• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • Mumu

Jag är inte död . Det är bara vårt bredband som ballat ur totalt och trots tusen samtal till Comhem så blev det aldrig nån ordning på det hela. Idag lackade jag ur totalt och spenderade en halvtimme i telefon med en stackars operatör och vips så fick de äntligen fart under skosulorna och fixade skiten! Jag läser ikapp innan jag skriver mer, jag ville bara tala om att jag lever .

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • mejram

Fy, mumu - inte skrämmas så. Försvinner man måste man förvarna.

Skönt att det inte var något värre än tekniska problem.

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Mumu

Mejram, jag lovar att förvarna nästa gång Comhem bestämmer sig för att ha sönder bredbandet för oss. Om de bara meddelar oss innan, så ...

Oj, vad många tråkiga dödsbud det har fåtts i tråden på sistone . Stora kramar till alla er som behöver det just nu.

Här har det väl inte hänt alltför mycket senaste veckan. Jag handlade rätt mycket på Meanditräffen, men faktiskt mest hemliga paket, eftersom jag gillar tidigare kollektioner bättre än den här. Och jag håller med mejram om att det är väldigt höga priser, men jag är sån att jag kan betala om jag verkligen gillar nåt. Men lika ofta som jag gillar Meandi så gillar jag Lindex tag tre och betala för två-snurror, så jag antar att nettot blir rätt bra på  barnklädeskontot ändå till slut. Just nu drar vi åt i alla möjliga ändar eftersom ekonomin har sett bättre dagar.

Milla går nu. Fortfarande stapplar hon fram med armarna i luften och ramlar då och då, men på det hela taget så går det bra för henne. Och hon ser ju så söt ut när hon tultar på ...

Vår barnaskara blev hastigt och lustigt halverad idag, för när svärmor och svärfar skulle åka hem efter en visit så tyckte Abbe att han ville följa med. Och det fick han, så det var bara att packa en väska lite snabbt och skicka med. Det är första gången han visar på det sättet att han vill följa med och sova borta när det inte är planerat, så det känns både lite roligt och lite sorgligt. Han är så stor nu...

• TUVA77

Fru H skrev 2008-02-27 20:32:04 följande:

Mejram, vad trist! Och Bimsan, vad trist det är sånt där, olika bud. Varför kan man inte alltid få träffa någon som KAN från BÖRJAN?Tuva, jag det är Skåne vi planerar nu. Börjar planera, åtminstone. Tänker du förära oss med att delta? *hoppas*
    Det hade ju varit jättekul. Ska herrarna vara med? Vi hade kunnat tänka oss en helg med tält på camping i skåneland i juni ...
  • Mumu
    TUVA77 skrev 2008-03-01 17:59:20 följande:
    Fru H skrev 2008-02-27 20:32:04 följande: Det hade ju varit jättekul. Ska herrarna vara med? Vi hade kunnat tänka oss en helg med tält på camping i skåneland i juni ...
    Nu ska ju inte jag svara för pejo, men på våra träffar har man alltid fått ta med hur många herrar man vill . Hittills har varje Svetlana dock tagit med sig högst en i vuxenstorlek. Det är ju ändå väldigt långt att åka för många, så det blir väl naturligt att i alla fall en del av oss hellre vill resa med hela familjen än ensam med barnen .

Ååååh, jag blir ju så sugen på att åka, jag med. Men pust, vad jobbigt det skulle bli att resa.
  • Fru H
    TUVA77 skrev 2008-03-01 17:59:20 följande:
    Fru H skrev 2008-02-27 20:32:04 följande: Det hade ju varit jättekul. Ska herrarna vara med? Vi hade kunnat tänka oss en helg med tält på camping i skåneland i juni ...
    Självklart, hittills har väl i princip samtligs herrar varit med (to m herr H som inför den förra träffen här hemma blev tvungen att få en snabbkurs i alla som planerades storma in i vårt hus, eftersom detta med FL inte är något jag dittills alls hade delat med honom)

De flesta herrerna verkar tom tycka att det är nästan lika trevligt som vi gör, och frågan är kanske mest när barnen börjar protestera och inte vill följa med längre

Apropå att de blir stora snabbt, alltså (Abbe . I väntan på middagen ikväll byggde sig Simon ett fotbollsmål av en skurmopp och två stolar, sen sköt han mål där med en badboll (hallå, när blev han road av bollar?!) och varje gång han gjorde mål skrek han "Jaaaa! Fett!"

..qué? Vem tog min lille pojk och ersatte honom med en förpubertals-wanna-be med ett ordförråd vi definitvt inte försett honom med hemma??

Nu nattning. Sen Melodifestival. "Dödens grupp" går ju inte att missa.
    Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • Fru H

Mumu, återseende är så kärt!

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • mejram

Vi ska nog försöka att göra lite stopp på vägen om det går. Vi har ju en naturlig fikapaus i Linköping hos föräldrarna i alla fall. Men det är väl en barnlek att köra den där vägen nu. Sist vi åkte hade vi skruttiga gamla golfen utan AC och närapå utan ljuddämpare. Då var man rätt mör i huvudet när man kom fram. Sen så är det väl ny motorväg en bit också.

Och vi får se om maken törs komma med, han kommer med till Skåneland i alla fall, men han kanske hellre vill leka med sina gamla kompisar.

Här är vi rätt däckade. Vi har konstaterat att det måste vara influensan vi åkt på - alla symptom stämmer, hosta, risig mage, feber, snuva. Linnea har hostat så hon har kräkts två gånger. Och det blir inte mycket sova, först hostar hon och när hon väl tystnat så sätter det i gång på en själv. Två dagar kvar innan man ska vara fit for work igen - jag undrar jag...

Nåja, lite popcorn och melodifestival så blir väl vem som helst pigg och glad

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Themis

Ojoj, trist med flunsa laget runt. Här börjar vi precis titta upp över iskanten och har idag gjort både Ikea och Mio men hjälp vad svårt det är att hitta precis det man vill ha.

Dagens heminredning:

Blocket:
    -inspekterat och godkänt ett skrivbord i björk med laminerad skiva med svartvitt foto. Levereras hem i veckan.
    -försöker få kontakt med en grön bildvävd väggrya från Kasthall, bara telsvar.
    -försökt få tag i ägarna till två Stressless recliners, vitt skinn, till läshörna. Vi kunde tänka oss en av dom i alla fall. Inget telsvar-hur tror folk att man ska få tag i dom då liksom om dom inte svarar?

Ikea:
    -dörr till Billy björk-hyllan med viktiga papper i
    -hatthylla
    -krokar i samma serie som hatthylla
    -kontorsstol till Alex-gissa om han snurrade ikväll...

Mio:
    Inte ett sabla dugg! Waste of time...

Lampaffär i centrum:
    -Skrivbordslampa med touchtändning svart/matt stål
    -ny trappbelysning istället för den hiskeliga som satt där
    -nästan överens om en lampkrona i virrvarr av wire/små halogenlampor (typisk kopia på the real deal från italienska flos/artemide etc som man inte har råd med) men vi sover på saken.

Mer hinner man inte när man ska fika med vännerna hemma också kl 15.

Men det var en bra dag, det ska bli så skönt att få byta skrivbord för mitt nuvarande är rätt skabbigt.

• Pejo

Självklart är herrarna inbjudna, vem ska annars ta hand om alla barnen när vi är inne i djupa diskutioner

Lite skämt, men självklart är hela familjen medbjuden, håll dock era hundar hemma- om det går vill säga.

Funderar lite över om alla som kommer skulle ta en tur till Ystads Djurpark - där finns ställen att grilla på. Stora ytor för barnen att leka på o även badland ifall vädret skulle bjuda på sådana intressen.

VI kan såklart med bara vara härhemma hos oss med om det finns viljor som inte diggar djurpaker - det tar ca 15-18 min att köra dit från oss.

Svar på tråden Svetlanas Fanclub