldrig testat förut och hittade märken som jag nu fått som favoriter och kan tänka mig att betala fullpris på..

Intressant var det att läsa iallafall..

• maugu

Rubriker-Trött på oss svenskar-alias Joakim (tror detta är ägaren till Batinki pga andra inlägg som han kastat in förut varvid folk blev smått irriterade..) sidan 3

och svar til Joakim heter det andra. sidan 2

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 8