• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • Vero

Ja du Bimsan, jag är också lite sådär. Sitter ofta uppe hela nätterna innan tentor och råpluggar, trots att jag vet att det inte är nån särskilt bra metod egentligen.

Jag läste en avhandling och svarade på en fråga till igårkväll i alla fall, så nu är det två kvar idag, deadline kl 17.00. Det klart att det går. Synd bara att jag inte har nån choklad hemma...

Krya på dig!

• Vero

Pust.

Hemtentan är klar och inskickad. men sista frågan blev 2,5 sidor ordbajseri efter några stackars föreläsningsanteckningar och eget huvud, för den boken har jag inte.

Förhoppningsvis har jag inte missuppfattat allt helt och hållet, och egentligen så räcker det ju med att de andra frågorna är välbesvarade för att jag ska få godkänt, så jag känner mig i alla fall ganska home safe.

• Fru H

Vero, du är en kämpe! Hoppas du blir godkänd.

Min farfar är död. *bloggat* Det är ledsamt på alla sätt, men känns ändå ok. Han var gammal, skröplig och hade gett upp. Jag har varit där och sagt hejdå, men önskar att jag hunnit dit innan han levde, kanske. Jag vet inte.

Kram på er alla.

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Themis

Vero: Det brukar kännas mycket bättre när man har fått ihop nåt, och sen finns det ju omtentor i värsta fall.

Men detta är helt sjukt, jag har haft så ont idag också så jag vill bara lipa emellanåt, jag klarar inte av att det liksom bara står still och inget händer. Ringde vårdupplysningen och dom tyckte att jag skulle till läkaren igen i morgon, dom kom t o m med det fantasifulla förslaget körtelfeber. Kruxet är bara att jag har haft det redan och de flesta blir immuna då, det känns inte heller så för då hade jag pingisbollar till lymfkörtlar spridda över hela kroppen och detta är 100% mega-muhiffa-starkt halsont, bara.

Jag blir knäpp...

Och snäser och fräser gör vi härhemma för ingen får vila så mycket som de tycker att de behöver och lillen är piggast av oss tre och kräver underhållning varje minut. Och i morgon är sista dagen på gamla förskolan med glasspinnar och avtackning och hejsan och mannen måste ändå släpa sig till jobbet ett par timmar så han tar det, på måndag får jag ta nyinskolningen.

Hur mycket ska vi sätta att lillen också får detta fantastiska halsonda tills dess? Pessimist är jag idag tror jag, för sjukdomar är ett rent gissel för vår familj.

• Themis

Kram till Fru H, jag har också fått dödsbud idag.

En stackars kollega från jobbet som hade sabbatsår i sydostasien (han är från Java ursprungligen) ådrog sig Denguefeber och drabbades nu sex månader senare av organkollaps och blev funnen död i hemmet. Det är inget att leka med de där tropiska sjukdomarna, alltså.

Jag läste om Denguefeber i pocketen "Glöm att ni har en dotter" för ett år sen, engelskan i boken som satt fängslad för knarksmuggling i Bangkok fick det också och gav en ruskig beskrivning.

• Themis

Status: Man, barn, två flaskor vin till våra "mesta" förskolelärare, en stor chokladkartong till resten och två lådor glasspinnar ivägskeppade till dagis för tack-och-adjöföreställning.
    Mannen är inte frisk och ska däcka hos svärmor ett tag när han har klarat av nödvändigt informationsutbyte på jobbet.

Min hals gör fortfarande ont men nu kan jag urskilja att halsens båda sidor gör lite olika ont och inte bara en enda kardinalsmärta som hittills. Orkar inte ta mig till läkaren, det känns bara löjligt för dom kommer säkert bara att säga "virus!" och skicka hem mig igen, men det här är helsjukt, vilket knäppigt virus!!!

En vanlig förkylning är 4-6 på halsont-skalan 1-10, denna ligger på 8-9 och tio är när man inte kan äta eller dricka alls för smärtan och får ligga på sjukhus med dropp-mannen hade det som ung innan dom tog bort hans halsmandlar.

Och imorgon skulle jag åkt på fruhippa och sjungit in en skiva-HAHAHAHAHAH! eller nåt... Och idag ville jag hämtat hem en söt blå öronlappsfåtölj från en blocketannons-glöm det...

Grrr, jag hatar att vara sjuk.

• mejram

Vilket fint avsked du fick ta Fru H. Som sagt, det är sorgligt när någon dör, men när gamla dör så gör de det oftast med en viss frid.

Jag fick också dödsbud i dag. Pappas mosters hjärta gav upp. Hon hade precis fått plats på korttidsboende efter några turer på sjukhus. Så det var också en viss lättnad att hon slapp stöka med hela flyttkarusellen från sin lägenhet sedan 40 år.

Krya på herr och fru Bimsan.

Men nu govänner är det SPORTLOV!!

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Themis

Nehe, för vårt sportlov här nere var ju denna veckan.

Nu ska jag göra ett seriöst försök att sluta bitcha mig i vissa trådar innan jag drar på mnig en varning, tror jag.

*tänker snälla tankar*

• Themis

Och nu ikväll konstaterade vi att det som började som ett rött eksem på lillens haka som jag trodde skulle läka ut är svinkoppor, så det blir kanske ingen dagispremiär då på måndag. Jag tror jag blir toookig!!!

/fortfarande ont i halsen men nu på mänsklig nivå

Svar på tråden Svetlanas Fanclub