Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Men Bimsan då, man skulle ju kunna tro att du arbetade på ett där det forskas fram alla möjliga nya viruskombinationer med ranke på er sjukdomshistorik...
Jag är nyvaken och sitter med kaffekopp. Jobbade igår kväll (har möjlighet via jobbet att gå ut med jämna mellanrum på betald nattvandring och det är både riktigt roligt och bra extrainkomst) och har fått sova lite längre. Just när jag klev upp så drog alla tre dessutom iväg till svärfar för ett par timmars lek så nu är det alldeles stilla härhemma, skönt! Funderar på om jag ska orka ta itu med fönstren men jag gissar att min onlineprick syns fortarande om en timme
På torsdag åker vi till Sthlm på mini-semester, har bokat hotell mitt i stan och planerar besök på både Junibacken och Sthlms Stadsmuséum. Anledningen till att vi tar oss iväg just nu är att vi synkar det hela med hämtning av mamma och pappa på Arlanda på lördag eftermiddag, ska bli så roligt att se dem igen efter fyra hela månader
Ang Pejo, Skåne och sommarträff så vågar jag inte svara hur vi gör. Låter jätteskoj att åka till Skåne men det är inte direkt runt knuten och inte direkt något som stämmer med övriga planer för sommaren men lockande är det så svar ges senare!
Foff, antar att fönstren fick sig en omgång ändå. Här ska vi nog försöka pallra oss ut - det är underbart väder.
Och jag kan verkligen rekommendera Rum för Barn på Kulturhuset om ni vill ha lite gratis läsaktivitet för barnen, bra lunchrestaurang finns också. Fast med tanke på sportlovet så är det väl knökfullt...
Själv trodde jag att jag blivit frisk, men har nu fått värsta skrällhostan. Eller så satte sig något strömmingben på tvären i går.
Jaha nu har man släpat sig och veckohandlat, jag totaldog i affären, hela skallen slutade fungera för jag orkade inte bära nåt, det sa kroppen ifrån direkt på. Mannen är också spak fortfarande och vi har momentant löst svinkoppekrisen med fem minuter godisklubba för att få lov att tvätta med sprit och byta kompress på såret.
Och mitt i allt detta ska en tre gånger uppskjuten möhippa äga rum idag. Min kompis/kollega är också sjuk hela familjen, förra veckan var det streptokocker och nu ny förkylning igen, så hon kommer inte. Arrangören är lite oorganiserad så när jag talade med henne visste hon inte hur mpnga som skulle komma, bar att det inte blev många. Men mamman med tre månaders hjärtbebis som varit supersjuk skulle inte komma, bra så riskerar jag inte att ta livet av nån i alla fall om jag släpar mig med till middan, för annars är det nästan ingen som kommer!
Och så bad jag arrangören jaga en annan kompis till oss, som inte hört av sig alls. Och sen ringer hon mig två minuter senare och förklarar att hon har inget bättre skäl att skippa än att hon inte känner för det och vill cocoona med familjen.
Okej, ibland känner man så, men om jag kan köra sex mil för att äta en middag och betala för aktiviteter som jag inte kan vara med på trots att jag är svag som en kattunge så kan väl hon köra 1 mil tycker jag så att inte bruden känner att vi alla struntar i henne...
Bruden är alltså ganska ny i gänget också, så då har man ju inte åratal av lyckliga aktiviteter och grejer bakom sig att falla tillbaka på när det strular och vi har som sagt redan flyttat detta tre gånger (!).
Så efter lite velande skulle madam cocoon dyka upp till skivinspelningen, den skippar jag faktiskt för att sjunga idag vore kvalificerad tortyr. Men man borde väl för farao inte kunna smitta efter sex dygn om man inte är snuvig och nyser vätska omkring sig, eller? Och jag tror att jag skulle kunna uppskatta en italiensk middag ikväll om jag knaprar några mucosangin emellanåt.
..och vårt sportlov lider också mot sitt slut. Men det gör inget, för på måndag börjar jag jobba på riktigt med min egen klass, och det ska bara bli roligt.
Tack för era kramar och omtankar. Tråkigt med så många dödsbud i tråden Kram till er med, som det gäller. Jag vet attt döden är en del av livet, men ledsen blir man ju ändå. Och det var första gången jag såg en död människa nu, så det gav ju också ett mångfacetterat intryck. Jag ska försöka spara den bilden i mitt minne länge, för det blev en sån fin stund med farfar, trots allt.
I kväll ska jag hem till en kompis och jag längtar massor. Jag värdesätter verkligen egenstunderna med mina vänner nu sen jag flyttade från Sthlm och vi alla fick barn. Vi får "stjäla" till oss tid då och då ensamma utan alla barn, och det är så skönt som omväxling att få tänka en tanke klart och pratat klart om det man pratar om.
Och i morgon bär det av hem till familjen mejram, på väg söderut igen. Kul!
Förresten, foff och mumu i synnerhet, ni som är tveksamma till att åka hela långa vägen till Skåne (fullt förståeligt, minst sagt!) så skulle jag bara vilja säga att en träff där inte behöver utesluta en träff till, eller? Vi bor ju faktiskt väldigt utspritt i landet, och det är nog en utopi att hoppas att alla ska kunna vara med samtidigt. Jag ställer gärna mitt hus till förfogande igen om det är så, annars kanske någon annan längre norrut känner för att ordna något.
Trevlig melodifestival-lördag! Vi hejar tydligen på Therese Andersson ikväll, hon är fd klasskamrat med en av mina kompisar. Fast det hade också varit väldigt kul att vara hemma i Lkpg, på plats i Cloetta Center förstås..
Vi har råkat få som tradition de senaste somrarna att åka till Värmland, så varför inte igen
Melodifestival blir det hos grannen, tre barn som ska flänga omkring samtidigt som vi vuxna ska förska lyssna, får se vad det blir av det
Vill bara hälsa att jag lever, men det är inte mer. Flunsan har däckat mig i dagarna fem och än är jag inte bra.
Vad gäller Skåne/Linköping så går båda lika bra för mig/oss. Ungefär lika långt. Skåne bjuder dock på fler scraprelaterade butiker. Värmland eller än längre är på tok för långt bort för oss...
Och mitt i all sjukan blockar man vidare i jakten på om inte det perfekta så åtminstone det någorlunda komplett möblerade hemmet.
Igår landade vi en stereohylla, Hifiklubben, 1 år gammal, alufinish och frostade glashyllplan som sitter på en enda pelare som gömmer sladdarna. Jag är nöjd i alla fall, såna möbler brukar vara både fulare och dyrare i allmänhet.
Och sen snackade vi om att byta bokhyllefärg i arbetsrummet för att matcha vår stora hylla och våra skrivbord, och minsann kom inte den perfekta annonsen in igår. Så nu blev det en uppsättning Billy björk i morse. Jag börjar i mitt stilla sinne undra hur många Billyhyllor man kan ha i ett hem utan att det ser ut att ha blivit våldtaget av Ikea, men hur det nu är så är det mycket hyllmeter för pengarna.
Eftersom vi bara har dagisebola hela tiden så vågar man knappt tänka framåt just nu, men är det så att det skulle kännas närmare för er att åka till Skåne om mötet är vid E4:ns slut så finns vi ju här vid Helsingborg?
Men då får det bli till sommaren tror jag, vi har en tuff inkörningstid nu för dagis och hem och allt.
Marajjah: Tro mig att jag vet hur det känns! *medlider*
Och jag har fortfarande ont i halsen och nej, jag tror inte på att detta är ett virus längre men nu har jag nog snart knäckt det ändå.
*Lång pust*
...nu har vi badat Alex enligt rekommendation och försökt få sätta på antibiotikakräm på såret han har på hakan.
Det gick bara med en kraftfull kombination av hot och mutor, eftersom man ska skrapa av sårskorpan först varje gång, tre gånger om dagen och sedan smörja kräm på. Och det spelar ju ingen roll om inte krämen svider i sig för det känns ju bara man rör vid området.
Och som mögel på surhajen har det naturligtvis spritt sig till underläppen också och där får man inte smörja antibiotika och vi är nu inbeordrade till BVC i morgon för bedömning om ifall detta måste gå till läkare.
Så mycket för den starten på nytt dagis...
Jag kommer att bli ett nervvrak den här veckan känner jag, för han får ju inte balla ur och riva av hela förbandet heller, då får vi börja om från ruta ett hela tiden.
Det är så roligt att ha barn...
Fönstren är precis lika lortiga fortfarande, jag passade på att åka till stan och shoppa i lugn och ro istället
Här är det skrällhosta som inte vill släppa taget om de små. Maken och jag förstår inte hur vi ska hinna få ihop våra arbetstimmar och flexa ut i slutet av veckan med gott samvete. Hoppas, hoppas att hans syster kniper några dagar till så inte svärmor far till nykläckt sötnos i Umeå i alla fall denna veckan...
Sedan har vi, trots den korta tiden i detta hus börjat spana efter nytt objekt. I-landsproblem, javisst, men köket är inte gjort efter våra behov och inte resten av planlösningen heller och att bygga om ett tre år gammalt hus känns inte vidare ekonomiskt. Frågan är bara hur ekonomiskt det är att flytta igen.
Rum för barn sa du mejram? Pris, plats, öppet? Kanske är det t o m så att ni ska till något av nämnda ställen så man får en span på lilla kulan?
I kväll har vi körkonsert, en liten musikgudstjänst med Nina Sandell-tema. Svårt att hålla tårarna vid det vackra arrangemanget av Bred dina vida vingar men det får gå. Ser ju lite fånigt om sångarna själva blir rörda till tårar
Fler träffar låter ju intressant om inte Skåne funkar. En träff på tidig sommar och en på sen kan ju faktiskt vara lite smart, inte lika "smitt-känsligt" på det viset.
Rum för barn, öppet tisdag till söndag 11-17, kostar gratis, Segels Torg/Plattan. Finns en avdelning med hopp och spring och sen är det ett fantastiskt bibliotek med massa små krypin och krypupp att klättra runt och läsa böcker i.
Vi har inga planer för fredagen, skulle vara jättekul att se er Foff. Vi får höras. Är det "dabadaba-arret" på Bred dina vida vingar? Jag har sjungit ett sånt som var himla fint, kommer inte ihåg vem som gjorde det dock.
Har just vinkat av Fru H med barn. Simon och Linnea lekte som om de var bästa kompisar - jättekul!
Bimsan - tur att Blocket finns så det finns lite roligheter i vardagen i alla fall...